IZOTEC GROUP: Strategie de expansiune la nivel national si international |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 16 Mai 2011 10:14 |
Radu Trufin (45 de ani) Funcţia/Firma: director executiv, Izotec Group; Experienţă profesională: 3 ani în domeniul tâmplăriei termoizolante. Compania Izotec Group, din Piatra Neamt, infiintata in anul 2004, s-a specializat in realizarea de tamplarie din PVC, fiind unul dintre cei mai importanti colaboratori nationali ai furnizorului de sisteme Gealan. Comercializarea produselor se face prin reteaua proprie de showroom-uri, dezvoltata in judetul Neamt, precum si prin intermediul parteneriatelor cu peste 200 de dealeri la nivel national. Totodata, se efectueaza operatiuni de export in Italia, Belgia si Franta, iar la inceputul acestui an a fost inaugurat un spatiu de prezentare la Milano. In continuare, directorul executiv al companiei, Radu Trufin, ofera informatii referitoare la evolutia activitatii si a domeniului din ultimul interval de timp.
Detaliati activitatea de productie a firmei.
Dispunem de doua hale industriale, in care lucreaza aproximativ 170 de angajati, echipa noastra ramanand constanta in perioada recesiunii. Capacitatea de fabricatie se situeaza la 1.000 de unitati/zi, iar tamplaria prevazuta cu marcajul CE este grupata in mai multe categorii, respectiv: Clasic (cu trei camere de izolare), Comfort (profile pentacamerale) si Elite (cu 6 camere). Ponderea in vanzari o detine prima categorie, insa, in ultimul interval de timp am remarcat o crestere a numarului de clienti care se orienteaza catre sortimente din gama premium si spre achizitia de modele colorate. Exista, insa, in continuare pe piata o tendinta de orientare a beneficiarilor catre produse lipsite de performanta si garantie, dar, la nivel general, a crescut gradul de informare al cumparatorilor. Indeplinim in principal comenzi pentru proiecte rezidentiale private, atat noi, cat si in curs de reabilitare.
Care sunt obiectivele strategiei pentru dezvoltare stabilite pentru 2011?
In 2010 am demarat un proiect de implementare a unor solutii informatice, care sa fluidizeze si sa optimizeze fluxul comenzilor. De asemenea, pe termen mediu avem in vedere constructia unei noi hale de productie, dotata cu doua linii de fabricatie, valoarea investitiei fiind de aproximativ 1,8 milioane de euro. Pentru 2011 ne-am propus obtinerea unei majorari de 15% a cifrei de afaceri, in conditiile in care, dupa primul trimestru a.c., comparativ cu perioada similara din 2010, ne situam la acelasi nivel. Anul trecut am consemnat o crestere de 20% a volumului vanzarilor de la cele 5,7 milioane de euro pe care le-am inregistrat in 2009. Totodata, in 2011, am decis sa ne concentram pe eficientizarea costurilor si sa investim in performantele resurselor umane, ca reactie la conjunctura nefavorabila din bransa. Obiectivul nostru central pe termen lung este reprezentat de consolidarea pozitiei pe piata autohtona de tamplarie termoizolanta.
Prezentati principalele carcateristici ale pietei de profil.
Din informatiile pe care le detinem, in 2010 piata de tamplarie din PVC s-a comprimat cu aproximativ 8% fata de 2009. Pentru 2011 estimam o stagnare, sau o usoara crestere in sezonul estival, principala dificultate specifica fiind reprezentata de scaderea activitatii din domeniul constructiilor. Ca masura viabila pentru redresarea domeniului, am putea indica aplicarea unei politici eficiente de relansare economica, pentru a spori gradul de incredere a populatiei, intrucat nesiguranta are un impact negativ asupra deciziei de a investi in achizitia de ansambluri termoizolante. O alta problema pe care o intampina societatile de profil consta in diminuarea numarului lucratorilor calificati, o mare parte dintre acestia alegand sa activeze in strainatate. Atata timp cat firmele de profil se confrunta cu pierderi financiare, nu se pot concentra pe aplicarea marcajului CE, ceea ce dauneaza, de asemenea, bransei.
|