MCA: Cota de piata de 15% pe segmentul rulourilor din aluminiu |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 12 Oct 2011 15:20 |
Compania MCA Grup a comercializat, in primele sase luni din 2011, aproximativ 4.000 de rulouri din aluminiu, cu 50% mai mult fata de intervalul similar din 2010. De asemenea, preconizeaza ca, pana la sfarsitul anului in curs, sa inregistreze o crestere de inca 50% si sa atinga pragul de 12.000 de unitati. Totodata, estimeaza ca pe piata nationala se vor livra in 2011 peste 80.000 de unitati, fata de nivelul de 65.000 de bucati consemnat in 2010.
Ciprian Oprea, actionar principal al MCA Grup: „Pana la finalul anului in curs speram sa obtinem o cota de piata de peste 15% pe segmentul rulourilor din aluminiu, mai ales ca am devenit unii dintre cei mari producatori de termostoruri si usi sectionale din Balcani. Ne bazam aceste preconizari pe faptul ca ne-am marit capacitatea de productie, ne-am extins in teritoriu si am investit in specializarea personalului. Astfel, la inceputul lui 2011, am inaugurat un nou punct de lucru la Arad si am initiat colaborari cu diversi producatori de tamplarie PVC. Foarte multe companii implicate in productia de tamplarie termoizolanta, carora le-a fost afectata activitatea in perioada de varf a recesiunii, au decis sa-si diversifice portofoliul, prin includerea storurilor din aluminiu cu bariera termica. In prezent, colaboram cu peste 700 de societati de profil de pe intreg teritoriul tarii si estimam ca numarul acestora va ajunge la 1.000 de firme pana la finalul lui 2012. Aproape 20% din sortimentele produse sunt livrate la export, prin intermediul partenerilor proprii, care le comercializeaza impreuna cu ferestrele/usile realizate. Din nefericire, utilitatea acestui tip de produse este mult mai apreciata peste hotare, in Germania, de exemplu, peste 60% din ferestre avand rulouri, in timp ce, pe plan autohton, doar 1,4% din ansambluri sunt prevazute cu aceste elemente de umbrire. Totusi, potentialul pietei romanesti este foarte mare, avantajele folosirii rulourilor fiind multiple. Dintre acestea, am putea indica: reducerea consumului de energie termica cu aproximativ 10%, cresterea gradului de siguranta sau faptul ca folosirea acestei solutii este mult mai adecvata decat cea a unui sistem activ de racire. Astfel, suntem de parere ca termostorurile ar putea fi incluse si in programul de reabilitare termica. Deocamdata, la nivel intern, cea mai buna zona din punct de vedere al vanzarilor este reprezentata de Bucuresti (cu o pondere de 25% din vanzarile totale), in timp ce diferenta se imparte in mod egal intre cele sase filiale MCA din tara. In 2010, am comercializat 8.000 de unitati, ceea ce a generat incasari de 2,6 milioane de euro, reprezentand 40% din totalul cifrei noastre de afaceri. Pentru 2011 ne-am planificat atingerea unor vanzari totale de 10 milioane de euro, dintre care 30% sa fie realizate din activitatile de export”.
|