MCA GRUP: Rezultate financiare de 10 milioane de euro, pentru 2011 |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 27 Mai 2011 14:01 |
MCA Grup, prin intermediul companiei Milca, este implicat in productia de usi sectionale de garaj si industriale (care detin o cota de 60% din productie), rulouri si plase de protectie impotriva insectelor (30%), respectiv alte sortimente, precum egalizatoare de rampa, burdufuri izotermice, usi antifoc, jaluzele industriale si sisteme de actionare automata a portilor. Toate produsele sunt certificate cu marcajul CE, iar dintre acestea, in prezent, cel mai bine comercializate sunt usile sectionale, cu o distributie nationala aproape uniforma. In cele ce urmeaza, detalii suplimentare cu privire la evolutia activitatii sunt oferite de directorul general al Milca, Ciprian Oprea.
Oferiti detalii in privinta activitatilor de productie.
Pentru distributie dispunem de sase depozite - showroom in Arad, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova si Iasi si de o retea formata din peste 1.200 de distribuitori. De asemenea, derulam operatiuni de export in Bulgaria, Austria, Belgia, Franta, Grecia, Italia, Republica Moldova, Serbia, Turcia si Ungaria. Totodata, am demarat proiecte de deschidere a mai multor puncte de lucru in diverse tari europene. In acelasi timp, avem relatii solide de colaborare cu firme de arhitectura si de constructii. Serviciile auxiliare pe care le oferim colaboratorilor nostri constau in montaj, consultanta tehnica, service specializat etc. Pentru consultanta tehnica si cea comerciala avem la nivel national 18 angajati care se ocupa de acest aspect, iar pentru instalare dispunem de 10 echipe de profesionisti. Un aspect important al parteneriatelor pe care le avem in derulare este reprezentat de implementarea unui program de formare profesionala pentru angajatii din domeniile usilor de garaj si rulourilor, precum si pentru uz propriu, avand in vedere ca, la nivel national, se constata un deficit accentuat de lucratori calificati. Pentru activitatile de productie dispunem de spatii cu o suprafata de 4.500 mp, aria totala pe care o avem la dispozitie fiind de aproximativ 7.000 mp. In 2009 am produs 4.200 de unitati de usi de garaj/industriale si 8.000 de rulouri. In primul trimestru din 2011, grupul nostru de firme a inregistrat o crestere a productiei cu peste 50% fata de 2010, iar pana la finalul anului estimam obtinerea unei majorari de pana la 60%. Chiar daca factorul pretului este foarte important in acest moment in decizia de achizitie a clientilor, ca urmare a cresterii cotatiilor la materiile prime, am fost obligati sa majoram tarifele de vanzare cu 12% si am continuat sa ne concentram atentia pentru a asigurara un grad inalt de calitate.
Cum se defineste strategia pentru dezvoltare pe care ati aplicat-o?
Avand in vedere ca firmele din segmentul propriu de piata pe care activam se confrunta cu o lipsa acuta de lichiditati, in anumite cazuri impunandu-se chiar necesitatea incetarii activitatii, in conditiile inexistentei unui pachet legislativ care sa permita stabilizarea evolutiei domeniului, am decis sa crestem valoarea serviciilor adaugate prin suport comercial/tehnic acordat distribuitorilor nostri, imbunatatirea gamei de produse/servicii si flexibizarea politicii comerciale, prin asigurarea de solutii personalizate tuturor partenerilor de afaceri. Potrivit analizelor MCA, piata nationala de usi de garaj s-a contractat in 2010 cu aproximativ 34% fata de 2009.
Prin ce se caracterizeaza strategia financiara a firmei din ultimul timp?
Programele de dezvoltare pe care le-am aplicat incepand cu 2010 au constat in investitii de 0,7 milioane de euro in utilaje si de 0,4 milioane de euro in logistica. De asemenea, in 2009 si 2010 cifra de afaceri s-a situat la nivelul de 6,5 milioane de euro, iar pentru 2011 ne-am propus sa depasim pragul de 10 milioane de euro. Estimarea se bazeaza pe realizarea unei volum de 3 milioane de euro din vanzarile la export și atingerea unui cifre de 7 milioane de euro pe piața interna.
|