MEGADOOR: Obiectiv de crestere cu 15% a incasarilor |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 28 Feb 2013 09:45 |
Alexandru Bejinaru (31 de ani)
Functia/Firma: director de marketing, Mega Construct Metal;
Experienta profesionala: 7 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Referindu-se la conditiile de piata din acest an, mangerii companiei Mega Construct Metal, specializata in executia de usi si detinatoarea marcii Megadoor, au declarat ca acestea vor fi in general nefavorabile, din cauza crizei domeniului imobiliar si situatiei economice dificile, determinate in mare masura de deciziile adoptate la nivel politic. In aceste conditii, principalele obiective constau in mentinerea pozitiei obtinute anul trecut si finalizarea investitiilor incepute.
-Precizati componentele strategiei de afaceri aplicate la nivel intern.
-Am stabilit pentru 2013 un plan de afaceri complex, care presupune aplicarea mai multor masuri, cea mai importanta dintre acestea fiind definitivarea investitiei ce permite fabricarea usilor de interior, activitate pe care am demarat-o anul trecut. Suntem, in continuare, preocupati de asigurarea permanenta a unui raport optim calitate-pret pentru toate gamele promovate, precum si de sporirea gradului de fidelitate a clientilor actuali si potentiali. In acest sens, derulam o campanie speciala denumita Megatombola Megadoor si care se desfasoara in perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2013. Cel mai important obiectiv pe care ni l-am propus consta in mentinerea trendului ascendent al incasarilor. Astfel, daca in 2012 nivelul de crestere s-a situat la aproximativ 15% fata de cele 9,9 milioane de lei din 2011, pentru 2013 ne-am propus o majorare de cel putin 15%.
-Cum se desfasoara activitatile de productie in cadrul firmei?
-In cadrul unitatii de productie din localitatea Racari (judetul Dambovita), dispunem de o capacitate de fabricatie de 100 unitati/zi (pentru usile metalice si din fier forjat), respectiv alte 100 bucati/zi (pentru modelele de interior) si reusim sa exploatam in totalitate echipamentele specifice. Comercializam 10 game de usi metalice, doua de interior si putem realiza si ansambluri la comanda. Anul acesta avem in plan sa promovam modele noi si o gama inovatoare - Silver Line. Produsul cel mai bine comercializat din oferta noastra este usa metalica Prestige 1, zona in care inregistram cele mai multe vanzari fiind constituita de Moldova.
-Detaliati structura operatiunilor de distributie.
-Activitatile de distributie se efectueaza atat direct (prin intermediul a doua showroom-uri proprii), cat si indirect (prin colaborarile derulate cu trei retele de magazine tip DIY si aproximativ 65 de distribuitori). De asemenea, un nivel de circa 30% din productie este destinat exportului, in tari precum Serbia, Ungaria, Slovacia, Bulgaria si Republica Moldova.
-Cum a evoluat piata de profil in ultimul timp, la nivel national si european?
-Principalele dificultati specifice firmelor regionale sunt reprezentate de scaderea puterii de cumparare si masurile ineficiente adoptate de autoritatile centrale. Pentru contracararea efectelor negative ale recesiunii, am recurs mentinerea preturilor (contrar tendintelor pietei), printre cele mai mari dificultati cu care ne confruntam in acest moment aflandu-se si modificarea frecventa a legislatiei fiscale. Relatiile dintre distribuitorii de materii prime si producatori nu s-au schimbat comparativ cu perioada anterioara recesiunii, politica firmei orientandu-se, in continuare, catre pastrarea unei legaturi stranse cu furnizorii traditionali. Consideram ca, pentru dezvoltarea domeniului, s-ar impune adoptarea unor masuri care sa duca la scaderea TVA. Spre deosebire de piata interna, cele externe se caracterizeaza printr-o mai buna gestionare a situatiei negative generate de criza.
|