PRESTAREA: Cifra de afaceri de 20,5 milioane de lei in 2011 |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 16 Mar 2012 10:05 |
Ciprian Grosu (34 de ani)
Functia/Firma: director executiv, Prestarea;
Experienta profesionala: 5 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Compania Prestarea s-a specializat in principal in realizarea si comercializarea de tamplarie termoizolanta din PVC si aluminiu - ansambluri care au in componenta materiale si accesorii furnizate de partenerii principali, respectiv Veka (profile din PVC), Schüco, Alumil si Reynaers (sisteme din aluminiu), G-U (feronerie), precum si Saint-Gobain Glass (sticla arhitecturala). De asemenea, in ultima perioada, cele mai importante lucrari contractate au vizat domeniul peretilor cortina si cel al fatadelor ventilate, precum si segmentul rezidential, care are un aport definitoriu la veniturile totale.
-Ce obiective de dezvoltare aveti in vedere pentru perioada urmatoare?
-Proiectul principal pe care avem in vedere sa-l dezvoltam pana la finalul acestui an este reprezentat de consolidarea relatiilor de afaceri cu actualii parteneri si dezvoltarea unor colaborari cu firme din alte tari ale Uniunii Europene. In ultima perioada, am luat decizia sa accesam treptat si sustenabil piete europene - si nu numai - pentru a compensa faptul ca situatia segmentului specific este foarte dificila in Romania. Totodata, la nivel intern, intentionam sa optimizam costurile si sa majoram gradul de calitate a produselor si serviciilor acordate, prin imbunatatirea liniilor de fabricatie a ferestrelor/usilor din PVC si aluminiu. De altfel, ca și in anii anteriori, in 2011 am investit fonduri importante pentru organizarea de cursuri de vanzari si de prezentare a produselor, vizand pregatirea personalului si a colaboratorilor, precum si asigurarea de consultanta beneficiarilor, acestea fiind prioritati permanente in activitatea noastra. De asemenea, am alocat aproximativ 1,3 milioane de lei pentru achizitia de utilaje, capacitatea de fabricatie situandu-se, in acest moment, la o medie de 350 unitati/zi pentru ansamblurile din aluminiu și PVC.
-Descrieti evolutia financiara a firmei.
-Cifra de afaceri pe care am consemnat-o in 2010 s-a situat la nivelul de aproximativ 16,9 milioane de lei, iar cea din 2011 la circa 20,5 milioane de lei. Pentru anul in curs, ne-am propus majorarea cotei de piata pana la nivelul de 35% - 40% in aria pe care o acoperim, concomitent cu o crestere a vanzarilor cuprinsa intre 20% si 25%, comparativ cu incasarile din 2011, in pofida conjuncturii nefavorabile din domeniul nostru de activitate.
-Care este gradul de influenta a factorilor de decizie politico-economici asupra bransei?
-Consideram ca stabilitatea politica si cresterea economica la nivel national pot atrage numerosi investitori si reprezinta premise favorabile care contribuie la dezvoltarea unui numar tot mai mare de lucrari de amploare. De asemenea, indicatorii macro economici influenteaza in mod direct evolutia sectorului constructiilor. Alte aspecte care afecteaza dinamica bransei sunt reprezentate de accentuarea factorului sezonier al sectorului construcțiilor si de scaderea numarului de lucrari noi pe segmentul rezidential. Pentru intervalul urmator, asteptarile noastre sunt optimiste si preconizam ca deblocarea pietei constructiilor se va observa in curand.
-Ce masuri s-au aplicat pentru a face fata recesiunii?
-Pentru a depasi actuala perioada destul de grea pentru domeniul ferestrelor, am urmarit permanent sa optimizam costurile – inclusiv in domeniul productiei - fara a diminua, insa, calitatea produselor comercializate. Totodata, am negociat preturile materiilor prime cu furnizorii nostri (la care am gasit mereu intelegere), pentru a putea oferi beneficiarilor un raport optim calitate-pret.
|