PRO CONFORT: Lucrarile de reabilitare majoreaza livrarile de ferestre |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 03 Nov 2011 11:23 |
Aurel Manaila (34 de ani)
Functia/Firma: Director Tehnic, Pro Confort;
Compania Pro Confort, din Bucuresti, si-a dublat anul acesta capacitatea de fabricatie, care se situeaza actualmente la nivelul de aproximativ 250 unitati/zi. De asemenea, si-a extins echipa de lucru, insa, in perioada de varf a comenzilor, numarul de solicitari depaseste potentialul de indeplinire rapida a acestora. Sporirea personalului a avut loc ca urmare a faptului ca firma s-a implicat cu precadere in realizarea de proiecte de reabilitare termica, activitate care contribuie cu aproximativ 60% la vanzarile totale.
Detaliati activitatile proprii de productie si distributie.
In unitatea de productie realizam ferestre si usi din PVC, rulouri si plase de protectie impotriva insectelor. In procesul de executie utilizam profile Gealan, feronerie Roto si geam termoizolant fabricat atat in regie proprie, cat si de alte societati, precum Vispesti Prod, Agoterm, Stiterm etc. Modelele comercializate detin marcajul CE, iar pentru montajul usilor/ferestrelor avem 17 echipe specializate. Totodata, alte 7 grupe de specialisti instaleaza si glafuri, pe care le achizitionam de la mai multi furnizori. Anul acesta, ne-am implicat in activitati de distributie in Italia, prin intermediul parteneriatelor cu alte firme, cerintele beneficiarilor italieni vizand in principal modele speciale. Intrucat situatia este destul de dificila la nivel national, am fost nevoiti sa ne restrangem numarul de showroom-uri din teritoriu. Concomitent cu aceasta, ne-am consolidat parteneriatele derulate cu peste 45 de dealeri. Un aspect esential in cadrul firmei este reprezentat de colaborarea optima cu angajatii nostri.
Cum v-ati implicat in cadrul programului national de reabilitare termica?
In cadrul programului de reabilitare, am efectuat cele mai multe lucrari in Capitala. Din nefericire, in Bucuresti, persoanele fizice au decis sa astepte aplicarea acestor proiecte si sa nu mai aloce fonduri proprii pentru interventii de acest tip. O alta problema identificata pe piata locala este cea a montajului deficitar. Din punctul nostru de vedere, aproximativ 40% din calitatea unei ferestre este asigurata de instalarea optima a acesteia.
Indicati principalele caracteristici ale pietei autohtone.
Piata nationala de tamplarie termoizolanta are un potential deosebit de dezvoltare, mai ales pentru ca sectorul imobiliar se confrunta in prezent cu un deficit de locuinte. Din nefericire, in perioada recesiunii, incepand din 2008 si pana anul acesta, beneficiarii nu au alocat fonduri pentru achizitia de resedinte, insa, in lipsa unui spatiu de locuit, vor fi nevoiti sa adopte rapid decizii in acest sens. Clientii sunt influentati negativ de informatiile cu privire la starea generala a economiei, iar gradul ridicat de incertitudine contribuie din nefericire la destabilizarea pietei. In acelasi timp, programul de reabilitare nu va mai continua in acelasi ritm pe termen lung astfel incat trebuie identificate din timp noile valente ale cererii. In aceaste conditii, foarte multe societati de profil au fost nevoite sa renunte la aceste activitati.
Ce rezultate financiare ati inregistrat in 2011?
Faptul ca ne-am axat aproape exclusiv pe activitati de reabilitare termica a deteminat o crestere a vanzarilor in primele sase luni a.c cu aproximativ 10%. Pana la finalul exercitiului financiar in curs vizam o majoare de pana la aproximativ 20% a cifrei de afaceri de la cele 9,3 milioane de lei din 2010. Intampinam probleme cu intarzierea platilor pentru lucrarile de reabilitare, dar ne sustinem activitatea cu fonduri provenite de la dealerii nostri si din vanzarile directe.
|