Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 25 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Produse & Tehnologii - Inovatia nu este suficienta in lupta impotriva concurentei neloiale
Inovatia nu este suficienta in lupta impotriva concurentei neloiale
Produse & Tehnologii Publicat de Ovidiu Stefanescu 27 Iun 2016 10:49
Nu au ramas foarte multi producatorii care pun cu adevarat accent pe respectarea prevederilor standardului european armonizat EN 14351-1, ce reglementeaza caracteristicile si fabricarea ansamblurilor de ferestre si usi de interior, fara proprietati de rezistenta la foc si etanseitate la fum. Cu exceptia companiilor care deruleaza operatiuni de export si sunt nevoite sa aplice toate exigentele normei comunitare, in litera lor, precum si a catorva intreprinzatori mai scrupulosi din fire, cele mai multe firme din bransa opteaza, actualmente, pentru legea minimei rezistente, in sensul ca preiau de la furnizori rezultatele rapoartelor de testare, in asa-numitul sistem de cascada si uita sau ignora cu buna stiinta sa adapteze datele respective la produsele proprii. Aplicand principiul „cainii latra, caravana trece” si bazandu-se pe incompetenta autoritatilor cu sarcini de control, multi manageri ignora legislatia in vigoare si nu verifica nici macar acele caracteristici obligatorii de performanta, ce asigura ferestrelor o compatibilitate minima cu intentia de utilizare.
 
Produsele contrafacute – un pericol pentru siguranta utilizatorilor
Un efect extrem de pagubos al unei astfel de abordari poate fi observat cu usurinta daca sunt analizate sistemele de siguranta ce echipeaza unitatile de ferestre/usi, altfel spus reperele de feronerie. Recesiunea a adus dupa sine prostul obicei al improvizatiei, in incercarea de a reduce cat mai mult costurile cu materialele, ingnorandu-se insa cerintele explicite de securitate. In conditiile date, riscurile aparitiei unor evenimente cu efecte grave cresc exponential, numai daca se ia in considerare eventualitatea ruperii unui sistem de tip „brat foarfeca” – acela ce permite actionarea oscilanta a tamplariei. Data fiind masa ridicata a unei cercevele, nu este greu de imaginat ce efecte poate avea caderea unui astfel de ansamblu peste un utilizator care a avut ghinionul sa incerce deschiderea acestuia. Pana la urma este ridicol ca intr-o epoca in care furnizorii se intrec in a oferi solutii imbunatatite din punct de vedere al sigurantei si securitatii sa se gaseasca „ingenosi” din aceasta categorie, care sa compromita, cel putin in fata utilizatorilor neavizati, ideea de tamplarie termoizolanta. In prezent, se constata o strangere a randurilor celor mai renumiti producatori internationali de sisteme de feronerie, in ideea de a contracara aceasta tendinta, manifestata mai ales in statele cu economii emergente, unde accentul este pus preponderent pe pret, iar controlul calitatii lasa de dorit. Confruntarea se anunta dificila, avand in vedere faptul ca piata este literalmente inundata de produse contrafacute, iar asanarea sa presupune eforturi deosebite, inclusiv in plan financiar.
 
Poliloghia tehnica nu tine loc de calitate
Cel mai la indemana instrument pentru a lupta cu flagelul respectiv este de a insista asupra individualizarii produselor cu adevarat performante din punct de vedere tehnic si al marcarii acestora in asa fel incat sa fie excluse orice fel de confuzii. O alta cale ce poate fi urmata de furnizori este de a consolida parteneriatele cu producatorii si, eventual, de a stabili un sistem punitiv in cazul in care se constata folosirea de catre acestia a unor produse neconforme. De asemenea, ar fi util un lobby mult mai bine tintit, care sa vizeze cresterea nivelului de pregatire tehnica a personalului angajat in cadrul institutiilor publice avand sarcini de supraveghere si control, pentru a se evita situatiile nedorite cand inspectorii respectivi sunt indusi in eroare de anumite rapoarte falsificate. Cu toate acestea, calea cea mai sigura, dar in acelasi timp, cea mai complicata, este de informare corecta si completa a utilizatorilor, care ar trebui sa ajunga sa realizeze achizitiile in deplina cunostinta de cauza. Poate ca o campanie ATL ar fi mai binevenita decat orice alta masura, printr-o astfel de metoda ajungandu-se direct la consumatori si asigurandu-se un canal optim de comunicare a principalelor elemente ce trebuie verificate intr-un proces de achizitie a tamplariei termoizolante. Din pacate, o astfel de alternativa este practic imposibil de transpus in practica in Romania, o tara unde se mediatizeaza intens caracteristici de performanta absolut irelevante din punct de vedere al compatibilitatii cu intentia de utilizare. Se pare ca purtatorii cererii sunt inca tributari unor idei preconcepute, putand fi „imbroboditi” de asa-zise mesaje tehnice, utilizand o terminologie neinteligibila si de multe ori contradictorie, ce reprezinta, de fapt, instrumente de marketing prost inteles, al caror unic scop este acela de a determina un client sa cumpere o marfa de care fie nu are nevoie, fie nu corespunde cerintelor proprii.
 
Cheltuielile suplimentare, compensate integrat de avantajele obtinute
Intr-un context deloc favorabil unei dezvoltari armonioase a pietei de profil, aceasta consemneaza totusi o crestere sustinuta, care poate fi explicata prin gradul precar de dotare a imobilelor existente cu tamplarie termoizolanta, pe de-o parte si prin relansarea constructiilor rezidentiale, pe de alta parte. Pentru a nu mai repeta greselile trecutului, se impune ca furnizorii de sisteme de feronerie sa devina mult mai transanti in eforturile lor de promovare a calitatii si conformitatii. O solutie la indemana ar ramane cea a accentului pus pe calitate, prin imbunatatirea permanenta a portofoliilor de produse si prin propunerea de solutii inovatoare, care sa trezeasca interesul consumatorilor si sa-i indeparteze pe acestia de compromisuri. Cu toate ca apar diferente destul de semnificative in ceea ce priveste pretul de achizitie, printr-o campanie concertata se poate transmite ideea ca aceste decalaje sunt rapid amortizate de avantajele intrinseci date de utilizarea unor modele performante. De exemplu, prin incadrarea cel putin in clasa de rezistenta antiefractie RC2, posibila doar prin utilizarea unor materii prime corespunzatoare si echiparea cu repere suplimentare, se pot asigura beneficii incontestabile in ceea ce priveste confortul si calitatea locuirii. Aceste avantaje au costurile lor, insa este cert ca sumele suplimentare alocate aduc avantaje nete.
 
Metode inteligente de compensare a presiunii asupra pretului
Inovatiile din domeniu sunt numeroase, targul international Fensterbau Frontale fiind locul in care, o data la doi ani, acestea sunt prezentate utilizatorilor. Fara exceptie, furnizorii consacrati ce activeaza pe piata internationala fac tot posibilul ca, prin stimularea permanenta a departamentelor proprii de cercetare-dezvoltare, sa vina in intampinarea cererii sau, mai mult decat atat, sa o anticipeze corect. Demersul respectiv este incununat de succes, iar periodic bransa este asaltata de noutati, foarte atractive pentru producatorii care se adreseaza unei cereri educate. Desi aceasta strategie este obligatorie, exista cazuri in care invazia produselor contrafacute nu poate fi stopata nici chiar pe pietele cele mai dezvoltate. In astfel de situatii, se pare ca nu mai este suficienta doar corectitudinea tehnica sau onestitatea in derularea afacerilor. De exemplu, o situatie de acest tip a fost consemnata in urma cu mai multi ani pe o piata foarte matura, care s-a vazut „atacata” cu propriile arme, buna functionare a furnizorilor consacrati fiind pusa in pericol. Reactia consumatorilor la un astfel de stimul exterior a inselat asteptarile, pretul devenind un argument aproape imbatabil. Solutia a fost identificata gratie reunirii eforturilor producatorilor (este vorba despre fabricanti de sisteme de inchidere) care au optat pentru un lobby puternic la companiile de asigurari. Rezultatul a fost acela ca beneficiarii nu au mai putut achizitiona polite cu un nivel mare de acoperire in cazul in care nu demonstrau dotarea locuintelor proprii cu sisteme care sa garanteze un anumit nivel de securitate (posibil doar prin folosirea unui mecanism suplimentar). Astfel, fara a putea fi acuzati de concurenta neloiala, furnizorii respectivi au reusit sa anuleze avantajul pretului detinut de firmele straine, iar in conditii de competitivitate perfecta din acest punct de vedere, preferintele utilizatorilor au revenit la solutiile originale.
 
Opozitie solidara impotriva sistemelor contrafacute
O asemenea solutie da roade intr-o regiune unde economia de piata functioneaza corect, iar toate mecanismele specifice sunt impecabile. Pentru Romania, sansele de implementare sunt destul de mici, insa este plauzibil scenariul identificarii unei metode adaptate la realitatile autohtone. Din pacate, indiferent cat de avansate din punct de vedere tehnic sunt propunerile marilor furnizori de feronerie, tentatia chilipirului este inca prezenta in constiinta clientilor. Pericolul contrafacerii este, la randul sau, dificil de evitat, iar apetenta conationalilor pentru „marci” ii transforma pe acestia in victime sigure ale celor care au ca obiectiv sa profite de slabiciunea respectiva. In concluzie, rezolvarea acestei probleme sta tot in unitatea furnizorilor de sisteme, care, in paralel cu eforturile de dezvoltare a unor produse mai bune decat cele ale concurentei, ar fi necesar sa dea dovada de solidaritate in lupta impotriva falsurilor de toate tipurile.
 
 
 
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left