Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 26 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - AGC: Rentabilitate sporita pe fondul restructurarii sectiei de vitraje
AGC: Rentabilitate sporita pe fondul restructurarii sectiei de vitraje
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 19 Mai 2015 18:57
Oficialii concernului Asahi Glass Corporation (AGC) au anuntat recent rezultatele financiare aferente primului trimestru al anului 2015, explicand ca – pe segmentul sticlei arhitecturale – s-a remarcat o imbunatatire a profitului operational, ca efect al reformelor structurale aplicate in cadrul acestei divizii si al declinului cotatiei materiei prime si costului energiei. Desi, in cele trei luni de referinta, afacerile au ramas in zona „neagra” a profitabilitatii, pentru departamentul de vitraje s-a remarcat recastigarea rentabilitatii, intrucat in trimestrul intai din 2014 s-a raportat o pierdere operationala. Totodata, in ianuarie-martie a.c. a avut loc o crestere cantitativa a livrarilor pe aproape toate pietele-tinta, mai ales in America de Nord si de Sud, respectiv in Europa Centrala si de Vest, in timp ce vanzarile din Japonia s-au depreciat din cauza cresterii unor taxe aditionale, iar cele din Europa de Est au scazut ca urmare a precaritatii cererii. Astfel, cifra de afaceri neta din primul trimestru a.c. a regresat ca valoare, comparativ cu perioada similara din 2014, ceea ce nu a deturnat insa aplicarea, in acest an, a unui plan de afaceri bazat pe premise optimiste, ce presupune o crestere cu 71,7 miliarde yeni - JPY (sau, eventual, cu 604,5 milioane USD) a vanzarilor nete din 2015 (comparativ cu precedentul exercitiu financiar), pana la 1.420 miliarde JPY, in conditiile unui profit operational relativ asemanator (62 miliarde yeni), avandu-se, insa, in vedere o sporire cu 19,1 miliarde JPY a rentabilitatii nete, la 35 miliarde JPY, ca urmare a revizuirii unor politici sociale ale corporatiei.
Revenind la informatiile anuntate pentru intervalul analizat, ca urmare a unor aspecte ce tin exclusiv de evolutia comenzilor, cifra de afaceri a diviziei de sticla s-a plasat, in ianuarie-martie 2015, la 169,1 miliarde yeni (sau 1,4 miliarde USD), fiind cu 0,5% mai redusa fata de incasarile consemnate in aceeasi perioada din 2014, respectiv 169,9 miliarde JPY (sau 1,41 miliarde USD la acelasi curs de schimb valutar, respectiv cel actualizat in 2015). In consecinta, daca se tine cont si de afacerile celorlalte doua divizii (sticla speciala pentru electronice si substante chimice), in intervalul de referinta AGC a raportat o scadere de 3,5 miliarde yeni a vanzarilor nete, care au ajuns la 325,6 miliarde yeni (sau 2,7 miliarde USD), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Managerii grupului sustin ca, desi sectia de sticla arhitecturala s-a confruntat cu diverse probleme, cu precadere pe pietele est-europene si in Japonia, masurile de reorganizare au limitat fenomenul negativ.
In particular, oficialii AGC au mai anuntat ca, in perioada de raportare, divizia de sticla a avut rezultate satisfacatoare pe aproape toate pietele-tinta. Astfel, la totalul de 169,1 miliarde JPY sau 1,4 miliarde USD (rezultat prin eliminarea ulterioara a unor costuri de -8,8 miliarde JPY), subsidiarele din Japonia si Asia au avut o contributie de 75 miliarde JPY, cele din Europa de 69,4 miliarde JPY, iar in ambele Americi s-au consemnat 30,6 miliarde JPY – sume totale din care s-au scazut cheltuieli aditionale de circa 6 miliarde JPY. Totodata, vanzarile efective de sticla float au fost de 80,9 miliarde JPY in trimestrul intai din 2015 (sau 670,9 milioane USD), din care 44 miliarde JPY in Europa, 28,7 miliarde JPY in Japonia/ Asia si 12,5 miliarde JPY in America de Nord si de Sud (cu eliminari de -4,3 miliarde JPY). In fine, seturile de geamuri auto livrate in primele trei luni ale anului in curs au valorat 88,2 miliarde JPY (circa 731,5 milioane USD), fiind furnizate cu precadere in Japonia/ Asia (46,4 miliarde JPY), Europa (25,4 miliarde JPY) si ambele Americi (18,1 miliarde JPY), in conditiile unor cheltuieli de amortizare cifrate la -1,7 miliarde yeni.
Livrarile de elemente vitrate raman fluctuante in estul Europei
In ceea ce priveste previziunile, managerii AGC sustin ca in 2015 se asteapta la o ascensiune a livrarilor proprii de sticla si materiale chimice, intr-un ritm usor accelerat, pe fondul continuarii tendintei de depreciere a monedei japoneze. Desi mediul economic global va ramane impredictibil, livrarile AGC de vitraje pentru aplicatii arhitecturale vor ramane, totusi, robuste in Asia (inclusiv Japonia) si ambele Americi. Pe plan european se asteapta ca vanzarile sa fie solide in ansamblu, dar exista numeroase motive de ingrijorare in ceea ce priveste evolutia acestora in zona est-europeana, unde mentinerea preturilor la un prag relativ scazut nu va mai fi posibila, determinand, in consecinta, fluctuatii ale cererii. In consecinta, pentru anul in curs, dupa cum se arata anterior, se estimeaza ca vanzarile nete ale AGC vor spori cu 5,3% fata de 2013, pana la 1.420 miliarde JPY, nivel corespunzator sumei de 11,97 miliarde USD (in conditiile unor rate similare ale cursului de schimb). In consecinta, chiar si in conditiile unor rectificari ulterioare, in sens negativ, ale rezultatelor financiare preconizate pentru 2015, corporatia japoneza va fi in masura sa-si sustina intreaga platforma de afaceri, care se bazeaza pe 219 subsidiare si pe 46 de companii afiliate din intreaga lume (cu 148 de entitati importante doar pe segmentul sticlei), unde activeaza in total 51.100 de angajati.
***
Holdingul AGC este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea – care are trei angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii – a anuntat oficial, pentru 2013, o cifra de afaceri neta de 639.785 de lei, iar in exercitiul fiscal anterior a raportat incasari de 648.160 milioane de lei. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
rehau
TSV
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left