Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 26 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SCHÜCO: Focalizare a atentiei pe competitivitate
SCHÜCO: Focalizare a atentiei pe competitivitate
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 08 Iul 2015 17:22
In cadrul raportului anual al holdingului Schüco International KG, aferent exercitiului financiar 2014, managerii companiei germane au anuntat rezultate pozitive, mai ales ca si-au adaptat strategia de afaceri la cerintele actuale ale pietei. „Exigentele specifice sistemelor moderne de anvelopare a cladirilor sunt tot mai restrictive, iar designul flexibil, multitudinea de functiuni si integrarea in retelele inteligente fac parte din actualele tendinte specifice. In acelasi timp, proiectele de constructii imobiliare se finalizeaza intr-un ritm tot mai rapid, insa societatea Schüco este capabila sa faca fata tuturor acestor provocari. Dupa ce si-a focalizat atentia exclusiv pe dezvoltarea si comercializarea de sisteme metalice si din PVC-U pentru ferestre, usi si fatade cortina, grupul Schüco a incheiat anul financiar 2014 cu succes, consemnand o cifra de afaceri de 1,425 miliarde euro, numarul de angajati ramanand acelasi”, se arata intr-un comunicat al corporatiei.
In ceea ce priveste evolutia vanzarilor, conducerea Schüco explica faptul ca, in prima parte a anului trecut, conditiile meteo favorabile din Europa Centrala au determinat o dinamizare a livrarilor de sisteme, insa, in celelalte trimestre, problemele pietelor internationale au subminat intrucatva activitatea. Cifra de afaceri in tarile marcate de instabilitate, cum ar fi Federatia Rusa si Turcia, s-a depreciat intr-un ritm ce nu a fost estimat initial. In general, diviziile de sisteme din metal si PVC-U s-au dezvoltat diferit, in functie de fluctuatiile unor piete de referinta pe plan global.
Inovatii disponibile pentru Europa de Est
Divizia de sisteme din metal a ramas, pe parcursul lui 2014, pilonul afacerilor Schüco si, in pofida unor deficiente consemnate in Franta, statele scandinave si Turcia, a reusit sa-si majoreze cota detinuta in rulajul total cu 3%, raportand vanzari de 1,165 miliarde euro. Acest rezultat a fost posibil printr-o crestere a cifrei de afaceri pe pietele in cadrul carora Schüco a luat decizia de a lansa produse inovatoare, adaptate cerintelor acestora, cum ar fi Marea Britanie, anumite state din Asia, Europa de Est si tarile baltice. In plus, livrarile stabile si constante din Germania si Italia au contribuit la aceasta performanta.
Departamentul de profile din PVC-U activeaza pe o piata mondiala extrem de competitiva, astfel incat, cu o contributie de 225 milioane de euro la veniturile totale (-4% in raport cu nivelul din 2013), aceasta sectie nu a reusit sa compenseze scaderile din Germania cu rezultatele mai bune obtinute pe plan global. Pentru a asigura productivitatea acestei divizii si potentialul sau de dezvoltare in aceste conditii adverse, s-a luat decizia ca operatiunile de extrudare sa se deruleze exclusiv la sediul central al departamentului PVC-U, din Weißenfels, langa Leipzig. Astfel, cel de-al doilea centru industrial, din Haan (in proximitatea orasului Düsseldorf, a fost inchis la finele anului 2014. De vreme ce piata europeana stagneaza, iar din punct de vedere structural cererea va continua sa inregistreze fluctuatii masive, Schüco urmareste – pe termen scurt si mediu – traseul deja stabilit in scopul cresterii competitivitatii.
Renuntarea la activitatea diviziei de energie inovatoare, care genera pierderi, a fost un alt element notabil pentru grupul german, de-a lungul lui 2014. Multi dintre specialistii acestui departament au fost transferati in cadrul sectiei de dezvoltare tehnica a diviziei de sisteme metalice. Mai mult, solutii acceptabile din punct de vedere al protectiei sociale au fost identificate pentru circa 20 de angajati. Incetarea afacerilor cu panouri solare si transferul acestora catre Viessmann Photovoltaik GmbH – Allendorf a reprezentat, insa, o etapa necesara pentru a contracara efectele provocate de conditiile dificile ale pietei, mai ales ca nivelul cifrei de afaceri pe segmentul produselor din domeniul energiei solare s-a prabusit cu -75% anul trecut, pana la 35 milioane de euro.
Investitii in tehnologii, service si vanzari
In ceea ce priveste investitiile, Schüco a alocat peste 30 de milioane de euro in 2014, din care 10 milioane de euro s-au indreptat catre dezvoltarea centrului de extrudare a sistemelor din PVC-U din Weißenfels, in timp ce o suma importanta, destinata sediului central din Bielefeld, a vizat achizitia unei noi flote de autocamioane cu emisii mult mai reduse de bioxid de carbon. In ceea ce priveste perspectivele, Andreas Engelhardt, Managing Partner si CEO al grupului, a precizat: „Pe fondul climatului politic instabil in mai multe tari din intreaga lume, in 2015 avem in vedere implementarea si aplicarea unui plan de afaceri bazat pe simtul proportiilor. Acest concept inseamna, de fapt, o disciplina absoluta a costurilor si efectuarea de investitii justificate, focalizate pe piata si pe tehnologie. Astfel, ne crestem eficienta diviziilor specializate si in toate zonele de competenta, pentru a ramane competitivi – ca furnizor de solutii premium, avansate – pe termen lung”. O inovatie in acest sens, prezentata la expozitia BAU 2015, din München, este constituita de Schüco Parametric System, care asigura proiectarea tridimensionala a oricaror forme de pereti cortina, in conditiile utilizarii unui numar minim de sisteme, ceea ce genereaza economii semnificative in procesul de executie. Acesta este numai una dintre noile solutii prezentate de corporatia germana, care pune baza unei cresteri moderate, dar aceasta ar putea fi subminata de contextul geo-politic incert. In primul trimestru din 2015, divizia de sisteme din PVC-U a raportat o scadere a cifrei de afaceri in comparatie cu aceeasi perioada din 2014, dar portofoliul de contracte si comenzi ramane relativ substantial, ceea ce constituie o situatie incurajatoare. La randul sau, in ianuarie-martie a.c., divizia de profile metalice s-a confruntat cu probleme pe pietele din China, Federatia Rusa si Turcia, unde contextul economic continua sa fie nefavorabil, dar in multe tari europene si asiatice au fost consemnate rezultate remarcabile, ceea ce permite inclusiv sporirea gradului de expunere internationala si/sau consolidarea prezentei pe plan global. La noile showroom-uri Schüco din New Delhi – India si New York – SUA, arhitectii, consultantii din domeniul peretilor cortina, producatorii de tamplarie si fatade, respectiv investitorii sunt impresionati de calitatea si diversitatea produselor Schüco.        
***
Cu sediul central in Bielefeld – Germania, Schüco International KG reprezinta o corporatie cu mai mult de 4.800 de angajati (din care circa 3.300 de persoane lucreaza in Germania) si are 12.000 de clienti institutionali care constituie parteneri de afaceri pozitionati in 80 de tari din intreaga lume. In 2014 (cel mai recent interval fiscal pentru care s-a raportat cifra consolidata de afaceri), veniturile companiei s-au situat la 1,42 miliarde euro (-5,3% fata de 2013, cand s-au inregistrat 1,5 miliarde euro). In schimb, in 2013, a avut loc un salt de 14,5% al cifrei de afaceri, de la cele 1,31 miliarde euro din 2012. Cu toate acestea, potrivit datelor istorice, in 2011 vanzarile grupului s-au situat la 2,23 miliarde euro, in scadere cu -6,6% fata de 2010, cand s-au inregistrat 2,38 miliarde euro, astfel incat activitatea corporatiei parcurge tendintele pietei globale de profil. Majoritatea vanzarilor se efectueaza in alte tari decat Germania si, ca urmare a gradului sporit de expunere pe diverse piete cu potential, unde Schüco este lider de necontestat, managerii firmei sunt increzatori in ceea ce priveste expansiunea afacerilor. Potrivit conducerii grupului, in pofida problemelor politico-economice care persista pe plan mondial, Schüco reprezinta o companie-model, axata pe dezvoltare sustenabila si pe viitor, alocand in 2014 suma de 30 milioane de euro pentru investitii, din care cea mai mare parte s-a indreptat spre extinderea centrelor tehnologice proprii, operationale in Germania. In tara noastra, holdingul este reprezentat de compania Alukönigstahl, pentru care datele oficiale indica, la nivelul lui 2014, o cifra neta de afaceri de 49,4 milioane de lei, iar in precedentele 12 luni aceasta a fost de 45,4 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.schueco.com
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left