Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 18 Octombrie 2017
GHID de INSTALARE
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SCHÜCO: Investitii pentru noi servicii, tehnologii si produse
SCHÜCO: Investitii pentru noi servicii, tehnologii si produse
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 13 Iun 2017 18:13
In cadrul raportului anual al holdingului Schüco International KG, aferent exercitiului financiar 2016, managerii companiei germane au anuntat, recent, rezultate de exceptie, intr-un context in care grupul trebuie sa faca fata unor cerinte tot mai exigente ale pietei, cum ar fi cresterea gradului de implementare a procesului de digitalizare in activitatile de proiectare si productie din industria de constructii, cererea tot mai stringenta de aplicare consistenta a metodelor de constructie orientate spre sanatatea utilizatorilor finali si orientarea spre retelele „inteligente”. Societatea abordeaza toate aceste provocari prin promovarea de noi servicii, tehnologii si produse, respectiv prin efectuarea unor investitii cu 46% mai mari in 2016, comparativ cu anul anterior.  Daca se includ si lucrarile initiale de constructie, destinate expansiunii centrului din Bielefeld, firma germana specializata in furnizarea de sisteme utilizate la anveloparea cladirilor a investit fonduri totale de 46,9 milioane de euro, anul trecut.
Acest efort a facut ca, intr-o medie anuala, 4.750 de angajati sa lucreze pentru grupul Schüco in 2016, numarul acestora fiind in crestere cu 2,5% fata de precedentele 12 luni, cand s-au consemnat 4.630 de persoane. Astfel, compania a coordonat 3.210 specialisti in Germania (comparativ cu 3.150 in 2015), peste 2.090 din acestia activand in complexul industrial din Westfalia de Est - Lippe.
„Dupa ce si-a axat atentia in exclusivitate pe dezvoltarea si comercializarea de sisteme metalice si din PVC-U pentru ferestre, usi si fatade cortina, iar ulterior s-a focalizat pe noile cerinte ale pietei (rezumate anterior), grupul Schüco a incheiat anul financiar 2016 cu inca un succes. Astfel, am consemnat o cifra de afaceri de 1,460 miliarde euro (+2,1%), comparativ cu 1,430 miliarde euro (+0,35%) in 2015 si cu 1,425 miliarde euro in 2014. Mai mult, daca se iau in considerare masurile de ajustare aplicate fata de efectele cursului de schimb, cresterea din 2016 a fost de +3,5%”, se arata intr-un comunicat al corporatiei.
Situatia din Europa ramane imprevizibila
In ceea ce priveste evolutia afacerilor, conducerea Schüco explica faptul ca, in 2017, conditiile economice in general pozitive din Germania vor permite majorarea in continuare a incasarilor celor doua divizii - sisteme din metal si sisteme din PVC-U. „Mentinerea ratei dobanzii la praguri minime din punct de vedere istoric reprezinta o masura ce face foarte atractiva investitia in proprietati, ceea ce ne determina sa continuam aplicarea masurilor de dezvoltare a centrului din Bielefeld si a gradului de reprezentare pe piata. Dupa o prestatie de succes la BAU 2017, toate inovatiile expuse la prestigioasa expozitie vor putea fi testate, de la inceputul semestrului al doilea a.c., la showroom-ul din Bielefeld. Pentru a prezenta noile servicii digitale, in vederea proiectarii si fabricarii anvelopei cladirilor, precum si diverse utilaje inovatoare de procesare a profilelor, ce inglobeaza tehnologii de ultima ora, in campusul Schüco, suma prevazuta initial pentru expansiunea centrului industrial, in cuantum de 75 milioane de euro, va spori la 95 milioane de euro. Investitia suplimentara acopera, printre altele, extinderea ariei de expunere pana in anul 2019, la un nivel la care se va vorbi despre transformarea acesteia dintr-un showroom intr-un centru atotcuprinzator de expertiza si know-how ale brandului pentru vizitatori”, se mai precizeaza in raportul anual al corporatiei. In alta ordine de idei, insa, evolutia pietei europene, in actualul context politico-social si economic, este imposibil de previzionat. „Eventualele consecinte nefavorabile ale fenomenului Brexit nu pot fi evaluate cu acuratete nici in prezent, iar situatiile foarte tensionate din Asia, Rusia si Turcia, ce ar putea avea repercusiuni negative si asupra intregii economii europene, respectiv mondiale, nu permit elaborarea unei prognoze solide si de incredere”, subliniaza Andreas Engelhardt, CEO si Managing Partner al Schüco International KG.
Inca o crestere de 3% a rulajului diviziei de sisteme metalice
Dupa cum era de asteptat, divizia de sisteme din metal a ramas, pe parcursul lui 2016, pilonul afacerilor Schüco si, in pofida unor deficiente consemnate pe anumite piete, a reusit sa-si majoreze inca o data rulajul cu 3%, raportand vanzari de 1,235 miliarde euro, comparativ cu 1,1985 miliarde euro in 2015 (+3% fata de 2014). Acest rezultat a fost posibil printr-o crestere peste medie a cifrei de afaceri pe pietele in cadrul carora Schüco a luat decizia de a lansa produse inovatoare, adaptate cerintelor acestora, cum ar fi Franta, Luxemburg, Peninsula Iberica (Spania si Portugalia), statele scandinave, respectiv China.
Departamentul de profile din PVC-U, care s-a transformat in subsidiara Schüco Polymer Technologies KG, activeaza pe o piata mondiala extrem de competitiva, astfel incat, in urma restructurarii, cu o contributie de 229,5 milioane de euro la veniturile totale (reflectand aproape o paritate cu incasarile de 230,5 milioane de euro din 2015, ce au reflectat un salt de 3% in raport cu nivelul din 2014), aceasta sectie a reusit sa profite de cresterea cu peste 10% a cererii si, implicit, vanzarilor din Scandinavia, Europa de Est si Italia. In plus, tarile din zona Benelux au avut un aport considerabil la succesul diviziei, cu o rata medie de majorare de 6,5%.
Schüco - lider in servicii si tehnologie
Evidentiind realizarile anului 2016, Andreas Engelhardt a aratat ca, la inceputul semestrului al doilea din precedentele 12 luni, Schüco si-a extins nivelul de reprezentare in Germania, inaugurand birouri de inginerie in Berlin si Düsseldorf care, impreuna cu showroom-urile din Bielefeld, Wertingen, Weißenfels, New York si Mumbai, asigura apropierea companiei fata de investitori, arhitecti, dezvoltatori si fabricanti de fatade cortina, pe care ii considera parteneri, atat pe piata locala, cat si in intreaga lume. In plus, cu prilejul unei ceremonii simbolice, in septembrie 2016, Schüco a marcat inceputul lucrarilor de constructie a viitorului centru extins de logistica, accesorii si fitinguri. Acest proiect de constructie - care va avea o contributie deosebita la consolidarea pozitiei de lider in servicii a grupului german - face parte dintr-un plan mai amplu, de expansiune a platformei industriale si administrative din Bielefeld, care constituie cel mai mare plan de constructii noi si modernizari ale celor existente din istoria companiei. In total, pentru derularea lucrarilor de constructie, in 2016 au fost alocate peste 75 de milioane de euro, ceea ce acopera si extinderea sediului administrativ central al companiei, respectiv reabilitarea completa a cladirilor existente, pana in anul 2020.
„Din punct de vedere al demersurilor intreprinse pentru mentinerea pozitiei de lider in tehnologie, trebuie subliniat ca, inca din ianuarie 2016, Schüco International KG detine o cota majoritara de actiuni in cadrul firmei EPS Systems GmbH & Co KG, din Siegen - Germania. Motivul pentru care s-a luat decizia de a prelua majoritatea titlurilor acestei companii consta tocmai in integrarea, de catre Schüco, a sistemului de fatada textila Facid, dezvoltat de EPS. Cu aceasta solutie flexibila ce se poate utiliza la configurarea de anvelope diverse si sustenabile pentru cladiri, Schüco si-a extins portofoliul de produse cu un material inovator, pentru arii de aplicare complet noi, in ceea ce priveste oferta companiei. Nu in ultimul rand, respectand angajamentele luate, in decembrie 2016, corporatia si-a stabilit in mod voluntar afilierea la principiile sustenabilitatii, elaborand primul sau raport comprehensibil despre acest subiect. Documentul de 64 de pagini, intitulat «Cum vom trai si lucra in viitor?», asigura informatii despre modul in care organizam sustenabilitatea in cadrul companiei, conturand o balanta a activitatilor ecologice, economice si sociale ale Schüco si definind obiectivele pentru viitor”, a mai precizat Andreas Engelhardt.
Partenerul-manager al corporatiei s-a mai referit, in concluzie, la activitatea grupului pe termen scurt si mediu, remarcand ca, in paralel cu investitia principala in centrul logistic, celelalte planuri de extindere a centrului din Bielefeld se vor contura, de asemenea, conform unui plan prestabilit. „In timp ce lucrarile de constructie la complexul logistic, de accesorii si fitinguri (cu o valoare a investitiei de 20 milioane de euro) progreseaza vizibil, renumitul birou de practica arhitecturala 3XN din Copenhaga - Danemarca traseaza planurile corpului suplimentar si reprezentativ, cu sapte etaje, care va fi atasat la actualul centru administrativ al grupului. Dar si in afara granitelor Westfaliei de Est, Schüco isi urmeaza neabatut, in 2017, planul de expansiune a gradului de reprezentare a marcii. Noile showroom-uri din Frankfurt si Londra inseamna, de fapt, ca grupul va fi direct reprezentat in alte doua citadele importante, asigurandu-se astfel de faptul ca persoanele interesate din ambele orase vor avea acces mai rapid la servicii de consultanta specializata de inalta calitate”, a concluzionat Andreas Engelhardt.
***
Cu sediul central in Bielefeld - Germania, Schüco International KG reprezinta o corporatie cu mai mult de 4.750 de angajati si are 12.000 de clienti institutionali care constituie parteneri de afaceri pozitionati in 80 de tari din intreaga lume. In 2016 (cel mai recent interval fiscal pentru care s-a raportat cifra consolidata de afaceri), veniturile companiei s-au situat la 1,46 miliarde euro (+2,1% in raport cu precedentele 12 luni), in 2015 acestea au fost de 1,43 miliarde euro (+0,35%), iar in 2014 s-au consemnat 1,42 miliarde euro (-5,3% fata de 2013, cand s-au inregistrat 1,5 miliarde euro). In schimb, in 2013, a avut loc un salt de 14,5% al cifrei de afaceri, de la cele 1,31 miliarde euro din 2012. Cu toate acestea, potrivit datelor istorice, in 2011 vanzarile grupului s-au situat la 2,23 miliarde euro, in scadere cu -6,6% fata de 2010, cand s-au inregistrat 2,38 miliarde euro, astfel incat activitatea corporatiei parcurge tendintele pietei globale de profil. Majoritatea vanzarilor se efectueaza in alte tari decat Germania si, ca urmare a gradului sporit de expunere pe diverse piete cu potential, unde Schüco este lider de necontestat, managerii firmei sunt increzatori in ceea ce priveste expansiunea afacerilor. Potrivit conducerii grupului, in pofida problemelor politico-economice care persista pe plan mondial, Schüco reprezinta o companie-model, axata pe dezvoltare sustenabila si pe viitor, alocand in 2016 suma de 46,9 milioane de euro pentru investitii (comparativ cu 31,9 milioane de euro in 2015), din care cea mai mare parte s-a indreptat spre extinderea centrelor tehnologice proprii, operationale in Germania. In tara noastra, holdingul este reprezentat de compania Alukönigstahl Sisteme de Aluminiu, Otel si Plastic (societate cu 51 de angajati, fata de 50 de persoane in 2015), pentru care datele oficiale indica, la nivelul lui 2016, o cifra neta de afaceri de peste 80,9 milioane de lei (in conditiile in care profitul net, pozitiv, a ajuns la mai mult de 12,57 milioane de lei), respectiv un rulaj net de 62,3 milioane de lei in 2015, iar in precedentele 12 luni acest indicator a fost de 49,4 milioane de lei, pornind de la un nivel de 45,4 milioane de lei in 2013. Informatii suplimentare, la www.schueco.com
{/access}
 
Total stiri publicate: 12558
12558 de articole in baza de date

Autentificare

Fereastra - nr. 130 (October 2017)
GHID de INSTALARE
hautau 2017
hospice 2%
Conferinta EURO-Fereastra - 2018
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020 (TOP500)
SIMONSWERK