Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
21 Feb 2013 11:42
|
Grupul Saint-Gobain, din Franta, a inregistrat in 2012 pe segmentul de sticla plana o cifra de afaceri de 5,13 miliarde euro, ceea ce reprezinta o diminuare de 6,6% in raport cu exercitiul financiar anterior. In semestrul al doilea al anului precedent, vanzarile au cumulat suma de 2,53 miliarde euro, scaderea procentuala fiind aproximativ egala celei (raportate pentru intreaga perioada analizata). Conform afirmatiilor expertilor companiei, declinul a fost generat de mai multi factori, dintre care cei mai importanti s-au referit la contractiile puternice consemnate pe pietele statelor puternic industrializate din vestul Europei, stagnarea cererii in Asia si alte regiuni aflate in curs de dezvoltare, respectiv diminuarea preturilor de livrare si sporirea cheltuielilor. Din punct de vedere geografic, doar situatia din America Latina a ramas nedeteriorata, in a doua parte a lui 2012 fiind chiar anuntate anumite cresteri. In pofida masurilor adoptate pentru preintampinarea efectelor negative ale recesiunii, care au vizat reduceri semnificative ale capacitatilor de productie, implementarea unor programe de restructurare etc., eficienta diviziei Saint-Gobain Glass s-a diminuat in mod considerabil, marja de profit ajungand de la 8,8% in 2011, la numai 2% in anul precedent. Avand in vedere faptul ca procesul de inrautatire a conditiilor economice nu s-a incheiat inca, strategia pe termen mediu va presupune doua elemente principale: promovarea de produse cu o valoare adaugata mare pe pietele puternic industrializate (dedicate, in special, aplicatiilor ce presupun cresterea eficientei energetice si protectiei mediului) si sporirea cotei detinute de concern pe segmentul de constructii din regiunile emergente. Informatii suplimentare, la www.saint-gobain.com
|