JOTUN Romania isi propune o crestere de 20% a vanzarilor |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 15 Feb 2008 11:30 |
Pe piata autohtona, unul dintre principalii furnizori de vopsea pulbere este constituit de societatea Jotun Romania, filiala concernului Jotun - Norvegia. Principalii competitori, pe plan international, sunt reprezentati de societatile Akzo Nobel, DuPont si Rhom & Haas. Potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii firmei, la nivel national activeaza peste 400 de firme ce utilizeaza vopsea pulbere, atat pentru aplicatii arhitecturale, cat si industriale. "Am stabilit relatii de parteneriat cu numerosi clienti, dintre companiile care folosesc preponderent produsele Jotun remarcandu-se Electrolux - Satu Mare, Skat Kart - Targu Secuiesc, Uzina Mecanica din Ramnicu Valcea si Matrix - Baia Mare. La nivelul bransei distribuitorilor de materiale de finisare pentru profile metalice, tendinta actuala este aceea de crestere a consumului de vopsele destinate nuantarii elementelor arhitecturale. Pana in prezent, pentru sistemele din aluminiu, cel mai bine comercializate produse au nuante de alb, maro sau gri metalizat, dar se observa o sporire a consumului de vopsele pulbere in culori destinate sublicromiei, obtinandu-se pelicule ce imita lemnul (trend specific utilizatorilor din Italia, Turcia si Balcani)", a declarat directorul sucursalei din Romania, Razvan Strimbu. Livrarile se efectueaza in termen de 7 zile, de la depozitul din Bucuresti sau fabrica din Cehia. In vederea dinamizarii operatiunilor de comercializare, Jotun Romania si-a externalizat activitatea logistica. Produsele se ambaleaza in saci din polietilena protejati in cutii de carton (standard, de 20 kg), dar sunt disponibile si variante la 500 kg sau containere speciale, care se pot conecta direct la instalatia de vopsire in camp electrostatic. "Furnizam produse in culori uzuale, speciale (destinate clientilor cu care avem contracte de colaborare) sau executate la comanda (cu termen de aprovizionare de 3 saptamani), acoperind toata paleta RAL sau NCS. In 2007, vanzarile din Romania au totalizat aproximativ 500 de tone, in conditiile in care pretul mediu al vopselei standard se situeaza la 3 euro/kg. In 2008 avem in vedere o crestere cu 20% a cifrei de afaceri, ca urmare a sporirii cantitative a livrarilor. Din toamna anului 2007, ca urmare a achizitiei de echipamente specifice, unitatea de productie din Cehia, ce deserveste piata autohtona, si-a majorat capacitatea la 2.500 t/an", a incheiat Razvan Strimbu.
*** Compania multinationala Jotun, infiintata in 1926 (Norvegia), are 67 de subsidiare si 39 de fabrici in intreaga lume. Coordonarea activitatii sucursalei din Romania (fondata in 2006) se efectueaza de la unitatea din Cehia. Materialele folosite pentru vopsirea in camp electrostatic a sistemelor din aluminiu includ pulbere poliesterica si fluoropolimerica (sunt certificate Qualicoat si GSB sau AAMA), prezentand caracteristici deosebite de rezistenta la factorii de mediu. Realizate cu materii prime specifice, produsele sunt ecologice (nu emit solventi in atmosfera, nu contin metale grele, nici TGIC). In ceea ce priveste costul, in raport cu suprafata totala a unui perete cortina standard, pretul vopselei aplicate pe profilele metalice reprezinta mai putin de 3% din valoarea investitiei. Informatii suplimentare, la www.jotun.com (Simona Ene) |