Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Aluprof System Romania, Alukyt, Alusystem, BIG Aluminium, Color-Metal, Evolium Telecom, Lorenzo Grup, Icco Termotec, Melcret, Plus Confort, Profilco, Reynaers Aluminium Romania, Tehnolux, Weiss Profil, respectiv Alpolirom, Aluterm Group (Makroplast), Bigimpex, Geplast, Migra Plastic Prest si altele. Recesiunea economica a adus cu sine o criza profunda in domeniul constructiilor, unul dintre cele mai afectate segmente ale acestuia fiind reprezentat de cel ce presupune executia de imobile cu destinatie nerezidentiala (cladiri de birouri, centre comerciale etc.). Conform opiniei expertilor din bransa, activitatea in sectorul proiectelor de mari dimensiuni a fost grav afectata, realizarea acestui tip de obiective fiind impiedicata de lipsa unei sustineri financiare adecvate. Şi la alte categorii de lucrari s-au consemnat reduceri masive, insa la o scara mult mai mica. Problema principala, pe termen scurt si mediu, este constituita de faptul ca numarul proiectelor de dimensiuni mici/medii pe care oficialii companiilor specializate s-au bazat in intervalul 2009-2011 incepe sa se reduca, ceea ce a indus perspective extrem de nefavorabile pentru exercitiul financiar curent. Intrucat guvernantii au preocupari diametral opuse relansarii efective a economiei, axandu-se mai curand pe dispute politicianiste sterile ce induc o stare accentuata de instabilitate sociala, relaxarea procesului de creditare – imposibila in acest moment – constituie totusi singura sansa de asigurare a finantarii pentru deblocarea lucrarilor la marile proiecte sau de initiere a altora noi. Mai mult ca oricand, se resimte lipsa unor previziuni cat mai exacte privind dinamica pietei, singura certitudine fiind aceea ca, in prezent, beneficiarii/investitorii continua sa se mentina in expectativa, optand pentru o strategie de tatonare si exercitand noi presiuni asupra pretului. In contextul scumpirii cotatiei la principalele materii prime, atat executantii de pereti cortina, cat si furnizorii de sisteme isi pun problema rentabilitatii activitatii proprii. Unica metoda prin intermediul careia se pot contura prognozele bransei de fatade cortina (care include si firmele ce realizeaza lucrari de placare cu materiale compozite, pe cele specializate in livrarea elementelor de policarbonat sau agentii economici implicati in punerea in opera a proiectelor de luminatoare, sere si alte constructii de acelasi gen) este constituita de analiza importurilor de sisteme din aluminiu, coroborata cu sinteza datelor relativ succinte, cumulate de Institutul National de Statistica de la autoritatile locale din intreaga tara, ce reflecta numarul autorizatiilor de construire eliberate pentru cladiri nerezidentiale si indicele lucrarilor de constructii pentru aceeasi componenta. Daca se ia in considerare dinamica importurilor de profile arhitecturale, trebuie subliniat faptul ca diminuarea nivelului comercializarii sistemelor provenite de peste hotare a fost cu atat mai abrupta cu cat situatia economica favorabila, consemnata intre anii 2000 si 2008 a favorizat majorarea gradului de utilizare a sistemelor din aluminiu destinate executiei de pereti cortina. Pentru informatii suplimentare,
click aici!