NOU! Analiza pietei de tamplarie si vitraje pe anul 2011 |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 01 Iun 2011 12:25 |
Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei TOP-Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata din domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii cuprinse in cele mai recente studii elaborate de departamentul specializat al revistei Fereastra, ce reflecta in detaliu principalele aspecte caracteristice bransei producatorilor de tamplarie si geam termoizolant in ultimul an dinaintea declansarii crizei economice, precum si in intervalul recesiunii. Totodata, sunt abordate intr-un mod exhaustiv informatii despre principalii producatori de tamplarie termoizolanta, structurati in functie de zone, precum si despre fabricantii de vitraje. Acoperind intervalul anilor 2007-2010, analiza pietei de tamplarie si vitraje (ce reprezinta o recenzie a publicatiilor Info-Piata de Tamplarie si Info-Piata de Vitraje) cuprinde si estimari aferente anului 2011, actualizate conform noilor date referitoare la evolutia bransei.
Tendinte de orientare spre export, amplificate de mesajul promotional adecvat
Dupa ce principalii indicatori macroeconomici din primul trimestru al anului in curs au indicat iesirea economiei nationale din perioada de recesiune, ca urmare a unei sporiri estimate la 0,6% a Produsului Intern Brut – PIB in raport cu ultimele trei luni din 2010, firmele specializate din bransa de ferestre se confrunta cu noi provocari specifice, generate in principal de dificultatea accentuarii unei tendinte generale de recuperare a pierderilor. Cu toate acestea, se pare ca masurile aplicate de managerii celor mai multe companii din domeniu au avut rezultatele scontate, deoarece dinamica activitatii din prima parte a anului in curs este diferita, in sens pozitiv, in raport cu situatia din perioada similara a anului trecut. Totusi, activitatea se mentine la cote reduse si in 2011, de vreme ce datele statistice disponibile in prezent indica - pentru primul trimestru al anului in curs - o diminuare de 22% a fluxului investitiilor straine directe, respectiv o scadere de 4,7% a volumului lucrarilor de constructii. Avand in vedere aspectele prezentate anterior, se pare ca orientarea spre export ar putea constitui si in perioada urmatoare o optiune pentru societatile ce reusesc sa realizeze tamplarie avand caracteristici optime de performanta, lipsa comenzilor pe plan intern, precum si turbulentele economice din tara noastra determinand dezvoltarea tendintei respective. Desi solutia respectiva nu este un panaceu, majoritatea tintelor strategice stabilite de reprezentantii societatilor din acest sector de activitate denota faptul ca, la nivelul lui 2011, se incearca o sporire a vanzarilor de tamplarie in raport cu 2010. In general, companiile se bazeaza fie pe lansarea unui mesaj promotional in cazul produselor adecvate noilor cerinte ale clientilor finali, care – in mod paradoxal – solicita produse de inalta calitate, la preturi extrem de scazute, fie pe operatiunile comerciale cu parteneri din afara granitelor tarii. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|