Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 15 Mai 2024
Hilti
Home - Stiri - Actualitatea interna
PwC: Noile produse si servicii impulsioneaza dezvoltarea firmelor
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 31 Mar 2011 15:41
Potrivit raportului PwC Global CEO Survey pentru Romania (editia din 2011), circa 70% dintre managerii companiilor din Romania sustin ca sunt foarte increzatori in potentialul companiilor lor de majorare a veniturilor in urmatorii trei ani. "In ceea ce priveste identificarea premiselor de expansiune a afacerilor, 50% dintre directorii respondenti au declarat faptul ca dezvoltarea de noi produse si servicii reprezinta principala oportunitate de crestere in urmatoarele 12 luni, acest procentaj fiind mai apropiat de cel al Chinei (46%) decat de cel inregistrat la nivel global (29%), in Uniunea Europeana (29%) si in Europa Centrala si de Est (35%). Acest lucru subliniaza perceptia directorilor de companii ca Romania are in continuare potential de dezvoltare a pietei, pe baza fructificarii oportunitatilor de crestere si doar in plan secundar prin implicarea intr-o competitie acerba in vederea castigarii cotei de piata (doar 23% dintre directorii de companii din Romania percep aceasta ca pe o oportunitate de crestere, in vreme ce media directorilor de companii din UE este de 27%, iar cea din Europa Centrala si de Est de 36%). Managerii au mai identificat, printre prioritati, identificarea unor aliante strategice sau a posibilitatilor de joint-venture (10%), patrunderea pe noi piete (13%) sau cresterea inorganica prin fuziuni si achizitii (doar 3%, la mare distanta fata de media UE, de 16%)", se arata in studiul citat. Aceste rezultate caracterizeaza, de altfel, intregul mediu de afaceri autohton, iar firmele din bransa de tamplarie termoizolanta – care sunt mai dinamice si deschise spre inovatie – pot profita rapid de eventualele oportunitati, estimate pentru perioada urmatoare. "In pofida recesiunii, Romania nu a devenit o piata supraaglomerata. Exista in continuare foarte multe segmente economice insuficient dezvoltate, iar in general se poate vorbi mai degraba de un deficit de oferta decat de un exces de cerere, fapt evidentiat in persistenta unui nivel ridicat al inflatiei", a precizat Vasile Iuga, Country Managing Partner in cadrul PwC Romania. In ceea ce priveste expansiunea geografica, directorii de companii sunt dispusi sa-si dezvolte operatiunile in alte tari, dar considera ca premisele optime de expansiune se regasesc cu precadere in aria comunitara. "Pietele traditionale de export pentru bunurile romanesti, asa cum este Germania, ofera cele mai bune perspective de crestere, in opinia managerilor intervievati. Excluzand Romania, 20% dintre directorii de companii considera Germania drept cea mai importanta tara pentru cresterea veniturilor companiilor proprii in urmatorii trei ani (spre deosebire de numai 12% la nivel global). Daca pe plan mondial 39% dintre directorii de companii declara China drept cea mai importanta tara pentru cresterea veniturilor lor, in Romania 17% dintre manageri au selectat acest raspuns, ceea ce inseamna de fapt ca Germania ramane si in continuare cel mai important partener comercial al Romaniei, atat pentru importuri, cat si pentru exporturi", se mai arata in document.
Perspective economice optimiste pe termen mediu
Pe masura ce temerile privind recesiunea se estompeaza, optimismul revine in randul mediului romanesc de afaceri. Rezultatele editiei de anul acesta a raportului Global CEO Survey pentru Romania arata ca directorii de companii sunt destul de optimisti cu privire la perspectivele pe termen scurt ale companiilor pe care le conduc, 43% dintre acestia declarandu-si increderea in capacitatea companiilor proprii de a obtine venituri mai mari in urmatoarele 12 luni. Aceste rezultate sunt peste media raspunsurilor la nivelul intregii Uniuni Europene, unde 40% dintre directorii generali s-au declarat increzatori in cresterea veniturilor companiilor pe care le administreaza in urmatorul an, insa directorii de companii din Romania sunt mai rezervati decat omologii lor la nivel global sau decat cei din Europa Centrala si de Est, care au afirmat acest lucru in proportie de 48%, respectiv 53%. In schimb, pe termen mediu si lung, in mod remarcabil, directorii de companii din Romania par sa impartaseasca optimismul managerilor din piete emergente foarte dinamice, asa cum este China, unde 72% dintre directorii generali si-au exprimat un nivel ridicat de incredere in perspectivele de crestere a veniturilor companiilor lor in urmatorii trei ani. In raport se mai arata ca, practic, preocuparile legate de reducerea datoriilor si a costurilor au fost trecute actualmente in plan secundar, in vreme ce accentul cade acum pe intarirea pozitiei pe piata, pe dezvoltarea de noi produse care sa raspunda schimbarilor din comportamentul consumatorilor, pe managementul talentelor-cheie si pe ajustarile strategice in structura organizatorica a entitatii economice proprii, pentru a se adapta dinamicilor industriei din care aceasta face parte. Informatii suplimentare, la www.pwc.com
 
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left