INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
TEHNOLEMN SRL |
Adresa: Str. Distributiei nr.24, Sibiu, Judet Sibiu |
Telefon: 0372/798.268 , 0269/223.778 |
Fax: 0269/223.778 |
E-mail: tehnolemn@tehnolemn.ro |
Web site: www.tehnolemn.ro |
Domenii: Tamplarie lemn stratificat | Usi de interior |
Descriere activitate |
Prezentare companie/institutie TEHNOLEMN: Piata de tamplarie are nevoie de stabilitate
Eugen Mitea (57 de ani)
Functia/Firma: director general, Tehnolemn;
Experienta profesionala: 24 de ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Proiectele pentru care compania Tehnolemn, din Sibiu, a livrat anul acesta preponderent produse specifice au fost reprezentate de locuinte individuale atat noi, cat si apartinand patrimoniului istoric. Eugen Mitea, directorul general al companiei, precizeaza ca, inclusiv pe pietele externe din Germania, Franta si Marea Britanie, unde se exporta aproximativ 40% din tamplaria termoizolanta din lemn stratificat fabricata de Tehnolemn, predomina tot reabilitarile de cladiri, o parte dintre acestea fiind monumente istorice. In 2024, livrarile externe s-au inscris pe un trend ascendent.
- Cum a evoluat piata nationala de profil in 2024?
- Pe plan intern, am observat un regres al pietei imobiliare ce afecteaza foarte mult activitatea companiilor din domeniul nostru de activitate. In momentul in care nu mai sunt constructii noi, nici noi nu mai avem unde sa ne livram produsele. In Romania, s-a putut observa in 2024 o scadere drastica a cererii, datorita faptului ca persoanele din clasa de mijloc nu mai comanda ansambluri termoizolante. Astfel, daca in trecut prelucram aproximativ 40 de metri cubi de lemn pentru usile de interior, anul acesta am procesat aproximativ 10 metri cubi. Desi din punct de vedere al cifrei de afaceri este posibil sa inregistram anul acesta o majorare de aproximativ 4%, ca volum lucrurile nu stau la fel de bine, intrucat piata autohtona de profil s-a comprimat. In acelasi timp, nici furnizorii nu mai aduc asa multe produse, iar termenele de livrare s-au marit considerabil. Daca inainte asteptai intre 2-3 zile sa vina produsele comandate, astazi se poate astepta chiar si intre 1-3 saptamani. Situatia este dificila din acest punct de vedere nu doar la nivel national, ci si pe plan european.
- Care au fost masurile adoptate in acest context dificil de piata?
- Inca din 2023 am demarat o serie de investitii in retehnologizare pe care le-am continuat si anul acesta, prin alocarea unor fonduri in valoare de 250.000 de euro, din surse proprii. De asemenea, am adoptat toate masurile necesare pentru ca in primul rand sa ne pastram cifra de afaceri si sa nu consemnam o scadere. Am incercat de asemenea sa tinem sub control costurile, pentru ca este foarte greu sa ai predictibilitate in ceea ce priveste cheltuielile cu utilitatile, forta de munca sau cu alte elemente operationale. Pentru eficientizarea costurilor, dar si pentru protectia mediului, am instalat panouri fotovoltaice inca din anul 2014 si am decis sa utilizam si rumegusul pentru incalzire, ceea ce ne ajuta foarte mult sa pastram costurile relativ fixe si controlate. Ne indreptam catre autoritati cu dorinta de a ne asigura macar cu stabilitate, daca nu ne pot ajuta in alt fel, fara sa ne forteze de exemplu sa majoram salariile. Orice impuneri de acest tip ne afecteaza foarte mult pentru ca noi preluam comenzile de la clientii finali cu cateva luni inainte si, daca nu avem stabilitate, este foarte greu.
- Ce structura a avut activitatea proprie in 2024?
- In 2024, am produs si am comercializat ferestre din lemn stratificat (in cuantum de 35% din cifra totala de afaceri a firmei), usi (30%), obloane (10%), scari (10%) si am acordat servicii de amenajari interioare (15%). Suntem prezenti cu livrari in cele mai mari orase ale tarii si exportam aproximativ 40% dintre acestea pe pietele din Germania, Franta si Marea Britanie.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Noiembrie/Decembrie 2024) |