Leonard Ducaru, director de vanzari Abitare CG a afirmat ca „de pe pozitia noastra de distribuitor de materii prime, consumabile, accesorii si utilaje pentru industria de procesare a sticlei float, in 2018 am inregistrat aproape o dublare a cifrei de afaceri fata de anul anterior, fapt datorat exclusiv deblocarii investitiilor cu finantare europeana si retehnologizarii, pe aceste baze, a industriei de profil. In ceea ce priveste materiile prime si accesoriile destinate industriei de geam termoizolant, vanzarile au ramas aproximativ la acelasi nivel ca in exercitiul financiar precedent sau chiar au scazut usor. O prognoza, chiar una privind viitorul apropiat, este dificil de facut. Cert este ca trendul general este relativ neschimbat, iar o previziune realista pe termen scurt va putea fi elaborata dupa incheierea primului trimestru din 2019. Portofoliul de clienti a ramas constant, asa cum ne-am obisnuit in ultimii patru-cinci ani, fapt datorat, in special, segmentarii precise a pietei pe niveluri de calitate. Ponderea majora in cifra de afaceri este realizata, in continuare, de materiile prime pentru industria geamului termoizolant, respectiv sigilanti primari si secundari, baghete-distantier din aluminiu si de tip warm-edge, material adsorbant (sita moleculara). Dar, dupa cum precizam anterior, in acest an vanzarea de utilaje pentru industria de procesare a sticlei float a avut un aport important in cifra de afaceri. In ceea ce priveste problemele pe care le intampinam, acest termen este oarecum fortat si nu reflecta fidel realitatea. Noi ne concentram, in relatia pe care o avem cu partenerii nostri, sa-i convingem pe acestia de necesitatea planificarii activitatii, astfel incat sa reducem situatiile de „urgenta”, care genereaza costuri ridicate atat pentru noi, cat si pentru ei. De asemenea, ne dorim diminuarea presiunii exercitate asupra preturilor de livrare, mai degraba fiind dispusi sa raspundem unor provocari legate de cresterea calitatii. Pe segmentul materiilor prime, continuam sa vindem produse cu un inalt grad de performanta, cu ajutorul carora ne-am facut cunoscuti si apreciati in domeniul nostru de activitate. Reusim sa realizam parteneriate noi cu clientii interesati in obtinerea unor produse finite care sa satisfaca exigentele consumatorului, in special ale celui din afara granitelor tarii. Din punctul meu de vedere, Romania inca nu este pregatita pentru adoptarea cerintelor de calitate valabile in Europa occidentala, iar asta se intampla nu din cauza producatorilor, ci mai degraba a beneficiarilor, de regula insuficient informati si obisnuiti sa realizeze achizitiile exclusiv in functie de criteriul pretului scazut”.