AGC: Pionierul in fabricarea sticlei continua sa se dezvolte puternic la nivel global |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 11 Ian 2022 06:38 |
Asahi Glass Corporation - cunoscuta specialistilor din domeniul sticlei sub acronimul AGC - este unul dintre principalii furnizori globali de sticla arhitecturala, avand o prezenta globala si plasandu-se in topul companiilor de profil pe toate meridianele unde activeaza. Cele mai recente date financiare indica faptul ca primele sase luni ale anului fiscal inceput la 1 aprilie 2021 s-au incheiat cu vanzari nete de 811,33 miliarde yeni (circa 7,4 miliarde USD), cu 24% mai mari fata de perioada corespunzatoare a exercitiului financiar precedent. Profitul operational s-a situat la 95,2 miliarde yeni (+362,6%), iar fluxul liber de numerar (FCF) a cumulat 76,5 miliarde yeni (la o valoare a fluxului operational de numerar de 169 miliarde yeni). Analiza structurala a rezultatelor arata, pentru divizia de sticla, vanzari catre clienti externi in valoare de 370,5 miliarde yeni in perioada respectiva. Prognozele pentru intregul an fiscal in curs indica vanzari nete de 1.670 miliarde yeni (in crestere de la 1.650 miliarde yeni, cat se estima in luna aprilie a.c.), respectiv venituri operationale de 180 miliarde yeni. De asemenea, profitabilitatea ar putea atinge 10,8%.
Peste 100 de ani de dezvoltare intensiva si extensiva in industria sticlei
Istoria AGC a inceput in urma cu peste un secol, mai precis in 1907, cand compania a fost infiintata de Toshiya Iwasaki, in localitatea Amagasaki, prefectura Hyogo, din Japonia. Primul export de sticla a avut loc sapte ani mai tarziu, catre un client din Anglia. In 1917, sediul central al firmei a fost mutat in capitala nipona, pentru ca in 1925 sa fie fondata, in China, firma Shoko Glass, reprezentand prima afacere AGC din afara granitelor Japoniei. Anul 1937 a marcat listarea grupului la bursa de valori din Tokyo, iar dupa Al Doilea Razboi Mondial progresul a continuat, prin infiintarea unei subsidiare de fabricare a sticlei in India. Dupa 1960, expansiunea s-a accelerat, fiind, pe rand, fondate reprezentante in Thailanda, Indonezia, Belgia si Olanda (prin achizitia companiilor locale Glaverbel si MaasGlas), SUA si Federatia Rusa. Incepand cu mileniul al treilea a avut loc un proces de «rebranding», care s-a finalizat in 2007 prin reunirea intregii activitati sub marca AGC. Anul 2013 a marcat demararea productiei in Brazilia, iar in 2015 a fost implementata strategia de management AGC plus.
Consolidare continua a pozitiei de lider tehnologic
Pe piata europeana, divizia AGC Glass Europe este mostenitorul lungii traditii de fabricare a sticlei din Belgia, care dateaza, la randul sau, de mai bine de o suta de ani. In 1914, Emile Fourcault a introdus procesul de trefilare - prima metoda mecanizata din lume pentru producerea sticlei. Aceasta inventie a revolutionat industria de profil, prin inlocuirea tehnologiei de suflare. Sectorul sticlei din Belgia a inflorit, pana in 1945 aceasta fiind tara cu cea mai mare productie de vitraje din lume. Odata cu implementarea mecanizarii, s-a instalat un proces de agregare, care a dus, in 1961, la fuziunea producatorilor Glaver si Univerbel, pentru a forma grupul Glaverbel. Acesta a continuat rolul asumat de pionierat, prin constructia primei fabrici de sticla float din Europa continentala, la Moustier (Belgia). Treptat, a avut loc un proces de extindere in Europa Centrala si Federatia Rusa. Intre 1972 si 1981, grupul francez BSN (Danone) a detinut controlul Glaverbel. Revolutia sticlei float a dus la o restructurare radicala a industriei de profil, multe dintre cuptoarele existente de sticla fiind inchise. Perturbarea a fost exacerbata de recesiunea mondiala de la mijlocul anilor 1970. Ca raspuns, grupul belgian a introdus o politica de procesare a sticlei brute. In 1981, Glaverbel a fost achizitionat de AGC.
Listarea sa la bursa de valori din Bruxelles in 1987 a oferit companiei resursele financiare necesare pentru implementarea unui program ambitios de crestere, ce a presupus extinderea in Europa Occidentala si investitii in produse de inalta tehnologie. In 1991, Glaverbel a fost prima companie industriala care a investit in fosta Cehoslovacie, preluand treptat operatiunile producatorul national de sticla float. Sustinuta de acest succes, in 1997 Glaverbel a devenit cel dintai producator occidental de sticla care a investit in Federatia Rusa, prin preluarea treptata a celui mai mare operator, care s-a transformat in AGC Bor Glassworks. In 1998, au fost achizitionate operatiunile europene din sticla float ale PPG Glass Industries, cu fabrici situate, in principal, in Franta si Italia. In 2004, grupul si-a consolidat pozitia de lider in Federatia Rusa, prin construirea unui complex industrial integrat in localitatea Klin, cu productie combinata de sticla float, de tip oglinda si supraizolatoare. La inceputul secolului curent, ca parte a procesului vast de reorganizare, AGC a preluat controlul deplin asupra Glaverbel, in 2007 devenind AGC Flat Glass Europe, iar in 2010 AGC Glass Europe. Doi ani mai tarziu, AGC Glass Europe a facut echipa cu Interpane - un mare procesor de sticla german - ceea ce a determinat o extindere a capacitatilor grupului de a fabrica sticla acoperita, destinata industriei constructiilor. In viitor, accentul va fi pus in continuare pe consolidarea pozitiei actuale de lider in inovatie si pe incurajarea progresului, materializat, printre altele, prin sticla electroluminiscenta, cea conjunctiva, activa etc., toate acestea constituind bazele urmatoarei revolutii tehnologice din industrie.
Sustenabilitatea, un obiectiv urmarit cu perseverenta
La momentul actual, productia sticlei se realizeaza intr-un mod mai responsabil fata de mediu decat oricand, certificarea Cradle to Cradle asigurand alinierea la cerintele stringente de protectie cat mai eficienta a mediului, prin proiectarea de produse sanatoase, durabile si reciclabile. Dezvoltat de William McDonough si Dr. Michael Braungart, conceptul Cradle to Cradle abordeaza materialele din cinci unghiuri diferite: sanatatea, gestionare a apei, reutilizare, energie regenerabila si corectitudine sociala. Scopul final este acela de a identifica acel punct de echilibru in care impactul asupra naturii este minimizat, iar castigul maximizat. Cradle to Cradle Products Innovation Institute a devenit un agent global al schimbarii, iar standardele sale riguroase au fost adoptate de AGC Glass Europe, pentru a asigura sustenabilitatea produselor promovate. Majoritatea solutiilor AGC, ce includ gamele Stopray si ipasol, au primit certificarea Bronz, la subcategoriile de energie regenerabila si administrare clasificarea fiind Argint, iar la reutilizarea materialelor si echitatea sociala - Aur. Cradle to Cradle exercita, de asemenea, un impact pozitiv asupra sistemelor de atestare a conformitatii LEED si DGNB, asigurand puncte importante la categoria de eco-certificare. Astfel, arhitectii pot crea cladiri in care, in mod ideal, toate materialele folosite sunt reciclabile, iar ocupantii au o productivitate mai mare.
Philippe Bastien, Regional Prezident of Building and Industrial Glass divizion, AGC Glass Europe: "The flat glass industry has demonstrated lately its ability to react quickly to ensure the health of its workers and to safeguard the integrity of its industrial operations. The next step will be to overcome the challenges, while framing the opportunities that are presented. As the Covid-19 crisis forces people around the world to review their priorities, it is essential to take a long-term view. Glass for Europe should stay focused on the European Union’s objective of building the first climate-neutral economy by 2050. Released in December 2019, the European Green Deal sets a new horizon and operationalizes a decarbonization agenda across all relevant policies. We need to prepare the ground for accompanying the industry on its decarbonization journey, while ensuring that our green efforts do not hamper its competitiveness. Resilience is at the heart of the AGC Glass Europe corporate strategy and is a must. This is not something to be taken for granted. It needs to be built and then cultivated every day to nurture an agile and positive mindset. With my expertise and leadership, I believe I can support Glass for Europe to thrive in the future changes to society and the economy, to proactively adapt to the new environment and so to stimulate its resilience. Ensuring a fast recovery from the crisis and a prosperous future for the glass ecosystem will require improved co-ordination of all economic factors throughout the entire flat glass value chain. It is imperative for the industry to talk to European institutions with one voice and because it represents the entire flat glass value chain."
|