Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 16 Octombrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALRO reduce amprenta de carbon sub media europeana si acceseaza noi piete de export
ALRO reduce amprenta de carbon sub media europeana si acceseaza noi piete de export
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 15 Oct 2024 10:36
Producatorul de aluminiu Alro Slatina a redus amprenta de carbon sub media europeana, iar perspectivele sunt unele optimiste pentru acesta, mai ales in contextul noilor reglementari europene ce vizeaza importurile de bunuri realizate cu consum intens de carbon, potrivit reprezentantilor companiei Alro prezenti la targul Aluminium 2024 de la Dusseldorf, citati de Agerpres.
Evenimentul Aluminium 2024, care a avut loc la Dusseldorf, in Germania, in perioada 8 - 10 octombrie, a reunit 819 expozanti si parteneri din 50 de tari, producatori si procesatori de aluminiu, cat si experti in reciclare, printre acestia numarandu-se si Alro, unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala din Europa, dupa capacitatea de productie.
In urma participarii la targul de la Dusseldorf, unul dintre reprezentantii companiei producatoare de aluminiu de la Slatina, Florin Verboncu, director general Vimetco Trading, a aratat ca tendinta clientilor este de a se indrepta mai mult spre producatorii europeni de aluminiu in contextul in care din 2026 va deveni obligatoriu Mecanismul de ajustare a frontierei de carbon (CBAM).
"Cererea merge bine. Tendinta este ca anul viitor clientii, care pana acum cumparau din surse exotice, Malaezia, India, Orientul Mijlociu, se apropie si mai mult de producatorii europeni. De ce? O data le e frica de CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism), un mecanism ce va fi obligatoriu pentru implementare de la 1 ianuarie 2026 si se vor plati taxe. Noi am inceput deja discutiile cu clientii inca din fazele incipiente ale proiectului. Practic, e o masura protectionista in sensul ca va ingradi cumva tot ce inseamna piata europeana de importuri din zone ieftine si poluante", a afirmat reprezentantul producatorului roman de aluminiu.
Verboncu a punctat ca Alro are o amprenta de carbon mai redusa fata de media europeana si aceasta se poate reduce in continuare prin cresterea cantitatii de deseuri prelucrate.
"De exemplu, noi avem media amprentei de carbon sub media europeana. Media europeana e de 7,3 zone de carbon pe tona de aluminiu. Am pus anul trecut in operare o noua facilitate de reciclat deseuri si am crescut de la 35.000 de tone la 100.000 de tone (de deseuri de aluminiu prelucrate - n.r.). Si cand folosesti deseu, practic vine cu amprenta carbonica zero, cu cat incorporezi mai mult deseu in produsele pe care le faci, se reduce amprenta de carbon. Adica de la sapte (tone de carbon pe tona de aluminiu - n.r.) poti sa o duci si la patru tone (de carbon pe tona de aluminiu)", a spus Verboncu.
Mecanismul de ajustare a frontierei de carbon (CBAM), ce va functiona prin achizitionarea de certificate de catre importatori, este instrumentul UE pentru a pune un pret echitabil carbonului emis in timpul productiei de bunuri cu consum intens de carbon care intra pe teritoriul UE si pentru a incuraja productia industriala mai curata in tarile din afara UE, se arata pe site-ul Ministerului Finantelor.

 
Perspective optimiste pentru cresterea exporturilor de aluminiu romanesc pe piata americana
Perspectivele pentru exporturile de aluminiu romanesc cat si european pe piata nord-americana, dominata in ultimii ani de producatorii chinezi, sunt unele optimiste, fiind deja efectuate contractari pentru anul viitor, a declarat Florin Verboncu. Directorul general Vimetco Trading, s-a declarat "optimist" pentru anul viitor, aratand ca au fost contractate comenzi ce vor fi livrate incepand din ianuarie anul viitor.
"Avem deja contractari, in special pentru zona nord-americana. Piata nord-americana pentru noi a fost o tinta mai dificila in ultimii ani, din mai multe cauze, costul transportului ridicat, concurenta din China si alte zone foarte competitive. Aceasta piata a fost dominata de ani de zile de producatori chinezi. (...) Am fost un producator cunoscut in zona nord-americana, am inceput sa reinnodam prieteniile cu fostii parteneri, piata americana merge bine acum si pentru primul trimestru al anului viitor avem deja comenzi contractate, pe care le vom livra incepand cu luna ianuarie.
 
 
Avem potential pe care il putem valorifica. Avem deja comenzi, in general pe zona de produse plate, in SUA, Canada si Mexic. Toata piata nord-americana incepe sa dea semne de trezire si pentru producatorii europeni, evident nu suntem singurii care vindem acolo. Dar piata americana pentru noi a fost, istoric vorbind, o piata mare, reprezentand inainte de pandemie, in 2019, aproximativ 10% din totalul vanzarilor de produse plate. Ca tinta incercam sa ne apropiem treptat de cei 10%", a declarat Verboncu.
Exporturile de aluminiu romanesc se vor indrepta insa, in continuare, in mare parte pe piata europeana, a mai spus Verboncu, acesta mentionand ca alti cumparatori importanti ai produselor obtinute la Slatina sunt companii din Turcia, Elvetia, Marea Britanie, Israel, din tari din Asia de Sud-Est.
"In ceea ce priveste exporturile, piata europeana ramane, prin definitie, cel mai mare cumparator al produselor noastre. Avem si piata Asiei de Sud-Est, vorbim de Malaezia, Indonezia, Singapore, Vietnam. Israelul a fost o piata pe care am avut un portofoliu de mai bine de 20 de ani si care in ultimul timp a crescut substantial. Din zona non - UE, Turcia, Elvetia sunt piete importante pentru noi, Anglia ramane iarasi un partener important, cat si America de Nord", a precizat reprezentantul Alro.
Producatorul de aluminiu romanesc urmareste cresterea continua a complexitatii produselor obtinute, fapt ce-i permite sa se apropie cat mai mult de utilizatorii finali si sa isi consolideze si sa extinda prezenta ca furnizor pentru industria aeronautica si de aerostructuri, a mentionat directorul citat.
"Noi am urmarit optimizarea mixului de vanzari si am incercat sa ne axam cat am putut de mult pe produsele mai complexe, sunt doar cativa mari producatori care le fac, ele incorporeaza foarte mult R&D, know-how, experienta, sunt produse cu valoare adaugata mare si foarte mare. (...) Acum aproximativ 15% din totalul de produse plate sunt pentru industria aeronautica", a punctat Verboncu.
 
SISECAM
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left