ALUMIL ROM INDUSTRY: Cota sistemelor din aluminiu, stabilita la circa 30% |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 06 Iun 2017 16:30 |
In cadrul unei prezentari sustinute in fata investitorilor institutionali, conducerea companiei Alumil Rom Industry SA (formata din Michail Sotiriou - presedinte si CEO, Ciprian Balasca - director financiar si Marius Ionita - COO) a reliefat cateva informatii, din surse proprii, referitoare la structura sectorului national de profile din aluminiu. Astfel, potrivit datelor centralizate de departamentul de marketing al societatii, structura pietei sistemelor utilizate la executia tamplariei termoizolante din Romania indica preponderenta profilelor din PVC (cu 69% din total), urmate de cele din aluminiu (29%) si de alte sortimente (2%). Aceleasi date, valabile insa pentru anul 2015 (dar care pot fi considerate relevante pentru companie si investitorii institutionali interesati de activitatea acestuia, deoarece se poate presupune ca putine lucruri s-au schimbat din acel moment si pana in prezent), reflecta si ponderea principalilor operatori (sau marci) din industria sistemelor de aluminiu, pe piata autohtona. Astfel, dupa cum se arata in studiul citat, Alumil se situeaza pe prima pozitie in industria sa, la nivelul tarii noastre, cu o cota estimata la 35%, dupa care ar urma Schüco si Profilco, la egalitate (cu aproape 10%), precum si, in ordine descrescatoare, Cortizo, Exalco, Bi-Al, Reynaers, Etem si Elvial, cu pana la 10%. Insa, potrivit cercetarii, gradul de fragmentare in randul furnizorilor de sisteme era destul de ridicat in 2015, deoarece la categoria „altele” a fost transcrisa o cota de aproape 15%.
Compania coordoneaza o retea puternica de distributie
Potrivit aceleiasi prezentari corporatiste, „Alumil Rom Industry este cel mai mare procesator si distribuitor de profile de aluminiu din Romania, furnizand o gama completa de sortimente specifice, care includ atat sisteme integrate (profile de tamplarie, pentru fatade cortina si industriale, paneluri compozite J-bond, foi de policarbonat, elemente de automatizare, usi Interno si panouri fotovoltaice), cat si produse sau accesorii din aluminiu si material plastic. De asemenea, compania dispune de cea mai mare retea de distributie din Romania, cu depozite in 19 orase, doua centre industriale (in Bucuresti si la Filipestii de Padure - judetul Prahova), terenuri a caror suprafata totalizeaza 80.000 mp, spatii administrative si industriale cu o arie de 35.000 mp si coordoneaza activitatea a circa 200 de angajati”. Aceste informatii sunt completate de altele, referitoare la investitiile efectuate in perioada anilor 1997 si 2013, incununate de finalizarea noului centru de productie si logistica din Filipestii de Padure, iar din 2012, dupa finalizarea procedurilor de tip IPO si elaborarea planului CAPEX, structura actionariatului este urmatoarea: Alumil SA - Grecia (55,9%), M. Sotiriou (23,94%), actiuni disponibile publicului (20%), angajati ai Alumil Rom Industry (0,1%), respectiv G. Mylonas, E. Mylonas si D. Korda (in nume propriu, cu 0,02% fiecare).
Dupa o scurta expunere a prezentei Alumil in Romania si Republica Moldova, au fost reliefate aspecte legate de baza de clienti (catalogata drept „puternica si sanatoasa” la finele anului 2015), mentionandu-se ca primii zece beneficiari de mari dimensiuni contribuie cu 23,5% la cifra de afaceri totala (care a insumat 59,4 milioane de lei in acel moment - date neconsolidate), iar in termeni numerici este vorba despre primii zece mari clienti dintr-un total de aproape 3.000 de agenti economici parteneri. Potrivit prezentarii, cei mai multi (putin peste 1.400 de beneficiari) se regasesc in Bucuresti, urmand la distanta cei din judetul Cluj (aproape 400 de clienti), respectiv, in ordine descrescatoare, cei din judetele Galati, Iasi, Olt (cu numere relativ apropiate Clujului), apoi Brasov, Bacau si Timis (circa 200 de clienti fiecare), precum si (sub pragul de 200 de beneficiari) Maramures, Constanta, Bistrita-Nasaud, Valcea, Alba, Mures si Dolj.
Regiunea balcanica are o cota de 34% din vanzarile grupului
Alte informatii puse la dispozitie de managerii Alumil Rom Industry SA indica prezenta puternica pe plan international a grupului elen Alumil SA, care dispune de 58 de centre de distributie repartizate uniform in Europa Centrala si de Est. Astfel, din analiza cifrei de afaceri pe regiuni, rezulta ca, in pofida problemelor generate de recesiune, 41% din vanzarile grupului Alumil SA se realizeaza in Grecia, 34% in regiunea Balcanilor, 12% in Europa de Vest, 9% in centrul si estul continentului, respectiv 4% in Cipru. Defalcarea cifrei de afaceri pe grupe de produse arata ca profilele procesate sunt majoritare in livrari (cu 41% din valoare), alte 30% revenind activitatii comerciale si industriale practicate de Alumil SA - Grecia. Nici profilele speciale nu sunt de neglijat, cu 19% din cifra de afaceri aferenta anului 2015 la nivel de grup, iar livrarile de policarbonat, sisteme de automatizare si altele au o contributie de 9%, in timp ce 1% constituie nivelul care revine materialelor compozite J-bond.
Referindu-se la dinamica rulajului din 2011 pana in 2015, conducerea Alumil Rom Industry pune scaderea cifrei de afaceri din 2015 pe seama finalizarii anumitor proiecte fotovoltaice in precedentele 12 luni, acestea nemaifiind relevante pentru ultimul exercitiu financiar analizat in prezentare. De asemenea, oficialii firmei indica faptul ca rata profitului s-a majorat, ca de altfel si rezultatul net, ce a ajuns la 2,1 milioane de lei. Desi cifra de afaceri s-a diminuat, noul program de investitii implementat din 2014 a vizat inaugurarea unui showroom pentru segmentul premium de piata, in zona Baneasa a Capitalei, extinderea exportului spre tarile vest-europene, cu sisteme de protectie acustica si usi/ferestre din aluminiu, precum si initierea unui proiect de expansiune pentru a accesa pietele din Africa.
***
Cele mai recente informatii financiare anuale, atestate de conducerea companiei Alumil Rom Industry, sunt cele aferente anului 2016 (ce prezinta situatii preliminare, intocmite insa in conformitate cu standardele internationale de raportare financiara). Astfel, anul trecut, s-a evidentiat o scadere de -2,43% a veniturilor nete, dar afacerile s-au mentinut in conditii de rentabilitate, cu toate ca a fost consemnata si o diminuare a indicatorului ce denota profitul net al perioadei de referinta. Astfel, situatia rezultatului global si cea a pozitiei financiare atesta ca veniturile din vanzari ale Alumil Rom Industry au fost, in anul 2016, de 58,29 milioane de lei (fata de 59,59 milioane de lei din 2015), reflectand un regres de -2,18%. Daca din acestea se scad reducerile comerciale acordate, veniturile nete ale companiei s-au plasat la 57,92 milioane de lei in ianuarie-decembrie 2016, respectiv la 59,36 in intervalul corespunzator din 2015. Aceste cifre s-au consemnat in conditiile in care, in perioada de referinta, costul vanzarilor s-a plasat la 39,83 milioane de lei, iar marja bruta la 18,09 milioane de lei, ceea ce a generat un profit net de peste 1,12 milioane de lei (-47,35%), in timp ce in 2015 a fost consemnat un castig net de 2,13 milioane de lei.
Totodata, in primul trimestru al anului 2017, veniturile nete ale companiei s-au plasat la 12,21 milioane de lei, respectiv la 13,01 milioane de lei in intervalul corespunzator din 2016, insa a fost raportata si o pierdere neta de peste -0,15 milioane de lei, in timp ce in trimestrul intai din 2016 a fost consemnat un castig net de 77.923 de lei. Pentru a accesa prezentarea companiei, click aici!
|