Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 01 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALUMIL Rom Industry creste si consolideaza cota de piata la sisteme din aluminiu
ALUMIL Rom Industry creste si consolideaza cota de piata la sisteme din aluminiu
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 19 Iun 2023 06:28
Recent, conducerea companiei Alumil Rom Industry SA a anuntat ca, in cadrul documentelor financiare aferente anului 2022 (date recent publicitatii, care prezinta situatii auditate, intocmite in conformitate cu standardele internationale de raportare financiara, precum si cu OMFP nr. 2844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare), s-a evidentiat o crestere substantiala a veniturilor nete, cifra de afaceri pe piata interna (respectiv, in Romania) fiind mai mare cu aproape 19,5%.
In consecinta, concret, conform raportului final, pentru Alumil Rom Industry SA, in anul 2022, din totalul cifrei de afaceri de 109.104.562 lei (comparativ cu 90.812.876 lei in 2021), exporturile catre companiile din cadrul grupului au reprezentat doar 2.127.232 lei (fiind totusi mai mari ca 2021, cand s-au cifrat la 1.323.802 lei). Astfel, cifra de afaceri realizata pe piata interna a inregistrat o crestere de 19,49%, de la valoarea de 89.489.074 lei in 2021 la 106.932.330 lei in 2022. Practic, in anul 2022, aproximativ 98,05% din cifra de afaceri a fost realizata pe piata interna, diferenta de 1,95% reprezentand exporturi catre Alumil Industry SRL din Republica Moldova, catre compania-mama, Alumil Aluminium Industry SA din Grecia si catre alte societati.
Grad de concentrare ridicat pe segmentul specific de piata
In raport se mai arata ca piata profilelor pentru tamplaria cu geam termoizolant din Romania este dominata de profilele confectionate din PVC (circa 75% din valoare) si cele din aluminiu (peste 20%), conform studiilor de piata realizate in ultimii ani. Celelalte tipuri de profile (lemn, otel si combinatii - aluminiu cu lemn sau lemn-PVC) inregistreaza ponderi nesemnificative in totalul achizitiilor, cumuland sub 5% din piata.
„Piata nationala a sistemelor din aluminiu pentru aplicatii arhitecturale este una cu un grad de concentratie destul de ridicat, primii 5 concurenti detinand peste 70% atat ca volum, cat si ca valoare. Cele aproximativ 26%-27% cote de piata ramase sunt disputate de un numar de 15 companii, care detin fiecare cote cuprinse intre 2% si 5%. Cei 5 mari concurenti mentionati anterior sunt dupa cum urmeaza (in ordine alfabetica): Alukonigstahl, Alumil Rom Industry, Aluprof, Cortizo si Reynaers. Compania Alumil estimeaza ca in cursul anului 2022 si-a mentinut pozitia de lider de piata, cu o cota estimata de aproximativ 25%-27%, aceasta fluctuand intre 30%-32% pe segmentul de retail si 22%-23% pe segmentul de piata ce tine de proiectele de mari dimensiuni. Numarul total de clienti s-a situat in ultimii ani in intervalul 2.500-3.000 de beneficiari (business-to-business), acestia fiind in principal firme de productie a tamplariei din aluminiu si PVC. In anul 2021, primii zece clienti aveau o pondere de 25,3% din totalul vanzarilor Alumil Rom Industry, pondere ce s-a pastrat constanta in 2022, primii zece clienti reprezentand actualmente aproximativ 27,1% din total vanzari. Pastrarea unui procent cat mai scazut se datoreaza faptului ca societatea a incercat in permanenta evitarea unei dependente semnificative fata de un client sau grup de clienti”, subliniaza managerii societatii.
In ceea ce priveste dezvoltarea companiei, in contextul actual al penuriei de personal calificat, in raport se arata ca, in anul 2022, numarul mediu de salariati a fost de 156 de persoane, inregistrand o crestere de 4,7% comparativ cu anul 2021 (cand s-au raportat in medie 149 de angajati). Daca in decembrie 2021 numarul angajatilor era de 154, in 2022 numarul angajatilor a crescut, ajungand la finalul anului analizat, la 168 de angajati. Cresterea usoara a numarului de angajati este o urmare logica a planurilor de dezvoltare si a cresterii constante a cifrei de afaceri din ultimii ani.
Cresterea cotei de piata si imbunatatirea profitabilitatii sunt obiectivele anilor urmatori
Ca elemente de perspectiva, in raport se evidentiaza ca Alumil Rom Industry SA produce si ofera potentialilor clienti din Romania profile de aluminiu la standarde internationale, cu calitati fizice si mecanice excelente, asigurand totodata asistenta si consultanta in legatura cu toate aspectele tehnice ale produselor sale.
Obiectivele principale ale Alumil Rom Industry SA sunt de a se mentine lider de piata in domeniul productiei si comercializarii profilelor de aluminiu din Romania si de a se concentra atat pe oferirea de produse inovatoare, certificate international, cat si din punct de vedere comercial, pe imbunatatirea si extinderea retelei comerciale proprii. Cresterea cotei de piata si imbunatatirea profitabilitatii sunt obiectivele anilor urmatori. Pe langa profilele de aluminiu, compania ofera o gama larga de produse din domeniu, cum ar fi panouri ornamentale de exterior, sisteme de protectie solara, usi de interior, pergole, paneluri ornamentale si accesorii, un obiectiv important fiind cresterea cotei de piata pe segmentele mai sus mentionate. Toate aceste obiective se bazeaza pe viziunea Alumil Rom Industry SA si a companiei-mama din Grecia de a se mentine lider pe pietele din sud-estul Europei si de a se extinde pe alte piete.
Pentru atingerea obiectivelor sale, in urmatorii ani, Alumil Rom Industry SA se va concentra pe cresterea calitatii serviciilor oferite clientilor, o promptitudine sporita in onorarea comenzilor si ameliorarea timpilor de livrare. Aceste elemente strategice au constituit o prioritate in ultimii ani, urmand ca, prin imbunatatirea proceselor existente, in anii urmatori sa se obtina noi rezultate in aceste directii. O etapa importanta in acest sens este investitia de la Filipestii de Padure, o investitie de nivel european, cu echipamente de o eficienta ridicata, finalizata inca din luna iulie 2013.
O noua etapa a dezvoltarii este, in continuare, regandirea retelei nationale de distributie, prin crearea unor hub-uri regionale care ofera o flexibilitate sporita in derularea operatiunilor la nivel zonal. Astfel in 2020 au fost inaugurate hub-urile regionale la Cluj si Iasi, fiind astazi complet operationale si deservind din punct de vedere comercial si logistic zonele de vest si est ale tarii. In 2022 s-a demarat amenajarea noului hub logistic din Slatina, ce este programat a fi inaugurat in prima parte a anului 2023, urmand sa deserveasca zona de sud-vest a tarii si fiind creat intr-o zona cu traditie industriala in domeniul aluminiului.
Suplimentar, Alumil Rom Industry SA a implementat platforma B2B My Alumil, care ofera partenerilor sai o modalitate simpla si intuitiva de a plasa comenzi si de a beneficia de functionalitati avansate de informare. Acest sistem automatizat ofera flexibilitate si vizibilitate, partenerii Alumil bucurandu-se de o experienta de navigare mai confortabila si mai placuta. Pagina principala ofera informatii despre produsele marca ALUMIL, politica de comanda, promotii si lansari de produse noi. Utilizatorii pot descarca diverse cataloage tehnice si brosuri, pot controla stocurile si plasa comenzi. Platforma My Alumil ofera si posibilitatea de cautare a comenzilor dupa date suplimentare, precum codul de profil sau accesorii. Beneficiile utilizarii My Alumil sunt multiple: procesul de comanda este rapid si usor, sistemul automatizat ofera posibilitatea plasarii comenzilor recurente, utilizatorii pot verifica stocurile de accesorii si sunt informati cu privire la toate actualizarile tehnice.
Programul de loialitate Alumilia, aflat la prima editie, cu start in data de 1 septembrie 2022 si care se desfasoara pana la data de 30 iunie 2023, recompenseaza partenerii companiei pentru fidelitatea lor. Programul Alumilia este fundamentat pe un principiu de recompensare, in baza caruia se pot acumula puncte, facand achizitii in cadrul platformei B2B My Alumil, iar apoi acestea pot fi valorificate direct in premii. In plus, la sfarsitul campaniei, vor avea loc trageri la sorti, unde pot fi castigate premii valoroase. Premiile care pot fi obtinute prin valorificarea punctelor sunt impartite pe mai multe niveluri, in functie de valoarea punctelor. Cu cat nivelul este mai mare pentru un premiu, cu atat mai mare va fi valoarea acestuia, dar si necesarul de puncte pentru a-l obtine. Prin aceasta initiativa, managerii Alumil Rom Industry isi doresc sa ofere partenerilor de afaceri o experienta de achizitie cat mai placuta si mai rapida si sa ii recompenseze pentru increderea de care dau dovada in fiecare zi.
„My Alumil si Alumilia sunt un pas important in directia dezvoltarii si modernizarii procesului de achizitie, dar si parte integranta a procesului de digitalizare. Aceste instrumente intuitive si moderne ii ajuta pe partenerii Alumil sa faca fata provocarilor prezente si viitoare si sa se bucure de o experienta de interactiune mai buna cu Alumil”, se mai arata in raport.
In concluzie, un factor important al succesului Alumil Rom Industry SA, in opinia managerilor sai, il reprezinta experienta de mai bine de 30 de ani a companiei-mama din Grecia in domeniul extrudarii aluminiului, cercetarii si dezvoltarii continue de noi produse si tehnologii, precum si prezenta dinamica pe pietele internationale. Alumil este recunoscut in Europa ca unul dintre cei mai importanti furnizori de sisteme de profile pentru toate aplicatiile arhitecturale cunoscute (usi, ferestre, fatade, luminatoare, compartimentari interioare), proiectate, dezvoltate si testate de catre Departamentul de Dezvoltare-Cercetare al companiei si certificate de catre institutul international IFT Rosenheim din Germania, autoritate mondiala in domeniu, dupa cum se mai precizeaza in raport. Pentru a descarca si vizualiza raportul financiar complet, cu date prezentate pe larg (inclusiv despre noile produse/ servicii lansate recent), click aici!
 
TSV
rehau
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left