ALUMIL: Trei decenii de excelenta pe piata mondiala a profilelor arhitecturale |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 18 Dec 2019 06:39 |
La jumatatea lunii octombrie a.c., furnizorul elen de profile arhitecturale din aluminiu pentru constructia de ferestre si fatade cortina - Alumil - a celebrat, la showroom-ul pe care compania il detine in cadrul complexului de birouri din Baneasa Business & Technology Park, din Bucuresti, cea de-a XXX-a aniversare a grupului, dublata de implinirea a 20 de ani de la inaugurarea primei unitati de productie din Romania. La eveniment au fost invitati parteneri ai companiei, precum si reprezentantii celor mai importante birouri de arhitectura ce activeaza pe plan national, care au avut ocazia sa se informeze in mod detaliat in legatura cu inovatiile promovate de furnizorul de sisteme. Dupa o vizita a showroom-ului, ce a prilejuit invitatilor ocazia familiarizarii cu noutatile lansate in ultimul timp, cei peste 200 de participanti au ascultat cu interes introducerea realizata de Michail Sotiriou - presedinte al Alumil Rom Industry - urmata de discursul mai amplu al presedintelui grupului Alumil, George Mylonas.
„Building excellence every day”, un slogan ce se sustine prin fapte
Ideea principala a mesajului transmis de oficialul grec a fost aceea ca, intr-un context economic dificil, marcat de recesiunea mondiala, compania a reusit performanta de a se consolida in urma tuturor provocarilor carora a fost nevoita sa le faca fata, in prezent fiind puternic orientata spre dezvoltare, deservirea optima a partenerilor si asigurarea unei game de solutii tehnice care sa raspunda in mod optim cerintelor actuale in materie de sustenabilitate - si nu numai. Actionand responsabil sub sloganul „Building excellence every day” de-a lungul intregii perioade, de la infiintare pana in prezent, Alumil a reusit sa se impuna pe piata mondiala de profil ca un brand de incredere. Acest lucru a fost posibil mai ales datorita celor peste 40 de ani de experienta pe care familia Mylonas o are in domeniul extrudarii aluminiului. Primul deceniu de activitate sub marca Alumil a demarat prin inaugurarea in 1989 a celei dintai linii de extrudare in centrul industrial din Kilkis - Grecia, in anii imediat urmatori avand loc un veritabil „boom” investitional, concretizat prin cresteri impresionante ale capacitatii de productie. Dezvoltarea impetuoasa a grupului a avut drept consecinta fireasca listarea acestuia la bursa de valori din Atena - eveniment derulat in 1998, la un an dupa infiintarea subsidiarei Alumil Rom Industry. Investitii semnificative realizate de reprezentanta activa la nivel national
Pe plan local, lucrurile au evoluat in ritm alert, in 1999 fiind deschisa prima linie de productie a profilelor cu bariera termica, de la Filipestii de Padure, iar in 2002, cea dintai unitate de vopsire in camp electrostatic, la Bucuresti (cu o capacitate de 6.000 de tone). Cresterea sustinuta a operatiunilor din Romania a determinat conducerea Alumil sa decida listarea acesteia inclusiv la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) - eveniment care a avut loc in 2006, odata cu lansarea ofertei publice initiale (IPO) de actiuni. Extinderea Alumil in Romania nu s-a oprit aici, in intervalul 2011 - 2013 fiind deschisa o noua fabrica in Filipestii de Padure (cu o arie de 9.000 mp) si instalata a doua linie de vopsire (avand o capacitate de 9.000 de tone), precum si un echipament de vopsire in nuante imitatie de lemn, respectiv o linie automata de productie a profilelor cu bariera termica. Trebuie mentionat insa ca activitatea derulata in tara noastra a reprezentat doar o fateta a strategiei de dezvoltare pe plan global implementata de factorii de decizie ai grupului, aceasta materializandu-se, intre anii 1999 si 2008, prin fondarea a 13 noi subsidiare in Europa si Orientul Mijlociu. Activul principal este reprezentat de cunostintele tehnice avansate
Criza economica, derulata la diverse intensitati in intervalul 2009 - 2015, a constituit o reala provocare pentru furnizorul de profile din aluminiu. Problemele au inceput odata cu colapsul pietelor internationale ca urmare a falimentului Lehman Brothers, efectul imediat fiind reprezentat de contractia pietei constructiilor din Europa de Sud-Est si prabusirea industriei de profil din Grecia. Totul a culminat cu instalarea sistemului de control al capitalului in aceasta tara, care a avut loc in anul 2015 si a facut aproape imposibile investitiile in dezvoltare. Pentru Alumil insa aceste dezavantaje au fost transformate in parghii de dezvoltare, intrucat au incurajat o puternica perioada de inovare, care a inceput in acel moment si se deruleaza inclusiv in prezent. Practic, strategia manageriala a impus orientarea spre pietele internationale, patentarea produselor pentru zonele deja accesate, extinderea spre noi piete, implementarea unor strategii agresive de marketing si promovarea brandului prin includerea produselor proprii intr-o serie de cladiri cu un regim mare de inaltime, construite in SUA, Canada si Australia. Toate politicile respective au transformat Alumil intr-o entitate multinationala al carei activ principal se concretizeaza prin cunostintele avansate pe care le detine in acest domeniu de activitate. Sisteme de profile din aluminiu, dezvoltate pentru aplicatii exclusiviste
La momentul actual, grupul are in proprietate o zona industriala cu suprafata de 630.000 mp, ocupata de hale si depozite cu o arie de 230.000 mp, ceea ce face din Alumil cea mai importanta companie din Europa de Sud-Est pe segmentul extrudarii profilelor din aluminiu. La acestea se adauga 37 de centre de distributie ce activeaza in cadrul a 20 de state de pe intregul mapamond (Grecia, Romania, Republica Moldova, Bulgaria, Albania, Serbia, Bosnia, Macedonia de Nord, Croatia, Muntenegru, Ucraina, Federatia Rusa, Turcia, Italia, Egipt, Kenya, India, Australia si SUA). Actualmente, Alumil deruleaza operatiuni in 68 de tari, prin intermediul a 28 de subsidiare si are mii de parteneri de afaceri. Grupul lucreaza in prezent cu 2.200 de angajati si este organizat pe puternice principii corporatiste de management. Un accent deosebit este pus pe coordonarea activitatii departamentului de proiecte internationale, precum si pe incurajarea activitatilor de cercetare-dezvoltare, derulate in cadrul centrului de la Salonic - Grecia. Practic, in mod constant, Alumil incurajeaza implementarea inovatiei tehnologice in cadrul sistemelor avansate de profile arhitecturale din aluminiu, asigurandu-le niveluri ridicate de eficienta energetica, pentru a putea fi folosite la aplicatii exclusiviste, cum ar fi, sediul central al companiei Google, din New York, ce respecta prevederile standardului de case pasive. „Criza economica te intareste, cu conditia sa-i supravietuiesti”
Alumil a pus in mod permanent accentul pe necesitatea asigurarii unui nivel foarte ridicat de certificare a calitatii, indiferent daca este vorba despre sisteme de management (in conformitate cu prevederile standardelor ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, ELOT 1801:2008), standarde de produs (marcaj CE, Qualicoat, GSB, Qualanod) sau de testare a produselor destinate aplicatiilor arhitecturale (IFT Rosenheim, CTSB etc.). De asemenea, o atentie deosebita este acordata problemelor legate de sustenabilitate, in acest sens produsele Alumil fiind compatibile cu standardul de case pasive, sistemul de certificare LEED si declaratiile de protectie a mediului EPD. Trebuie mentionat ca managementul grupului si-a concentrat atentia inclusiv in directia extinderii puternice a portofoliului de produse, astfel incat acesta a fost imbogatit cu o serie de solutii avansate, cum ar fi pergolele bioclimatice, sistemele de tip decking, profile pentru realizarea peretilor cortina ventilati, solutiile pentru garduri, ghidaje etc. Un produs remarcabil dezvoltat in ultima perioada este sistemul hibrid Woodalux, care combina caracteristicile de robustete ale aluminiului, cu performanta tehnica a materialelor sintetice si cu avantajele estetice incontestabile ale lemnului. Din punct de vedere structural, una dintre cele mai interesante inovatii este legata de folosirea fibrelor de carbon in sistemele arhitecturale. La finalul evenimentului de la Bucuresti, George Mylonas a subliniat ca „prezenta puternica pe pietele internationale, inclusiv pe cea din SUA, unde succesul constituie o veritabila proba de foc, asigura conditiile necesare pentru dezvoltarea accelerata a companiei, in pofida tuturor dificultatilor intampinate in ultima perioada. Evenimentele economice din ultimul deceniu confirma ideea ca firmele care reusesc sa depaseasca aceste perioade dificile ies intarite din experienta respectiva. In opinia noastra, mai trebuie indeplinita insa o conditie - si anume aceea de a reusi sa supravietuiasca provocarilor extrem de dure cu care se confrunta intr-un asemenea context. Din fericire, Alumil a reusit aceasta performanta. Showroom-ul din Bucuresti reprezinta un spatiu pe care il recomandam sa-l vizitati si sa descoperiti cele mai inovatoare si avansate sisteme arhitecturale”. Pentru informatii suplimentare, click aici! |