Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ANALIZA: Fatadele cortina, utilizate pe scara larga la cladiri
ANALIZA: Fatadele cortina, utilizate pe scara larga la cladiri
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 19 Oct 2017 06:04
Cercetatorii agentiei americane Grand View Research (din San Francisco - SUA) au elaborat recent un studiu cu privire la perspectivele pietei mondiale de fatade (ventilate, neventilate, pereti cortina) si materiale compozite din aluminiu (paneluri cu PDVF, poliester, acoperire laminata si pelicula de oxid). Potrivit acestuia, sporirea volumului lucrarilor de constructii reprezinta principalul barometru economic care stimuleaza cererea si va determina cu siguranta cresterea comenzilor pe piata de fatade, in perioada analizata (respectiv, din prezent pana in anul 2024).
„Estimat la 179,7 miliarde USD in 2015, in pofida problemelor generate initial de recesiune, sectorul global de fatade ramane foarte dinamic, insa evolutia sa va fi diferita de la o regiune la alta. Astfel, se estimeaza ca, in continuare, cele mai bune rezultate pe plan mondial se vor consemna in tarile emergente (China, Japonia, India sau Brazilia), utilizandu-se totodata materiale inovatoare, cu proprietati deosebite de izolare termica, precum si cele ce au caracteristici de generare a energiei electrice (de pilda, elemente fotovoltaice integrate in pereti cortina). Cea mai rapida rata de majorare se preconizeaza pe segmentul fatadelor cortina, pe fondul unei sporiri a gradului de utilizare la cladirile cu destinatie comerciala, dar in viitorul apropiat asemenea structuri se vor folosi tot mai des si in mediul rezidential, mai ales in SUA, Marea Britanie si tarile din Europa de Nord. Insa, ca pondere, actualmente predomina fatadele ventilate, pentru care, insa, rata de crestere va fi relativ modesta. Din punct de vedere regional, in ceea ce priveste vanzarile, companiile active in Asia-Pacific au avut incasari ce reprezinta circa 30% din cele 179,7 miliarde USD. Dar in America de Nord si Europa s-a realizat o cota insumata de 40% din total, iar perspectivele de implementare a noilor tehnologii, cu valoare adaugata mare, sunt mult mai bune pentru aceste continente, deoarece beneficiarii au o afinitate deosebita fata de adoptarea pe scara larga a materialelor avansate pentru fatade. Este astfel de asteptat ca principalii operatori din bransa (printre care se afla Enclos Corp, Permasteelisa North America, Walters & Wolf, Harmon Inc si SEPA) sa-si intensifice eforturile de cercetare in aceasta directie”, se arata in studiul citat.
Materialele compozite din aluminiu si PDVF constituie principala grupa de produse
Pe segmentul materialelor compozite din aluminiu, expertii Grand View Research indica o valoare a pietei de 4,19 miliarde USD in 2015, dar in cadrul acesteia sunt incluse si produsele ce au aplicatii in industria auto. „Principala grupa sortimentala cu sanse mari de crestere puternica a vanzarilor, pana in anul 2024, este constituita de PDVF, care de altfel detine o cota de 30% din valoarea estimata a pietei globale de materiale compozite din aluminiu. Si aceasta pentru ca produsele din aluminiu si PDVF se folosesc la o multitudine de aplicatii (in constructii, la panouri publicitare si pentru autoturisme), fiind caracterizate de proprietati deosebite care le disting de alte materiale concurente, precum: protectie eficienta anti-coroziune, rezistenta la uzura, durabilitate si greutate specifica redusa. Pe pozitia secunda, din punct de vedere al vanzarilor, se afla sortimentele din aluminiu cu finisaj poliesteric, pentru care se preconizeaza un salt de cel putin 7% pe an la nivelul intregului interval analizat. In fine, dar nu in ultimul rand, panelurile compozite laminate - fabricate prin extrudare multistratificata si folosite aproape exclusiv in constructii - vor cunoaste un trend ascendent - si anume o crestere compozita CAGR de 6%”, se mai arata in cercetarea expertilor americani.
Prezentand succint cateva date statistice privind aplicatiile la care se utilizeaza materialele compozite, analistii Grand View Research pun in prim-plan sectorul de constructii (unde o majorare peste medie se va observa tot in tarile emergente din Asia Pacific, Orientul Mijlociu si Africa), dar si industria de publicitate, marketing si mass-media (cu o sporire CAGR a cererii de 6,2% pe an), respectiv sectorul feroviar, unde se remarca o majorare a gradului de utilizare a unor astfel de materiale, motiv pentru care in acest domeniu se prognozeaza un salt CAGR de 6% al vanzarilor.
Si in cazul materialelor compozite, Asia-Pacific reuneste peste 40% din consumul global, regiunea respectiva fiind urmata de America de Nord. In SUA si Canada, investitiile in constructii se vor majora intr-un ritm ponderat, astfel incat perspectivele industriei sunt conturate de comenzile din alte sectoare de activitate. Totusi, daca initiativele guvernamentale vor incuraja folosirea de panouri compozite din aluminiu pentru aplicatii decorative si de placare a fatadelor, dar cu scopul de a obtine o izolare termica mai buna in cladiri, se estimeaza ca piata din SUA va creste cu un indicator CAGR de aproximativ 7,5%, din punct de vedere al veniturilor, in perioada de referinta.
„Piata globala de panouri compozite din aluminiu este o industrie extrem de competitiva, in principal datorita numarului mare de operatori. Marii competitori din domeniu sunt constituiti de Alcoa, Interplast, Aludecor, Alubond USA si 3A Composites, iar pentru acestia extinderea capacitatii de fabricatie, dezvoltarea de noi sortimente si personalizarea produselor trebuie sa fie initiativele strategice de baza pentru a face fata unui mediu de afaceri puternic concurential. Nu este astfel nicio noutate ca operatorii globali din regiunile dezvoltate, cum ar fi America de Nord si Europa, se confrunta cu o concurenta sporita din partea producatorilor chinezi, care ofera materiale compozite la preturi mult mai scazute si la o calitate relativ similara sortimentelor consacrate, obtinand astfel o cota majora pe pietele internationale”, se mai arata in studiul citat. Informatii suplimentare, la www.grandviewresearch.com
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left