Grupul italian Biesse a transmis rezultatele financiare pentru anul 2019. Conform raportului oficial, vanzarile din perioada respectiva au fost de 705,9 milioane de euro, cu 4,8% mai mici fata de anul precedent. Veniturile operationale (EBIT) au inregistrat insa un regres de 41,5% si au cumulat 39,6 milioane de euro. Din punct de vedere geografic, livrarile din Europa de Est au avut o pondere de 47,2% in totalul vanzarilor (44,8% in 2018), din care cota Italiei a fost de 16,2%. Pe piata din Europa Orientala, Biesse a incasat 12,6% din venituri (13,4% in 2018), iar pe cea din Asia/Pacific, 15%. In ceea ce priveste distributia structurala, contributia utilajelor de procesare a lemnului a fost de 71,8%, cea a echipamentelor de prelucrare a sticlei si pietrei de 18,3%, in vreme ce divizia de mecatronica a generat 11,9% din incasari. Contextul international este foarte instabil in aceasta perioada si afecteaza prognozele, in special cele pe termen scurt si mediu. Incertitudinile si sentimentul generalizat de teama genereaza pierderi mari pentru industria de profil, situate mult peste nivelul asteptarilor. Situatia este cu atat mai grava cu cat, chiar si inainte de izbucnirea epidemiei Covid-19, perceptia economico-financiara era destul de deteriorata. In aceste conditii, comenzile preluate la finele lui 2019 (cele referitoare in mod exclusiv la utilaje) au fost cu 17% mai mici fata de anul precedent, in vreme ce indicatorul de backlog (ce masoara valoarea productiei in curs de executie) era la sfarsitul lunii decembrie de 197 milioane de euro (-12,8%). Din pacate, starea negativa se inrautateste de la o zi la alta, din cauza evenimentelor recente care accelereaza impactul negativ in plan social si economic, afectand direct pietele internationale. Toate acestea nu fac decat sa sporeasca eforturile pe care Biesse trebuie sa le intreprinda pentru a-si mentine echilibrul, cu toate ca grupul are inca o putere financiara deosebita si beneficiaza de avantajul unei puternice capacitati organizationale. In prezent, compania detine 12 unitati de productie, are 39 de subsidiare si peste 300 de dealeri, exportand o parte covarsitoare a productiei in state din Europa, America de Nord, America Latina, Orientul Mijlociu, Asia, Oceania si Extremul Orient.