DANA COMSA: Continuare a cresterii pe segmentul feroneriei |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 20 Dec 2016 18:00 |
„Segmentul de piata al feroneriei destinate tamplariei termoizolante a inregistrat, anul acesta, o evolutie optima, cele mai numeroase vanzari fiind consemnate pentru sistemele speciale (culisante prin ridicare, pentru obloane, elemente antiefractie etc.). Acest aspect este important, deoarece denota implicarea arhitectilor in proiectele realizate, iar multumita accesului facil la informatii si a exemplelor oferite de alte state europene, se poate observa o crestere a calitatii cererilor venite din partea clientilor si, implicit, a ofertelor elaborate de furnizori. Consider ca aceste tendinte se vor mentine si in anii urmatori si numai prin oferirea unui produs evoluat si fiabil, cu garantia rezistentei la efractie si cu design si caracteristici tehnice de ultima generatie, producatorii de tamplarie se vor putea diferentia pe piata, in continuare.
Solicitarile venite din partea producatorilor, pe care le inregistram, se efectueaza pentru sisteme AGB ce detin marcajul CE, sunt testate si garantate de laboratoare de certificare internationale si au caracteristici tehnice mult peste nivelul produselor similare de pe piata. Aceste cereri sunt tot mai numeroase, in contextul inaspririi cerintelor de calitate/garantie pentru produsele livrate atat pe plan extern, cat si la nivel local. In contextul mentionat anterior, anul 2017 va aduce cu siguranta o crestere a cifrei de afaceri pentru AGB, in conditiile mentinerii vanzarilor pe un trend ascendent inca de la sfarsitul lui 2015. La nivel global, vanzarile din 2016 ale grupului AGB au depasit 77 milioane de euro, iar in Romania acestea au fost mai mari de un milion de euro. Daca in 2016 cresterea cifrei de afaceri din Romania a fost de aproximativ 7%, pentru 2017 se preconizeaza a fi de aproximativ 10%. Pe termen scurt, concernul AGB isi mentine strategia de dezvoltare prin comercializarea exclusiva a unor produse de calitate (adaptate la cerintele particulare ale fiecarei piete in parte), inovarea constanta a gamei sortimentale (care se distinge prin calitate, design si finisaje deosebite), perfectionarea permanenta a echipei de vanzari, colaborarea stransa cu clientii si asigurarea unei game complete de servicii auxiliare.
Revenind la piata autohtona, sunt de parere ca bransa furnizorilor de feronerie destinata fabricarii ansamblurilor de tamplarie termoizolanta are nevoie de o sustinere la nivel national. Astfel, programe nationale de sprijin financiar pentru reabilitarea termica a locuintelor private (pe langa cele pentru imobilele multietajate de locuinte, cladirile publice si industriale) ar influenta cu siguranta evolutia viitoare a pietei. Contextul politic ramane un factor important, iar efectele alegerilor recente se vor vedea probabil la inceputul anului viitor. Totusi, ramane inca prezenta problema incasarilor si falimentelor, care pune de multe ori in dificultate companiile ce-si desfasoara activitatea in Romania. In aceste conditii, multi dintre producatorii de tamplarie s-au orientat catre export, fapt ce le-a garantat o crestere a vanzarilor si continuarea in bune conditii a activitatii”.
|