DECEUNINCK: Afacerile din 2016 s-au majorat cu 4,1% |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 01 Mar 2017 22:36 |
Oficialii grupului Deceuninck au anuntat ca, in anul 2016, corporatia a consemnat o sporire solida a livrarilor din punct de vedere valoric, de +4,1%, comparativ cu 2015, ca urmare a mediului de afaceri propice din SUA si Turcia, in pofida unui impact negativ al deciziei de a renunta la anumite produse cu o rata de profitabilitate scazuta. De asemenea, cursul de schimb nefavorabil a fost compensat de cresterile de pret, iar managerii holdingului noteaza parcursul deosebit al vanzarilor din Turcia, in pofida unor conditii politico-economice provocatoare, avertizand insa ca previziunile privind situatia din aceasta tara sunt marcate de nesiguranta, desi atat FMI, cat si OECD sustin ca PIB al Turciei va continua sa se majoreze si in 2017, in termeni reali
In contextul descris anterior, potrivit unui comunicat al corporatiei, dat recent publicitatii, vanzarile nete consolidate din 2016 s-au cifrat la 670,9 milioane de euro, fiind mai mari cu +4,1% raportat la perioada ianuarie-decembrie 2015, iar in semestrul al doilea livrarile au avut o valoare de 340,7 milioane de euro. „Suntem satisfacuti de rezultatele din 2016 si as dori sa multumesc, pe aceasta cale, tuturor partenerilor pentru increderea acordata. Performanta noastra s-a imbunatatit pe toate pietele-tinta, ceea ce confirma justetea strategiei de afaceri. Proiectele semnificative din 2016, cum ar fi realizarea celor doua unitati de fabricatie cu tehnologie avansata in Turcia, lansarea productiei la noua uzina din Fernley (SUA) si achizitia unui sistem inovator de ventilare, precum si a unei serii din aluminiu, s-au finalizat cu succes. Din nefericire, nesiguranta marcheaza si in prezent piata din Turcia, dar expertii FMI si ai OECD previzioneaza o continuare a ritmului de crestere, iar echipa manageriala din Turcia (si tarile emergente) are atuuri puternice in ceea ce priveste obtinerea unor rezultate de exceptie. In plus, monitorizam cu atentie sporirea recenta a cotatiei principalelor materii prime si vom lua rapid masurile care se impun”, a declarat Francis van Eeckhout, director executiv al Deceuninck Group.
In ceea ce priveste perspectivele pe termen scurt, managerul estimeaza ca in 2017 este posibila inca o crestere a cifrei de afaceri, bazata pe lansarea de produse inovatoare si pe asigurarea unor servicii superioare calitativ clientilor actuali si celor potentiali, in cazul in care, evident, nu vor surveni evenimente de natura sa destabilizeze actualii indici macroeconomici.
Noua focalizare a grupului - spre Turcia si tarile emergente
Perioada analizata a insemnat si o schimbare de paradigma a afacerilor grupului, ce nu se mai realizeaza majoritar in vestul Europei, ci mai ales in Turcia si statele emergente. In ceea ce priveste activitatea din Europa Centrala si de Est - CEE (inclusiv Germania), rezultatele anuntate pentru anul 2016 au confirmat trendul negativ initial, mai ales ca, la fel ca in 2015, in aceasta regiune, s-a consemnat singura scadere a vanzarilor. Astfel, in spatiul CEE, inclusiv Germania, livrarile din intervalul analizat s-au diminuat, ca valoare, cu -4,7%, pana la 161,8 milioane de euro (fata de 169,7 milioane de euro in 2015). Conducerea concernului explica aceasta situatie prin faptul ca, in principiu, efectul pozitiv generat de dezvoltarea noilor afaceri in regiune si de lansarea unor produse inovatoare a fost anulat, pe de-o parte, de hotararea de a se renunta la anumite sortimente necompetitive (cu valoare adaugata redusa), iar pe de alta parte, de contractia masiva a pietei din Federatia Rusa, la care s-a adaugat devalorizarea cu 9% rublei, aspect compensat partial de cresterea preturilor la anumite sortimente si de situatia optima de pe alte piete din regiune, cu precadere in Balcani.
In perioada analizata, in Europa de Vest a avut loc o crestere a incasarilor (+3,5%), la 176,5 milioane de euro (comparativ cu 170,5 milioane de euro din 2015), dinamica fiind moderata, pe de-o parte, de reactia adversa a beneficiarilor fata de cresterea pretului si, pe de alta parte, de scaderea indicelui de incredere in economia regiunii, ca urmare a fenomenului Brexit. In vestul Europei, cotatiile mai mari ale materiilor prime, precum si fluctuatiile valutare continua sa fie compensate prin majorari de pret ale produselor corporatiei, concomitent cu o renuntare in etape la sortimentele nerentabile. Cresterea se datoreaza, insa, vanzarilor efectuate pentru proiecte punctuale (pereti cu proprietati de izolare fonica in cuantum de 3,1 milioane de euro), precum si cresterii comenzilor din Olanda, Italia si Marea Britanie (in moneda locala), insa rezultatele ar fi fost mai bune daca nu interveneau probleme legate de presiunea competitionala in Franta si devalorizarea de 13% a GBP (-3,5 milioane de euro), compensata doar partial prin cresteri de pret.
Pentru America de Nord s-a evidentiat un salt de +6,6%, pana la 118,6 milioane de euro (de la 111,2 milioane de euro in anul anterior), intrucat Deceuninck North America (DNA) a reusit, prin cresterea calitatii produselor si serviciilor, sa atraga noi clienti, beneficiind si de un climat pozitiv in ceea ce priveste segmentele de constructii noi si de renovari. Totusi, renuntarea la afacerile cu produse tip „decking” a avut si probabil va avea in continuare un impact nefavorabil asupra majorarii cantitative (-5%), iar rata de schimb dintre USD si euro a fost stabila.
In fine, dar nu in ultimul rand, in Turcia si tarile emergente s-a constatat, inca o data, cel mai semnificativ progres pentru grup, de +10,8%, la 214 milioane de euro (fata de 193,1 milioane de euro), ceea ce a facut ca aceasta regiune sa devina cea mai importanta pentru grup, cu vanzari ce le-au depasit pe cele din vestul Europei, care constituie in mod traditional principala piata de referinta a Deceuninck. Totusi, trebuie precizat ca acest nivel include si cifra de afaceri a liderului pietei din Turcia, Pimas (Pimapen). In pofida unei ponderari a ratei de crestere a PIB, pana la +2,9%, cantitatile de sisteme Deceuninck comercializate s-au majorat cu +9,2%, gratie produselor de inalta calitate, serviciilor si renumelui marcii in Turcia, precum si sporirii peste estimari a activitatii pe pietele emergente (preponderent in Chile). Deprecierea lirei turcesti a fost complet compensata de majorarile succesive ale pretului.
***
Cu 3.600 de angajati (in urma preluarii Pimas), concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (15 unitati de productie, integrate pe verticala, respectiv 21 de centre logistice) in 19 de tari din intreaga lume, coordonand, mai precis, unitati industriale de fabricatie in America de Nord si de Sud, Europa (inclusiv Rusia si Turcia), precum si in Asia. Totodata, controleaza numeroase puncte de vanzari in 91 de tari ale lumii, prin intermediul carora deserveste mai mult de 4.000 de clienti. Potrivit managerilor sai, corporatia, fondata in anul 1937, se afla in randul primilor trei producatori mondiali de profile din PVC si materiale compozite pentru ferestre si usi, elemente destinate amenajarilor exterioare, precum si produse pentru acoperisuri, fatade si aplicatii de interior. In 2013, vanzarile consolidate s-a situat la 536,5 milioane de euro, cu un rezultat net pozitiv de 8,4 milioane de euro, iar in 2014 indicatorii respectivi s-au plasat la 552,8 milioane de euro si 10,5 milioane de euro, pentru ca in 2015 sa se ajunga a 644,5 milioane de euro si 13,3 milioane de euro, iar la nivelul lui 2016 sa se raporteze 670,8 milioane de euro si 20,9 milioane de euro. Corporatia este reprezentata in tara noastra de subsidiara Deceuninck Romania, din Capitala (societate cu 12 angajati), care, potrivit celor mai recente date oficiale, a consemnat in 2015 o cifra neta de afaceri in valoare de 21,12 milioane de lei (+22,22%), dupa ce in 2014 a raportat 17,28 milioane de lei (-12,15%), iar la nivelul lui 2013 vanzarile au fost de 19,67 milioane de lei (+0,56%), in timp ce in 2012 rulajul s-a situat la 19,56 milioane de lei, reprezentand o crestere de +21,95% fata de anterioarele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|