DECEUNINCK: Majorari sustinute pe pietele emergente |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 20 Mai 2013 18:15 |
![]() Investitie de 3 milioane de euro in noua tehnologie Omniral
In conformitate cu noua strategie de afaceri, conceputa pe baza a trei piloni principali (inovatie, ecologie si design), Deceuninck efectueaza diverse investitii care sa aiba ca rezultat final dezvoltarea sustenabila a holdingului. „Noul sistem pentru ferestre Zendow#neo armat cu fibra de sticla, care inlocuieste cu succes seriile traditionale ce necesitau ranforsari din otel, este realizat pe baza tehnologiei Linktrusion, concept care asigura performante deosebite de termoizolare, in conditiile unui consum redus de materie prima, potrivit conceptului „cea mai «verde» materie prima este aceea pe care nu o consumi”. Deceuninck North America si-a majorat capacitatea de fabricatie a elementelor exclusive de ranforsare din fibra de sticla Innergy, care asigura o izolare termica buna. Din punct de vedere al protectiei mediului, corporatia a inaugurat, in octombrie 2012, o unitate de reciclare a PVC-ului rigid, in proximitatea sitului industrial existent, din localitatea Diksmuide – Belgia. Prin integrarea noii unitati, cu o capacitate de 20.000 de tone pe an, in structura centrului de fabricatie, s-a reusit limitarea sumei necesare investitiei la trei milioane de euro, ceea ce reprezinta o performanta deosebita, de vreme ce derularea unui obiectiv similar de tip „greenfield” ar fi costat 12 milioane de euro. Conducerea Deceuninck se asteapta ca intreaga capacitate sa fie acoperita integral pana in anul 2016. In Turcia, Egepen/Deceuninck au lansat modelul Flora, un sistem coextrudat care asigura folosirea intr-o proportie sporita a materialului reciclat. In fine, in ceea ce priveste designul, pentru a veni in intampinarea noilor cerinte ale clientilor, anul trecut Deceuninck a alocat fonduri de 3 milioane de euro pentru a deschide unitatea de finisare Omniral, din Gits - Belgia. Prin intermediul acesteia, se pot realiza ferestre cu aspect similar celor din aluminiu, insa care au caracteristicile superioare de termoizolare ale PVC-ului. In acest fel, se urmareste consolidarea pozitiei pe piata mondiala, mai ales in zonele aflate in dezvoltare, care au fost afectate mai putin de recesiune. In orice caz, din punct de vedere al rezultatelor regionale, in trimestrul intai a.c. in Europa de Vest s-au inregistrat vanzari de 43,5 milioane de euro (-15%), cu precadere din cauza diminuarii cererii in Belgia si Franta, in timp ce inovatiile aplicate produselor comercializate in Italia au avut un impact favorabil si oarecum surprinzator, pe fondul situatiei economice instabile din peninsula. De asemenea, furnizarea de sisteme pentru ferestre in Marea Britanie pare sa se fi apropiat de pragul maxim inferior, ceea ce indica o posibila crestere pentru intervalul urmator. In Europa Centrala si de Est (inclusiv Germania), subsidiarele Deceuninck au raportat vanzari de 27 milioane de euro (-9,2%), intrucat – cu exceptia pietei germane si a celei din Federatia Rusa – programele guvernamentale de austeritate si neincrederea investitorilor au contribuit la regresul comenzilor de profile pentru tamplarie, utilizate fie la lucrarile de reabilitare termica, fie la cele de constructii noi. In Turcia si celelalte tari emergente s-a evidentiat o majorare de 14,2% (sau de 15% in cazul unor rate constante de schimb valutar), pana la 26,5 milioane de euro. Cresterea economica solida asigura premise favorabile atat pentru piata locala, cat si la export, iar in Turcia lucrarile la noile cladiri rezidentiale au o dinamica superioara celor de renovare. De asemenea, filialele din India si America de Sud isi consolideaza gradual pozitia din acest domeniu de activitate. In fine, in SUA, Deceuninck North America a inregistrat o sporire de 1,9% a cifrei de afaceri (+4,8% la un curs valutar similar celui din primul trimestru al anului trecut), pana la 14,2 milioane de euro, pe baza reluarii sustenabile a trendului ascendent al sectorului imobilelor locative, unde in luna martie a.c. s-a depasit pragul psihologic de un milion de unitati ale caror lucrari au fost initiate cu putin timp in urma. In plus, subsidiara nord-americana a reusit sa sustina trendul ascendent specific, prin noile produse, diversificarea portofoliului de clienti si anumite vanzari de materie prima.
***
Cu 2.700 de angajati (inclusiv cei temporari), din care 600 in Belgia, concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (unitati de productie si/sau de vanzari) in 25 de tari din intreaga lume. La nivelul lui 2012, corporatia a inregistrat o cifra de afaceri de 556,9 milioane de euro (+3,9%), insa in conditiile unei scaderi considerabile a profitului net, la 4,2 milioane de euro. Astfel, daca in 2011 rezultatele financiare au ajuns la 536,1 milioane de euro (cu un profit net de 6,3 milioane de euro), in 2010 cifra de afaceri a Deceuninck Group a totalizat 558 milioane de euro (la un profit net de 8,5 milioane de euro). Aceasta a reprezentat o crestere cu 10,28% fata de 2009, cand s-au consemnat venituri de 506 milioane de euro. Totodata, in 2008, inaintea declansarii crizei economice, vanzarile nete ale Deceuninck au insumat 630 milioane de euro. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|