Elemente de perspectiva privind activitatea firmei ALUMIL Rom Industry SA |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 07 Iul 2020 05:02 |
Liderul national al pietei sistemelor din aluminiu pentru tamplarie si fatade, Alumil Rom Industry SA, a dat recent publicitatii, in ultima jumatate a lunii mai a.c., situatiile financiare individuale valabile la 31 decembrie 2019 (intocmite in conformitate cu Ordinul MFP nr. 2844/2016), care prezinta situatiile financiare definitive ale anului trecut, precum si, printre altele, raportul anual al administratorului, cu diverse informatii despre societate si domeniul sau de activitate.
Potrivit documentului, raportul administratorului include si capitolul privind analiza elementelor de perspectiva a activitatii companiei, conform caruia, Alumil Rom Industry SA produce si ofera potentialilor clienti din Romania profile de aluminiu la standarde internationale, cu calitati fizice si mecanice excelente, asigurand totodata asistenta si consultanta in legatura cu toate aspectele tehnice ale produselor”.
„Obiectivele principale ale Alumil Rom Industry SA sunt de a se mentine lider de piata in domeniul productiei si comercializarii profilelor de aluminiu din Romania si de a se concentra atat pe oferirea de produse inovatoare, certificate international, cat si din punct de vedere comercial, pe imbunatatirea si extinderea retelei comerciale. Cresterea cotei de piata si imbunatatirea profitabilitatii sunt obiectivele anilor urmatori. Pe langa profilele de aluminiu, compania ofera o gama larga de produse din domeniu, cum ar fi panouri ornamentale de exterior, sisteme de protectie solara, usi de interior, pergole , paneluri ornamentale si accesorii, un obiectiv important fiind cresterea cotei de piata pe segmentele mentionate anterior. Toate aceste obiective se bazeaza pe viziunea Alumil Rom Industry SA si a companiei-mama din Grecia, de a se mentine lider pe pietele din sud-estul Europei si de a se extinde pe alte piete”, se mai arata in raport.
Descriind perspectivele pe termen scurt si mediu, tot in raportul anual al administratorului, la acelasi capitol, Michail Sotiriou, presedintele CA, subliniaza ca „pentru atingerea obiectivelor in urmatorii ani, Alumil Rom Industry SA se va concentra pe cresterea calitatii serviciilor oferite clientilor, o promptitudine sporita in onorarea comenzilor si diminuarea timpilor de livrare. Aceste elemente strategice au constituit o prioritate in ultimii ani, urmand ca prin imbunatatirea proceselor existente in anii urmatori sa obtinem noi rezultate in aceste directii. O etapa importanta in acest sens este reprezentata de investitia de la Filipestii de Padure, o investitie de nivel european, cu echipamente de o eficienta ridicata, finalizata in iulie 2013. O noua etapa in acest sens este crearea a trei hub-uri regionale in Cluj-Napoca, Iasi si Slatina, etapa demarata in cursul anului 2019, urmand a fi finalizata in anul 2020. Un factor important al succesului Alumil Rom Industry SA il reprezinta experienta de mai bine de 30 de ani a companiei-mama din Grecia, in domeniul extrudarii aluminiului, cercetarii si dezvoltarii continue de noi produse si tehnologii, precum si prezenta dinamica pe pietele internationale. Alumil este recunoscut in Europa ca unul dintre cei mai importanti furnizori de sisteme de profile pentru toate aplicatiile arhitecturale cunoscute (usi, ferestre, fatade, luminatoare, compartimentari interioare), proiectate, dezvoltate si testate de catre departamentul de dezvoltare-cercetare din cadrul companiei si certificate de catre institutul international IFT Rosenheim, din Germania, o autoritate mondiala in domeniu”.
Totodata, in ceea ce priveste una din cele mai importante aspecte care creeaza premisele unei dezvoltari durabile (investitiile), administratorul mentioneaza in raportul sau ca „in anul 2019, au fost efectuate amenajari de spatii pentru depozite si birouri in valoare de 61.781 lei, s-au achizitionat utilaje in valoare de 6.000 de lei, mijloace de transport in valoare de 162.390 de lei si echipamente IT in valoare de 42.580 de lei”.
Toate acestea se bazeaza inclusiv pe intensificarea procesului de cercetare-dezvoltare, asa cum s/a precizat si la capitolul privind elementele de perspectiva a activitatii Alumil Rom Industry SA, iar conform raportului, „majoritatea activitatilor de cercetare dezvoltare se desfasoara la nivelul grupului, in cadrul departamentului specializat al companiei-mama, din Grecia. In cadrul operatiunilor din Romania exista un departament de cercetare-dezvoltare si unul de suport tehnic pentru proiectele realizate cu profile Alumil. Aceste departamente isi desfasoara activitatea in stransa legatura cu departamentul de cercetare dezvoltare de la nivelul grupului, echipele lucrand impreuna pentru dezvoltarea de noi serii de profile si imbunatatirea celor existente, pentru a raspunde cerintelor clientilor”.
***
Alumil Rom Industry SA reprezinta o filiala a companiei Alumil Aluminium Industry SA - Grecia, care este un grup industrial de nivel european implicat in industria de extrudare a aluminiului. La randul sau, Alumil Rom Industry SA a detinut 100% din capitalul social al firmei Alumil Extrusion, din Filipestii de Padure (judetul Prahova), desfiintata intre timp, si are participatii (de cate 40%) si la alte companii pe care le-a infiintat, cum ar fi Alumil Ege Alüminyum Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi din Izmir (Turcia) si Alumil Misr for Aluminium and Accesories Industry JSC, cu sediul in Cairo - Egipt. Potrivit datelor oficiale, Alumil Rom Industry SA, cu sediul social in Capitala, a raportat pentru 2016 venituri din vanzari de 58,29 milioane de lei, in scadere cu -2,18% fata de cele 59,59 milioane de lei din 2015, iar profitul net s-a plasat la peste 1,12 milioane de lei (-47,35%). Pentru anul 2017, managerii societatii au anuntat in rezultatele finale ca s-a inregistrat o cifra neta de afaceri de 69,22 milioane de lei (+19,5% fata de 2016), cu un profit net situat la aproape 12,65 milioane de lei (+1029,46%). Aceste rezultate au fost cu mult peste estimarile initiale, deoarece, la inceputul lui 2017, conducerea Alumil Rom Industry si-a planificat o cifra de afaceri mai mare de 64,95 milioane de lei (+12% in comparatie cu rulajul de peste 57,92 milioane de lei din 2016). De asemenea, la nivelul lui 2018, s-au raportat vanzari nete de 94,36 milioane de lei (+36,32%), insa in conditiile unei scaderi a profitului net, la 535.602 lei (-95,77%), iar in 2019 s-a ajuns la o cifra de afaceri de 67,24 milioane de lei, cu exporturi evidentiate separat de 2,19 milioane de lei si cu un profit net de 2,42 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.alumil.ro, iar pentru descarcarea raportului complet, click aici!
|