FEREASTRA: Piata sistemelor din aluminiu, afectata de scaderea activitatii imobiliare |
Furnizori de sisteme Publicat de Elena Icleanu 27 Apr 2023 13:37 |
Editia Martie-Aprilie a revistei Fereastra cuprinde date si informatii referitoare la situatia actuala si perspectivele pietei nationale/ internationale de tamplarie termoizolanta si fatade cortina, avand ca tema centrala analiza activitatii firmelor din sectorul furnizorilor de sisteme din aluminiu si al producatorilor de tamplarie din acelasi material. In consecinta, perspectivele acestor segmente de piata sunt reliefate intr-o maniera exhaustiva, inclusiv prin integrarea celor mai recente informatii referitoare la fabricanti si furnizori, dar si in contextul inflatiei generalizate si al efectelor pe care le are conflictul armat din Ucraina asupra pietei de materii prime si a exporturilor de ferestre si usi. Sunt evidentiate aspecte legate de evolutia cifrei de afaceri a comerciantilor de sisteme din aluminiu - informatii completate de opiniile unor furnizori specializati, precum si de dinamica pietei producatorilor din acest domeniu, cu date privind comercializarea de ansambluri din aluminiu si opinii ale reprezentantilor pietei, care se refera atat la situatia actuala sau perspectivele afacerilor proprii, cat si la evolutia segmentelor de piata specifice.
Primul material al revistei este reprezentat de un reportaj realizat cu aportul Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT), care are o agenda bogata in 2023, cu accent pe inovare si legislatie. Astfel, in 2023, patronatul va continua sa organizeze cursuri de specializare in proiectarea si executia fatadelor cortina, va adopta un nou Statut pentru eficientizarea activitatii si va continua sa promoveze inovatia in domeniu, precum si modificari legislative pentru imbunatatirea activitatii din domeniul tamplariei termoizolante.
Revista continua cu doua articole publicate la rubrica de analiza, sturii realizate de redactia Fereastra pe segmentul productiei de sisteme de tamplarie din aluminiu, care a fost caracterizata de prudenta in 2022, piata fiind afectata majoritar de reducerea activitatii de dezvoltare imobiliara, in contextul majorarilor de preturi si al incertitudinilor de pe piata de energie si a celor generate de razboiul din Ucraina. In continuare, companiile din bransa ar trebui sa adopte o strategie de afaceri moderat-pesimista, bazata pe mentinerea activitatii si, implicit, a vanzarilor cel putin la parametrii anteriori, cautand si metode de diversificare a activitatii, cu precadere la export.
Potrivit estimarilor Eurostat, pentru codul PRODCOM aferent tamplariei din aluminiu, cota certificata din 2021 pentru usi, praguri pentru usi, ferestre si rame ale acestora, din aluminiu, insumeaza 256.500 de unitati, in valoare de peste 66,9 milioane de euro. Potrivit estimarilor redactiei revistei Fereastra, in 2022, productia de tamplarie din aluminiu nu a depasit 260.000 de unitati (cu o valoare de 69,8 milioane de euro), majorandu-se astfel nivelul valoric/cantitativ din 2021, iar in acest an se va situa la 270.000 de unitati si 70,6 milioane de euro.
Pe langa datele statistice prezentate in deschidere, analiza include si opiniile reprezentantilor unor companii specializate, precum:
In continuare, editia Martie-Aprilie 2023 a revistei Fereastra include un reportaj realizat in urma evenimentului MACO Innovation Tour. Pe parcursul lunii martie a.c., compania Triton a gazduit, in cadrul centrelor sale logistice din Bucuresti si Bacau, expozitia mobila Maco Innovation Tour Europa 2022 - 2023. Evenimentul, organizat de furnizorul austriac de sisteme de feronerie pentru tamplarie si solutii de inchidere pentru usi, este constituit dintr-un tur ce are loc pe parcursul a 10 luni, intre septembrie 2022 si iunie 2023, in care autovehiculul Maco strabate 20 de tari si are 80 de opriri la partenerii sai internationali. Vizita de la Bucuresti a prilejuit partenerilor Triton din Capitala si din zonele limitrofe sa testeze cele mai inovatoare solutii Maco, perfect adaptate la curentele actuale de digitalizare si sustenabilitate - concept materializat in acest caz mai ales prin prisma facilitatii accesului si cresterii masive a nivelului de securitate.
Interviurile editiei
Eugen Romascanu: RTH investeste si anul acesta in dezvoltarea gamei de produse;
Vasile Chirila: EUROPLAST intentioneaza sa acceseze, pe termen lung, piata europeana;
Daniela Neculai, TERMOPLAST: Buget de investitii de doua milioane de euro pentru 2023;
Nagy Istvan, DOOR PANELS: Masuri de dezvoltare a activitatii, planificate pe termen scurt.
La sectiunea Producatori & Furnizori sunt prezentate date referitoare la activitatea unor companii si organizatii importante din domeniul tamplariei termoizolante in 2022 si in primele luni din 2023, perioada influentata de cresterile de preturi si mentinerea unor probleme in lanturile de aprovizionare. Sunt incluse date despre companiile Adria Lux, Aproex, Assa Abloy, Consirom, Deco Plast, Foresta Arges SA, Isihia Impex, Klador Trust, Meesenburg, Mel Rom, Oli Division, Prodomus, Rudbin Rudeni SA, Siglex, Strakt, Roloplast Tehnoconstruct si Transilvania General Certeze.
Rubrica de Consultanta include doua articole tehnice, unul referitor la ferestrele fotovoltaice, care pot scurta calea catre cladiri cu un consum net zero, realizat pe baza comunicarilor stiintifice publicate pe platforma OneEarth, si celalalt la automatizarea proiectarii elementelor repetitive ale fatadelor cortina, realizat pe baza comunicarilor stiintifice publicate in Jurnalul European al Proiectarii si Ingineriei Fatadelor.
Editia se incheie cu TOP 500 Producatori de Tamplarie si Geam Termoizolant 2022. Pe 3 pagini sunt listate cele 500 de societati incluse in analiza, care au realizat afaceri medii de circa 978 milioane de euro in intervalul 2019-2021, reprezentand 94% din piata de profil.
|