FERONERIA PROD: Vanzarile firmei vor spori cu pana la 10% in anul 2021 |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 30 Aug 2021 06:26 |
Companie cu o vasta experienta in dezvoltarea si comercializarea sistemelor de inchidere si de securitate pentru usi, care in curand va aniversa un secol de la infiintare, Feroneria Prod din Arad a reusit sa-si asigure o cota importanta de piata pe segmentul sau de specializare, gratie strategiei flexibile de dezvoltare, orientarii explicite spre indeplinirea cerintelor clientilor sai si implementarii unor planuri ambitioase de dezvoltare, permanent ancorate la realitatile momentului. Investitiile din ultimul deceniu au totalizat peste 15 milioane de euro si au vizat retehnologizarea liniilor de productie, precum si cresterea gradului de securitate si siguranta a utilajelor/angajatilor. In prezent, gratie apartenentei la Iseo Serrature, Feroneria Prod are capacitatea de a-si adapta perfect oferta la exigentele curente, legate in principal de automatizare, acces inteligent si smart home. Deja produse avangardiste, cum ar fi cititoarele digitale de amprenta sau sistemele de acces fara cheie fac parte din oferta producatorului din Arad, promisiunea ferma a reprezentantilor sai fiind aceea ca actualul trend de dezvoltare va continua pe termen lung. Pentru a puncta cele mai importante aspecte aflate la ordinea zilei, a fost solicitata opinia noului manager general al societatii, Florin Croitoru.
- Ce vanzari ati realizat pe segmentul de feronerie pentru usi in 2020, precum si in prima jumatate a anului in curs si cum au evoluat acestea in raport cu perioadele anterioare. Ce estimari aveti pentru intregul exercitiu financiar curent, in conditiile actuale in care pandemia Covid-19 afecteaza inca in mod masiv economia mondiala?
- 2020 a fost un an atipic, din cauza provocarilor generate de criza sanitara. De aceea, am incheiat primul semestru - o perioada critica, in care majoritatea firmelor de pe mapamond au consemnat probleme deosebite - cu o reducere semnificativa a vanzarilor. Este vorba despre un declin de circa 20% fata de perioada similara a exercitiului financiar anterior. In cea de-a doua parte a anului insa am inregistrat o revenire rapida atat pe piata locala, cat si pe cea externa - fapt ce a dus la recuperarea, in totalitate, a pierderilor consemnate in precedentele sase luni. In ceea ce priveste 2021, trendul crescator instalat anterior s-a consolidat, astfel incat am reusit ca la sfarsitul lunii iunie a.c. sa raportam un plus de 25% in raport cu perioada de referinta. Chiar si in contextul economic actual, puternic marcat de criza sanitara, precum si de cea indusa de volatilitatea preturilor la materiile prime si materiale, estimam pentru 2021 o sporire a volumului de vanzari cuprinsa intre 5% si 10%.
- Ati lansat noutati in ultima perioada sau intentionati sa faceti acest lucru in intervalul urmator?
- Din acest punct de vedere, nu putem oferi partenerilor nostri motive de optimism. In mod obiectiv, conjunctura economica clar caracterizata de incertitudine nu ne permite sa ne hazardam in alocarea de fonduri pentru dezvoltarea de noi produse. Aceasta nu inseamna ca portofoliul nu va fi extins imediat ce pandemia va lua sfarsit. Inclusiv la momentul actual oferim clientilor o gama bogata de solutii pentru inchidere, apte sa satisfaca cele mai exigente cerinte in materie de securitate si design.
- Care sunt metodele prin care gestionati relatiile cu partenerii in aceasta perioada complexa? Ce probleme intampinati in ceea ce priveste majorarea costurilor cu materiile prime si materialele si cum reusiti sa evitati scaderea profitabilitatii companiei?
- Chiar daca numarul de vizite fizice realizate la clienti a fost limitat de masurile adoptate pentru a preveni raspandirea pandemiei, am dezvoltat noi canale de comunicare, folosind in special sistemul de video-conferinte. In ceea ce priveste cresterea costurilor cu materiile prime, aceasta reprezinta, in mod obiectiv, cea mai mare provocare a perioadei curente. Trebuie subliniat faptul ca in structura costurilor aferente executiei de feronerie pentru usi, cheltuielile cu materiile prime au un impact major asupra profitabilitatii. Pentru a diminua acest efect nedorit, am fost nevoiti sa ajustam nivelul preturilor, in acelasi timp implementand masuri specifice in procesele operationale, pentru cresterea eficientei si reducerea unor costuri.
- Realizati o evaluare a pietei de feronerie pentru usi, precum si cota pe care o detineti in acest domeniu.
- Informatiile pe care le avem la dispozitie nu sunt destinate uzului public. Ceea ce putem spune este ca efectuam in mod constant studii de piata atat prin departamentul de marketing propriu, cat si cu ajutorul agentiilor externe de cercetare a pietelor, pentru a afla cu precizie unde ne situam atat noi, cat si competitorii nostri.
- Cum considerati ca va evolua sectorul de profil dupa finalizarea actualelor perturbari? Va rugam sa va referiti la principalele modificari aduse de digitalizare asupra activitatii propriu-zise a companiei, precum si produselor si serviciilor promovate.
- Suntem convinsi ca in perioada urmatoare diferenta o va face viteza de reactie la cererea venita din piata. Continuarea digitalizarii proceselor, lansarea de noi produse si servicii, precum si asigurarea unui nivel de calitate tot mai bun sunt prioritatile noastre din perioada urmatoare. Ne propunem sa fim cea mai rapida companie multinationala care dezvolta, produce si vinde solutii de management al sigurantei, securitatii si produse pentru controlul accesului, pentru profesionisti si consumatorii finali.
|