Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 23 Iunie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - KLAES: Marca simbol al garantiei software-ului personalizat pentru ferestre si usi
KLAES: Marca simbol al garantiei software-ului personalizat pentru ferestre si usi
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 23 Iun 2025 06:00
Grupul german Klaes se bucura de o reputatie solida pe piata globala a aplicatiilor software specializate, dedicate sectorului de tamplarie termoizolanta, fiind un veritabil reper in industrie. Ceea ce a inceput in urma cu peste patru decenii, atunci cand demara activitatea unei companii individuale de software in Rosenheim - Germania, a devenit, in timp, o prezenta internationala prestigioasa a unei entitati care, prin dezvoltarea permanenta a aplicatiilor, prin indelungata sa experienta si know-how, prin managementul de inalta calitate si printr-o colaborare unica cu toti furnizorii din industrie, a reusit sa-si conserve o pozitie competitiva privilegiata si sa asigure, in acelasi timp, partenerilor acel plus necesar dezvoltarii armonioase si eficiente a afacerilor proprii. In cele de urmeaza, Daniel Moldovan, reprezentantul Klaes in Romania, se refera in detaliu la o serie de elemente tehnice si de marketing reprezentative la momentul actual.
 
- Ce obiective urmariti in prezent in implementarea strategiei de branding? In ce masura sustenabilitatea si transformarea digitala constituie elemente pe care se bazeaza politicile respective?
- Politica noastra de branding se bazeaza pe trei obiective principale. Primul este cel reprezentat de credibilitatea data de sintagma "Fabricat in Germania". Punem accentul pe ingineria de precizie, respectarea normelor UE si experienta de zeci de ani in acest sector pentru a consolida increderea in solutiile noastre ERP si de proiectare 3D. Al doilea obiectiv este coerenta globala, adica mentinerea unei experiente uniforme a marcii in toate filialele (Australia, China, Republica Ceha, Italia, Polonia, Marea Britanie) si in 28 de versiuni lingvistice, astfel incat fiecare client, de la un mic industrias la un mare producator industrial, sa beneficieze de aceeasi promisiune de calitate si asistenta. In fine, este vorba despre sustenabilitate si digitalizare bazate pe inovare. Integrarea caracteristicilor eco-eficiente (de exemplu, module de optimizare a materialelor care reduc deseurile) si a fluxurilor de lucru fara hartie, bazate pe cloud atat in proiectarea produselor, cat si in naratiunile de marketing, demonstreaza modul in care transformarea digitala aduce beneficii atat pentru mediu, cat si pentru economie.
 
- Descrieti semnificatia numelui marcii pe care o promovati sau a celui ce identifica familiile de produse sau sisteme. Care este impactul exercitat de aceste alegeri asupra comportamentului de achizitie al partenerilor? 
- Compania poarta numele fondatorului Horst Klaes, ca un simbol si o garantie a software-ului personalizat, end-to-end, pentru sectoarele ferestrelor, usilor, fatadelor si serelor. Solutiile noastre sunt organizate in cinci linii de produse - Premium, Professional, Vario, Trade si 3D - fiecare adaptata unui profil diferit de client si unui nivel diferit de integrare, respectiv Premium (ERP all-in-one cu automatizare avansata si analize aprofundate), Professional (suita ERP de baza pentru producatori de dimensiuni medii), Vario (abordare modulara "alege si combina" pentru nevoi specializate), Trade (functii usoare de ofertare, introducere a comenzilor si portal pentru distribuitori) si 3D (vizualizare in timp real si configurator orientat catre client).
 
- Implementati, in acest moment, strategii de rebranding sau aveti in plan asemenea actiuni in perioada urmatoare, data fiind dinamica accelerata a modificarilor ce au loc pe piata din acest punct de vedere, precum si obiectivele proprii de marketing? 
- In loc de un rebranding complet, preferam o abordare evolutiva de reimprospatare, ce presupune modernizarea continua a UI/UX pentru toate liniile de produse, relansarea site-ului nostru multilingv cu SEO imbunatatit si demonstratii interactive si extinderea platformei noastre de formare online pentru a stimula adoptarea de catre utilizatori.
 
- Indicati principalele caracteristici legate de marcile companiei, ce asigura individualizarea sa pe o piata extrem de competitiva. Credeti ca pot fi aduse imbunatatiri in acest sens?
- Klaes se remarca prin combinarea mai multor caracteristici. Prima este specializarea in industrie. Peste 40 de ani dedicati exclusiv ferestrelor, usilor, fatadelor si serelor, asigurand ca fiecare flux de lucru este preconfigurat cu cele mai bune practici. Cea de-a doua se refera la inginerie "Made in Germany", constituind o garantie a robustetii, preciziei si managementului strict al calitatii. A treia este legata de modularitate si scalabilitate: de la ateliere individuale la intreprinderi globale, liniile noastre de produse "adaptate scopului" asigura ca partenerii nostri platesc doar pentru ceea ce au nevoie. Penultima caracteristica este legata de mesajele privind sustenabilitatea, coreland eficienta digitala direct cu reducerea risipei de materiale si a consumului de energie. Nu trebuie uitata nici reteaua globala de asistenta, avand echipe localizate in sapte tari, sustinute de un serviciu de asistenta multilingv.
 
- Aproximati aportul brandului la fondul comercial al companiei. 
- Fiind o companie privata, Klaes nu face publica o evaluare formala a marcii. Cu toate acestea, reputatia noastra si pozitia de lider in sector sustin o mai mare putere de stabilire a preturilor. Astfel, clientii accepta in mod obisnuit preturi mai mari decat ofertele ERP generice. De asemenea, reputatia constituie un factor-cheie pentru peste doua treimi din cererile noi de afaceri primite la targurile comerciale importante si pe canalele online.
 
- Cum au evoluat afacerile companiei in 2024 si care sunt previziunile pe termen scurt si mediu, date fiind crizele actuale si cele care se prefigureaza, inclusiv in ceea ce priveste relatiile comerciale internationale?
- Klaes ramane profitabila si are un flux de numerar pozitiv. Avem 280 de angajati, oferim asistenta pentru 7.600 de clienti din peste 50 de tari si am mentinut o crestere constanta a veniturilor din abonamente de la an la an. Pe termen scurt, vizam accelerarea adoptarii SaaS prin migrarea modulelor cheie - gestionarea comenzilor, planificarea capacitatii - catre o infrastructura nativa in cloud, cu scopul de a creste cu 10% veniturile recurente din licente. Pe termen mediu, ne propunem extinderea prezentei noastre in segmente adiacente (fatade din aluminiu) si aprofundarea ecosistemelor de parteneri pentru productia bazata pe IoT. Pe termen lung, avem in vedere valorificarea optimizarii bazate pe inteligenta artificiala pentru a oferi recomandari prescriptive privind planificarea materialelor si controlul calitatii si explorarea aliantelor strategice in domeniile caselor inteligente si automatizarii cladirilor.
 
rehau
REYNAERS
Aluplast
TSV
RT 2025
Editia
MAI 2025!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
 
simonswerk left
hospice doneaza

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu