Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: ADF Prod, Aluprof System Romania, Bau Handler, Bitt-Bau, Door Panels, Drupanel, Electric Plus, Gip Ro Ambient, Isopalrom, MCA Grup, Melcret, Orbansoft, Rehau Polymer, Ozel Steel Profil, Penosil Romania, SKS Stakusit, Somfy Romania, Wurth Romania, Aluterm Group, Urban C&O, Profine Romania, Veka Romania, Termo Sistem Trading, Lucanik, Klaes Romania, Simonswerk, Analko Aluminium Industry, Valras Prod si altele. Intrucat exercitiul financiar actual se apropie de momentul bilantului, la o analiza succinta reiese ca rezultatele firmelor implicate pe piata de tamplarie termoizolanta continua sa fie eterogene, mai ales ca activitatea acestora este influentata de factori exogeni si imprevizibili. Actualii indicatori macroeconomici reflecta, pe de-o parte, in acceptiunea Institutului National de Statistica (INS) o crestere secventiala si anuala a Produsului Intern Brut - PIB in trimestrul al treilea din 2014, care a infirmat estimarile initiale analistilor, iar pe de alta parte, continuarea recesiunii tehnice din constructii, dupa doua trimestre de scadere consecutiva a volumului lucrarilor specifice, desi exista perspective de redresare dupa traversarea intervalului iulie-septembrie, ce a adus o majorare a volumului lucrarilor fata de trimestrul anterior. Este insa prea devreme ca noua conjunctura economica sa aiba efecte asupra producatorilor de ferestre sau furnizorilor acestora. Aspectele anuntate anterior, potrivit carora orice estimare continua sa fie hazardata, sunt cu atat mai valabile cu cat la nivelul lui 2014, in pofida incercarilor de redresare a activitatii, problemele caracteristice bransei au fost mai acute ca in primii ani de criza generalizata. Totusi, intervalul octombrie-decembrie 2014 ar fi putut reprezenta o perioada care, daca ar fi fructificata corect, ar aduce o imbunatatire a profitabilitatii firmelor specializate, mai cu seama a celor ce s-au orientat din timp spre export. In pofida unor fluctuatii sau derapaje inerente pe anumite segmente ale pietei de ferestre, in numeroase cazuri, cele mai importante companii din domeniu au posibilitatea sa raporteze in exercitiul financiar ce tocmai s-a incheiat o cifra anuala de afaceri mai consistenta decat in 2013 sau, intr-o varianta pesimista, cel putin la acelasi nivel ca in precedentele 12 luni. Previziunea este sustinuta si de faptul ca, in perioada anterioara, acestea si-au reorientat activitatea fie catre livrarile pe pietele externe, fie spre sectoare conexe pe plan intern, care sa poata asigura performante optime in ceea ce priveste rentabilitatea si sa suplineasca lipsa unor comenzi semnificative de tamplarie. Pentru informatii suplimentare,
click aici!