Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Saint-Gobain Glass Romania, AGC Flat Glass, Achetrans, Alternativ Glass, Brad Glass, Isopalrom, Valras Prod, Gin Mar, Home & Offices Glass Design, Lamar, Moldoglass, PMS International, Primer Electro, Profil Exim, Ro Grup Glass, TDC Ro, Tiberiu Glass si altele. De asemenea, se analizeaza cele mai noi tendinte din industria mondiala de vitraje, evidentiate inclusiv prin prisma declaratiilor sustinute de presedinti si directori generali ai marilor corporatii multinationale, cum ar fi Saint-Gobain, Trakya Cam, Nippon Sheet Glass si Guardian Industries Glass Group. O analiza pertinenta a situatiei actuale si perspectivelor ce guverneaza industria autohtona de vitraje pentru aplicatii arhitecturale, fie ca este vorba despre segmentul de sticla, fie despre cel de geam termoizolant si alte elemente transparente, releva faptul ca, in mod similar sectorului caruia i se adreseaza, respectiv cel de constructii, firmele din bransa ar trebui sa parcurga, in continuare, o perioada de crestere, marcata de efectele relativ benefice ale post-recesiunii. Totusi, livrarile reale de sticla ce provin din productia efectuata pe plan national nu sunt cunoscute cu exactitate, insa informatiile disponibile cu privire la importuri, coroborate cu datele furnizate de cei 100 de producatori de geam termoizolant, cuprinsi in cadrul unei liste de firme elaborate de departamentul specializat al revistei Fereastra, contureaza o imagine adecvata a acestui domeniu de activitate. Astfel, dupa ce livrarile de vitraje float si Low-E provenite din strainatate s-au depreciat succesiv in ultimii doi ani, in 2014 s-a consemnat o apreciere, care a adus piata importatorilor la un prag acceptabil atat cantitativ, cat si valoric. Din analiza tuturor datelor disponibile rezulta ca piata formata din principalii 100 de producatori de geam termoizolant este relativ stabila, chiar daca functioneaza la o cota relativ redusa, din cauza scaderii cu aproape 16% a veniturilor in perioada recesiunii. Pentru acest an, toate semnalele indica o relansare, insa pe scara mai restransa, a activitatii si se pare ca, impreuna cu partenerii lor de afaceri (fabricantii de tamplarie), companiile respective vor continua sa se orienteze mai putin spre piata interna si mai degraba spre export, pentru a-si sustine incasarile si, implicit, rentabilitatea. Pentru informatii suplimentare,
click aici!