NSG: Activitate optima in actualul exercitiu financiar |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 06 Aug 2015 18:07 |
![]() „Pentru anul fiscal in curs, ne asteptam la o imbunatatire graduala a conditiilor pietei globale, cu toate ca mediul economic din Europa va ramane stabil pe segmentul vitrajelor arhitecturale, iar cererea din industria auto se va majora, plasandu-se, insa, la niveluri mult mai reduse ca in perioada anterioara recesiunii. In Japonia, cantitatile livrate de sticla arhitecturala vor consemna o majorare de amploare redusa, in timp ce pe segmentul auto se asteapta o stabilizare, ce ar putea fi totusi subminata de modificarile fiscale. In America de Nord sporirea cantitativa va fi robusta, in America de Sud se intrevede un regres al cantitatilor comercializate pe piata auto, afectata de un mediu economic provocator, iar in restul lumii cererea se poate inscrie pe un trend ascendent, prin optimizarea conditiilor pietei in Asia de Sud-Est si dinamizarea operatiunilor pe segmentul sticlei speciale (elemente pentru panouri solare), concomitent cu tendintele pozitive ce vor fi remarcate in domeniul vitrajelor tehnice. Astfel, reafirmam faptul ca in actualul exercitiu financiar (ce se va finaliza la 31 martie 2016) vom fi in masura sa raportam o cifra de afaceri de 655 miliarde yeni - JPY (5,25 miliarde USD, la cotatia actuala dintre moneda japoneza si dolarul american), in contextul unei consolidari a profitabilitatii. Totodata, consideram ca rezultatele la sase luni, mai precis la data de 30 septembrie a.c., vor totaliza 325 miliarde JPY (2,6 miliarde USD). De altfel, la 30 iunie 2015, cifra de afaceri cumulata s-a situat la 162,1 miliarde yeni – JPY (sau 1,3 miliarde USD), in timp ce in primul trimestru al anului financiar anterior s-au consemnat 155,7 miliarde JPY (+4,1% in termeni reali sau +3,4% daca se iau in considerare rate de schimb constante dintre moneda japoneza si principalele valute). Ca structura, cele mai semnificative vanzari continua sa fie sustinute de divizia de elemente transparente pentru industria auto, cu 83,1 miliarde JPY, urmata de cea pentru sticla arhitecturala (cu 64,6 miliarde JPY) si de sectia de vitraje tehnice (cu 14,1 miliarde JPY), diferenta fiind constituita de aportul altor operatiuni. Pe segmentul arhitectural (ce reprezinta, in consecinta, 40% din vanzari), situatia a continuat sa se imbunatateasca, ca urmare a diminuarii cotatiilor materiei prime si a unor imbunatatiri ale contextului pietei in America de Nord. Pe plan european, nivelurile reduse ale activitatii economice continua sa afecteze lucrarile de constructii noi si pe cele de reabilitare. Pretul sticlei arhitecturale ramane la cote minime istorice, consemnandu-se un declin usor fata de anul trecut, iar incasarile in moneda euro si in cele ale altor state europene sunt similare celor din primul trimestru al exercitiului financiar anterior. In consecinta, din cele 64,6 miliarde JPY, circa 36% a reprezentat cota ce a revenit subsidiarelor specializate din Europa, reprezentand astfel principala piata de desfacere pentru sticla arhitecturala a grupului. In alta ordine de idei, aproape 26% a reprezentat ponderea incasarilor diviziei de sticla arhitecturala in Japonia (unde a avut loc un progres cantitativ si valoric, ceea ce confirma premisele pozitive pe termen lung), alte 15 puncte procentuale fiind atribuite contributiei filialelor nord-americane (cu o performanta solida din toate punctele de vedere, mai ales in ceea ce priveste cererea din SUA), in timp ce in restul lumii s-a remarcat o stabilizare a incasarilor, cu vanzari solide de elemente vitrate speciale (pentru energia solara) in Asia de Sud-Est”, a declarat directorul general al NSG Group, Shigeki Mori.
In intervalul urmator NSG si-a stabilit o alta viziune strategica, urmarind consolidarea operatiunilor comerciale cu sticla arhitecturala si vitraje auto, prin asigurarea unor produse si servicii cu valoare adaugata mare. In plus, in ceea ce priveste sticla tehnica, al carui aport la incasarile totale ale grupului este de 9%, se doreste focalizarea atentiei asupra pietelor avansate, concomitent cu alocarea unor resurse suplimentare de management, in functie de prioritati. Astfel, NSG urmareste sa impuna pe piata mondiala, ca slogan propriu, principiul de „Companie producatoare de sticla cu valoare adaugata”.
***
In Romania, activitatea Pilkington pe segmentul arhitectural este coordonata din Polonia (Pilkington Polska), Bulgaria (prin distribuitorul Lasry Glass) si Marea Britanie (departamentul de export al Pilkington Group Ltd). In schimb, sectia de vitraje auto este reprezentata in mod direct prin Pilkington Automotive Romania SA care, potrivit celor mai recente date oficiale, in 2013, a raportat o cifra neta de afaceri al carei cuantum a depasit 31,7 milioane de lei, in timp ce in 2013 societatea – cu sediul in Cluj-Napoca – a consemnat incasari de 30,5 milioane de lei. Totodata, la data de 1 septembrie 2014, la Ministerul Finantelor Publice a fost inregistrata compania activa Pilkington International, cu sediul in municipiul Bucuresti, care nu a depus deocamdata niciun raport financiar, nefiind luata momentan in evidenta ca platitor de impozit pe profit, de accize si TVA, insa din 2 septembrie 2014 achita contributiile specifice datorate statului (CAS, impozit pe veniturile salariale, contributii pentru asigurari de sanatate etc.). Informatii suplimentare, la www.nsg.com
|