 Pentru corporatia nipona implicata in domeniul vitrajelor NSG Group, care coordoneaza activitatea Pilkington, intervalul aprilie-decembrie 2014 (respectiv trimestrul al treilea din actualul exercitiu financiar) a reprezentat o perioada ce a presupus o imbunatatire a rezultatelor, desi tendintele pietei mondiale au continuat sa fie dificile, cu diminuari in anumite regiuni ale globului, compensate de majorari pe alte continente. „Pentru trimestrul care a mai ramas din intregul an fiscal 2014-2015, ne asteptam la o sporire a profitabilitatii comerciale, desi mediul economic din Europa ramane provocator, deoarece nu exista nici un semnal de recuperare a pierderilor. In Japonia, cresterea taxelor indirecte afecteaza cantitatile de vitraje arhitecturale livrate, o situatie mai buna fiind inregistrata pe segmentul auto. In America de Nord sporirea este sustenabila, mai ales in domeniul arhitectural, iar in America de Sud cererea poate fi caracterizata drept fluctuanta. Astfel, consideram ca in actualul exercitiu financiar (ce se va finaliza la 31 martie 2015) vom fi in masura sa raportam o cifra de afaceri de 620 miliarde yeni (+2,3%) si o revenire la profitabilitate, in contextul in care anul fiscal 2014 a reprezentat un interval in care am consemnat pierderi. De altfel, la data de 31 decembrie 2014, cifra de afaceri cumulata s-a situat la 466,6 miliarde yeni – JPY (sau 3,97 miliarde USD), in timp ce in trimestrul al treilea din anul financiar 2013-2014 s-au consemnat 451,2 miliarde JPY (+3% sau 0% daca se iau in considerare rate de schimb constante dintre moneda japoneza si principalele valute). Ca structura, principalele vanzari continua sa fie sustinute de divizia de elemente transparente pentru industria auto, cu 50% din vanzari sau mai precis 231,9 miliarde JPY, urmata de cea pentru sticla arhitecturala (41% sau 189,8 miliarde JPY) si de sectia de vitraje tehnice (cu 9% sau 43,9 miliarde JPY). Pe segmentul arhitectural situatia a continuat sa fie eterogena, dar rezultatele operationale au fost mai bune, ca urmare a reducerilor de costuri generate pe fondul aplicarii programului de restructurare la nivel de grup si comenzilor in crestere din SUA si Canada. In consecinta, din cele 189,8 miliarde JPY, circa 38% a reprezentat cota ce a revenit subsidiarelor specializate din Europa, unde cantitatile comercializate au fost insa deficitare, activitatea economica slaba exercitand un impact negativ asupra pietei de constructii noi si sectorului de reabilitari, cu precadere in zona euro. Mai mult, pretul sticlei nu s-a modificat si ramane la un prag scazut din punct de vedere istoric. In alta ordine de idei, aproape 27% din incasarile diviziei de sticla arhitecturala s-au realizat in Japonia (unde a avut loc un regres cantitativ si valoric, insa premisele sunt pozitive pe termen lung), alte 13 procente fiind contributia filialelor nord-americane (cu o performanta solida din toate punctele de vedere). De asemenea, se remarca faptul ca vitrajele arhitecturale isi mentin cotele anterioare, ajungand la 16% din vanzarile totale ale NSG in Europa, la 11% pe piata japoneza, la 5% in America de Nord si la 9% in alte regiuni ale lumii, desi profitabilitatea intregii divizii este similara celei din exercitiul financiar anterior”, a declarat presedintele-director general al NSG Group, Keiji Yoshikawa.
***
In Romania, activitatea Pilkington pe segmentul arhitectural este coordonata din Polonia (Pilkington Polska), Bulgaria (prin distribuitorul Lasry Glass) si Marea Britanie (departamentul de export al Pilkington Group Ltd). In schimb, sectia de vitraje auto este reprezentata in mod direct prin Pilkington Automotive Romania SA care, potrivit celor mai recente date oficiale, in 2013, a raportat o cifra neta de afaceri al carei cuantum a depasit 30,5 milioane de lei, in timp ce in 2012 societatea – cu sediul in Cluj-Napoca – a consemnat incasari de 33,4 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.nsg.com
|