| INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
![]() |
| P.M.S. INTERNATIONAL SRL |
| Adresa: Str. Constantin Musat nr. 3, Bacau, Judet Bacau |
| Telefon: 0234/206.218 |
| Fax: 0234/514.040 |
| Mobil: 0755-075.512 |
| E-mail: office@pmsinternational.ro |
| Web site: www.pmsinternational.ro |
| Domenii: Profile din PVC | Tamplarie din PVC | Profile aluminiu & materiale pentru placari | Tamplarie din aluminiu | Accesorii & sisteme de fixare |
| Descriere activitate distributie de profile din PVC cu 4, 5 si 6 camere de izolare, repere din aluminiu , spume poliuretanice, glafuri, paneluri, manere, sisteme tip «broasca», panouri sandwich si utilaje PMS. |
| Prezentare companie/institutie P.M.S. INTERNATIONAL si-a extins activitatea pe segmentul sistemelor de umbrire
Meral Solak
Funcția/Firma: administrator, P.M.S. International;
Experiență profesională: 22 de ani in domeniul sistemelor pentru tamplaria termoizolanta.
Anul acesta, compania P.M.S. International, din Bacau, desi se axeaza, in principal, pe mentinerea activitatii la parametri optimi, si-a propus sa-si extinda operatiunile pe un alt segment care nu are legatura cu domeniul tamplariei termoizolante. Deniz Fatma Solak, administratorul societatii, precizeaza ca firma a accesat anul acesta si segmentul sistemelor de umbrire, introducand in oferta produse precum plase de tip plisée si pergole.
- Cum va afecteaza activitatea actualele conditii dificile de piata?
- Conditiile dificile de piata din acest moment ne afecteaza foarte mult activitatea. Clientilor nostri le este frica, nu mai vand si nu mai cumpara, in timp ce multi parteneri au decis chiar sa plece din tara. De exemplu, majorarea impozitelor la cladiri cu pana la 70% ne va afecta foarte mult, politica din Romania din acest punct de vedere fiind una foarte restrictiva, comparativ cu cea din Germania, de exemplu. Controalele institutiilor abilitate foarte dese sunt, de asemenea, o problema. Din astfel de motive, multe magazine din Bacau s-au inchis in ultima perioada si multi investitori au decis sa plece din tara, iar altii intentioneaza sa faca acest lucru in curand. Astfel de exemple ne arata ca nevoia de strange cat mai multi bani la buget pune o mare presiune pe antreprenorii romani.
- Care a fost evolutia incasarilor in ultima perioada?
- In primele sase luni ale acestui an, am reusit sa inregistram o mentinere a rezultatelor financiare, desi companiile din domeniul propriu de activitate au consemnat, toate, o scadere. In acelasi timp, profitul va scadea si mai mult pentru ca vom fi nevoiti sa ne vindem produsele la preturi mai mici sau sa facem discount-uri pentru a putea plati taxele si impozitele. In 2025, din cauza conditiilor dificile de piata, am decis adoptam o politica de mentinere a afacerii, fara sa facem investitii in extindere si dezvoltare. Din contra, avem mai multe spatii pe care le detinem si pe care ne-am propus sa le valorificam, mai ales in contextul majorarii impozitelor.
- Ce structura are activitatea companiei in prezent?
- Activitatea noastra consta in distributia de profile din aluminiu, cu si fara bariera termica (in proportie de 20% din total) profile din PVC (30%), tamplarie termoizolanta din PVC si aluminiu (30%), precum si a unei game complete de accesorii si sisteme dedicate executiei tamplariei termoizolante, ce include spume poliuretanice, glafuri, paneluri, manere, sisteme tip «broasca», panouri sandwich si utilaje marca proprie PMS. Sistemele destinate executiei tamplariei termoizolante sunt distribuite la nivel national prin intermediul celor sase depozite pe care le detinem in Bacau, Piatra Neamt, Onesti, Roman, Suceava si Vaslui. In acelasi timp, exporturile ansamblurilor termoizolante din PVC si aluminiu in Germania au fost sistate deocamdata, insa produsele pe care le comercializam ajung in mod indirect pe pietele externe, prin intermediul colaboratorilor.
(articol apărut în revista Fereastra, ediția August 2025)
![]() Deniz Fatma Solak, administrator P.M.S. International: "In anul 2024, ne-am mentinut numarul comenzilor pentru produsele din portofoliul propriu. In prezent, oferim clientilor profile din PVC (in proportie de 30% din cifra totala de afaceri) si aluminiu (20%), diferenta revenind vanzarilor de tamplarie termoizolanta din PVC si aluminiu (30%), precum si comercializarii unei game complete de accesorii si sisteme dedicate executiei tamplariei termoizolante, ce include spume poliuretanice, glafuri, paneluri, manere, sisteme tip «broasca», panouri sandwich si utilaje marca proprie PMS. Principala noastra categorie de clienti sunt dealerii de specialitate si mai rar persoanele fizice. Pe segmentul reperelor din PVC, comercializam profile cu 4 si 5 camere de izolare, cel mai bine vandute fiind, in 2024, cele din prima categorie, in nuante de alb si gri antracit. In ultimele 12 luni, am decis sa ne pastram bunele relatii de afaceri cu furnizorii colaboratori, mici schimbari intervenind doar pe segmentul materialelor de etansare. In 2024, ne-am axat, in principal, pe adoptarea de masuri de mentinere a activitatii si urmeaza sa adoptam o strategie similara si in 2025. Toate sistemele destinate executiei tamplariei termoizolante sunt distribuite pe plan intern, prin intermediul celor sase depozite pe care le detinem in Bacau, Piatra Neamt, Onesti, Roman, Suceava si Vaslui. In acelasi timp, exportam tamplaria din PVC si aluminiu in Germania. Una dintre cele mai semnificative dificultati inregistrate in ultimul timp a fost reprezentata de lipsa fortei calificate de munca, ceea ce ne-a determinat sa includem in activitatile de productie angajati din Nepal si Turcia. Pentru 2025, semnalele in ceea ce priveste evolutia pietei de profil nu sunt deloc unele pozitive si estimam ca piata va fi caracterizata de un climat de nesiguranta".
(opinie aparuta in revista Fereastra, editia Ianuarie-Februarie 2025)
PMS: Conducerea afacerii de familie, preluata de noi membri ai acesteia
Solak Ahmet-Can (22 de ani)
Functia/Firma: director de vanzari, grupul de firme format din companiile PMS International si PMS Termopan Center;
Experienta profesionala: 6 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Solak Fatma-Deniz
Functia/Firma: manager, grupul de firme format din companiile PMS International si PMS Termopan Center;
Experienta profesionala: 10 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Conducerea grupului de firme care include companiile PMS International si PMS Termopan Center a fost preluata recent, de noi manageri - Solak Ahmet-Can si Solak Fatma-Deniz -, care isi succed parintii in gestionarea acestei afaceri de familie. Grupul a fost fondat in anul 2003, la Bacau, fiind specializat in distributia de sisteme dedicate tamplariei termoizolante. Ulterior, au fost deschise si alte puncte de lucru in localitati importante din zona, precum Piatra Neamt, Onesti, Suceava, Roman sau Vaslui, in prezent regiunea Nord-Est fiind foarte bine acoperita prin intermediul unui serviciu propriu de logistica, extrem de dezvoltat. In anul 2004 a luat fiinta cea de-a doua firma a grupului, PMS Termopan Center, care a reusit intr-un timp extrem de scurt sa fie recunoscuta la nivel zonal. Astazi, grupul detine sapte depozite in zona Moldovei (in Vaslui, Onesti, Suceava, Iasi, Bacau, Piatra Neamt) si unul in Germania, iar pentru 2022 si-a propus sa deschida altele noi in Moinesti si Adjud. Activitatea firmei PMS International presupune in prezent distributia de profile din PVC cu 4, 5 si 6 camere de izolare (cu o contributie de 60% la cifra totala de afaceri), repere din aluminiu (10%) si a unei game complete de accesorii si sisteme dedicate executiei tamplariei termoizolante - spume poliuretanice, glafuri, paneluri, manere, sisteme tip «broasca», panouri sandwich si utilaje PMS. In cadrul celei de-a doua firme, PMS Termopan Center, se produce tamplarie din PVC aluminiu si geam termoizolant.
- Precizati cum a evoluat activitatea grupului in ultima perioada si ce alte obiective pentru dezvoltare v-ati propus.
- Grupul nostru s-a dezvoltat de la un an la altul, fapt evidentiat prin majorari succesive ale incasarilor. Cele mai recente rezultate financiare publicate pe website-ului Ministerului Finantelor Publice arata o cifra de afaceri de peste 6 milioane de lei in cazul PMS International si de mai mult de 785.000 de lei pentru PMS Termopan Center. In 2021, am reusit sa ne mentinem la nivelul anului 2020, iar pentru 2022 estimam o evolutie financiara marcata de o crestere semnificativa a preturilor pe segmentul specific de piata. In 2021, am achizitionat o proprietate in Vaslui de 1.000 mp cu o hala de 400 mp pe care am modernizat-o si tot recent am mai achizitionat in Onesti o proprietate de 1.500 mp, unde exista o hala pentru desfacere de 400 mp. Am recurs destul de des in ultima perioada si la masura de a inchiria o parte din suprafata depozitelor detinute, pe care noi nu o foloseam, asa cum am procedat la Bacau, Suceava, Iasi sau in Germania. Am reusit sa ne stabilizam activitatea, iar in acest moment nu mai avem de achitat niciun credit bancar, avand in vedere ca o mare parte din dezvoltarea activitatii proprii s-a facut prin aceasta metoda. In 2022, alte proiecte de investitii aflate in derulare constau in construirea unei hale de aproximativ 1.000 mp in judetul Bacau si in extinderea flotei auto pe care o detinem cu mijloace de transport noi si moderne.
- Detaliati modul in care criza sanitara a afectat activitatea firmei, precum si evolutia pietei de profil.
- De la inceputul pandemiei am reusit sa ne desfasuram activitatea neintrerupt si chiar sa inregistram cresteri in derularea afacerilor, chiar daca situatia pietei de profil a fost foarte dificila. Singurul regres ar fi acela ca avem mai putini angajati, insa consideram ca mentinerea unei echipe solide de lucru este cel mai important aspect in ceea ce priveste activitatea noastra. Totodata, in contextul cresterii costurilor la materiile prime, pentru a ne putea pastra clientii, am fost nevoiti sa majoram si noi preturile, ajustandu-le cu aproximativ 5%/ luna. O perioada am reusit sa le pastram, insa nivelul de crestere foarte ridicat la materiile prime - in special la profile (la care nivelul de crestere a atins 40%) si la armaturi (300%) - a reusit sa ne afecteze activitatea atat noua, cat si clientilor finali. In aceste conditii, piata de profil a scazut si se afla, in continuare, pe un trend descendent. In prezent, beneficiarii finali fac cu greu achizitii, insa consideram ca aceasta situatie nu poate continua la infinit si va trebui sa inceteze in perioada urmatoare.
- Oferiti detalii despre activitatile de productie si de distributie pe care le desfasurati.
- In cadrul centrului dedicat executiei tamplariei termoizolante de inalta calitate lucreaza o echipa de angajati cu vasta experienta in domeniu. Am avut intotdeauna grija ca personalul sa fie foarte bine motivat si sa aiba astfel un nivel ridicat al conduitei profesionale, dand dovada, in acest sens, de profesionalism, promptitudine, seriozitate si rapiditate. Gama de produse este diversa si corespunzatoare tuturor standardelor din punct de vedere calitativ. Utilizam exclusiv utilaje controlate complet de calculator, respectand toate standardele europene de calitate. Totodata, garantam faptul ca produsele pe care le fabricam sunt realizate conform normelor tehnice in vigoare, intrucat respectam standardele de calitate ISO 9001, ISO 14001 si ISO 18001.
- Mentionati care este politica de distributie implementata in cadrul grupului de firme PMS.
- Un procent de 60% din productia totala de ansambluri termoizolante din PVC si aluminiu ajunge pe piata din Germania, unde detinem si o firma de antreprenoriat in constructii. In ultima perioada nu am avut rezultate atat de bune pe cat ne-am fi dorit, insa am reusit sa ne derulam neintrerupt activitatea. Am decis sa exportam ferestrele si usile termoizolante fabricate, intrucat aceasta activitate este mult mai profitabila comparativ cu vanzarile realizate pe plan intern. Dorim sa mentionam si faptul ca, potrivit politicii noastre de vanzare, clientii fideli si cei care achizitioneaza produse ale caror valori cumulate depasesc anumite plafoane stabilite de noi, beneficiaza de avantaje si politici preferentiale de preturi, precum si de premii surpriza. Fiind prezenti pe piata din anul 2004, am reusit sa trecem cu brio testul timpului. Astfel, nu ne-am dezamagit niciodata partenerii si clientii si ne-am propus ca, in continuare, sa depunem toate eforturile necesare pentru a excela. In ceea ce priveste derularea afacerilor, cele mai importante principii dupa care ne-am ghidat intotdeauna au fost cele pe care ni le-au lasat drept mostenire parintii nostri. Ne dorim si speram ca in viitor activitatea grupului sa se dezvolte peste graficul pe care l-au realizat parintii nostri pe parcursul celor 22 de ani de activitate.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Martie/Aprilie 2022)
|