ROTO: Noi obiective de crestere, in pofida riscului economic |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 22 Aug 2014 18:42 |
![]() Expansiune sustinuta pe plan international
Presedintele grupului a anuntat, cu prilejul comunicarii datelor financiare definitive, aferente anului trecut, ca achizitiile strategice din Canada (preluarea companiei Fasco) si Brazilia (integrarea societatii Fermax) au avut o relevanta deosebita, in sens pozitiv, pentru desfasurarea afacerilor. Astfel, mai ales in Brazilia, ca urmare a desfasurarii Cupei Mondiale – si nu numai, Roto, prin Fermax, a urcat direct pe pozitia a doua in topul societatilor locale de feronerie. Se preconizeaza ca in intervalul urmator grupul german isi va continua expansiunea sustinuta pe plan international, cu precadere in SUA si in Europa (Franta, Italia si Turcia). La randul sau, divizia de tehnologie solara si pentru acoperisuri (ferestre de mansarda) a incheiat anul 2013 cu o sporire moderata a vanzarilor, fiind capabila sa contrabalanseze deprecierea din primul trimestru prin rate ulterioare solide de crestere progresiva. Desi situatia generala a pietei a ramas negativa, ferestrele de mansarda Roto au consemnat un succes deosebit in randul beneficiarilor atat in Germania, cat si in Italia, Austria si Ungaria. Prin masurile aplicate, impactul negativ din sectorul energiei solare a fost redus la pana la un nivel rezidual si neglijabil, care nu mai pune piedici in calea dezvoltarii ulterioare a grupului.
Circa doua treimi din incasari, consemnate in afara granitelor Germaniei
La fel ca in 2012, exercitiul financiar precedent nu a adus schimbari pentru Roto in ceea ce priveste structura cifrei de afaceri, doua treimi din nivelul raportat constituind ponderea incasarilor consemnate in afara granitelor Germaniei. In plus, holdingul a beneficiat anul trecut de suportul si expertiza a 4.400 de angajati, al caror numar a fost in crestere cu 300 de persoane fata de 31 decembrie 2012, ca urmare a achizitiilor din Canada si Brazilia. Totusi, investitiile anului trecut, in contextul unui trend negativ al pietei, au presupus un efort deosebit, care probabil ca nu va mai fi repetat in 2014, iar eventualele preluari ulterioare au fost programate pe termen mediu. Evaluand rentabilitatea Roto, dr. Eckhard Keill a explicat ca acest indicator nu a fost nesatisfacator, tinand cont de contextul economic existent. „Roto si-a facut temele la acest capitol, aplicand masuri de management al costurilor, eficientizare a proceselor operationale si, inevitabil, de crestere moderata si in acelasi timp necesara a pretului de comercializare a produselor, avand rezultatele estimate initial. In continuare, pe termen scurt, mizam pe o incredere limitata din punct de vedere al revenirii pietelor-tinta si mai degraba tindem sa ne exprimam scepticismul, luand in calcul o noua depreciere a cererii. De exemplu, situatia complet impredictibila din Rusia nu ne da motive de incurajare, iar in China se constata o incetinire a ritmului de crestere si, in consecinta, a apetitului pentru consum. In acest caz, «motoarele» regionale de crestere sunt extrem de relevante si nu stim deocamdata daca este cazul sa includem Germania in categoria respectiva”, a avertizat presedintele corporatiei. In continuare, Roto va depune eforturi sustinute pentru a-si asigura continuitatea succesului. Aceasta implica o „detasare” cat de mult posibila fata de pietele aflate intr-o scadere continua, respectiv fructificarea oportunitatilor din cele doua continente americane, inclusiv din zona centrala a acestora. Fara a furniza previziuni exacte, presedintele Roto s-a referit la o tinta de crestere cuprinsa intre +2% si +5% a cifrei de afaceri in acest an, mai ales ca in perioada ianuarie-mai a.c. rata de majorare a incasarilor a depasit aceste niveluri. Intrucat trendul actual indica o scadere, este prea devreme pentru elaborarea unor estimari realiste si de incredere privind desfasurarea afacerilor. „Exista trei factori-cheie care pot sa constituie baza pentru o dezvoltare pe baze sustenabile. In primul rand, Roto reprezinta un agent economic «sanatos» si, in consecinta, ofera siguranta necesara partenerilor sai de afaceri. In al doilea rand, fructificam rapid potentialele oportunitati de crestere prin achizitii strategice, integrate rapid in structura grupului. Nu in ultimul rand, expunerea internationala, inovarea si motto-ul «Aproape de beneficiari», ca politici asumate explicit de companie, ne asigura expertiza deosebita pe care o detinem si, evident, diferentierea fata de competitori”, a incheiat dr. Eckhard Keill. Informatii suplimentare, la www.roto-frank.com
|