SAINT-GOBAIN: Crestere LFL de 2,8% a vanzarilor de sticla float |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 22 Feb 2019 07:42 |
![]() Divizia de materiale inovatoare s-a dezvoltat cu +4,8% pe baze LFL
Comentand aceasta situatie, managerii corporatiei au explicat ca, desi in principiu s-a constatat o stagnare a afacerilor cu vitraje arhitecturale sau sticla pentru constructii (din motive obiective, cum ar fi opririle temporare ale fabricarii, in general pentru reparatii, mentionate anterior), perioada analizata a fost relativ favorabila, mai ales daca se are in vedere impactul pozitiv asupra rezultatelor financiare al schimbarilor in structura grupului, de +0,9%. De asemenea, a fost raportat un impact pozitiv al pretului, care s-a majorat cu +3%, fiind evidentiat, in acelasi timp, un aport complet nefavorabil al ratei de schimb dintre euro si alte monede (-2,9%), pe fondul unei tendintei de depreciere a valutei unor tari emergente, contracarata usor de o apreciere a USD in raport cu euro. Toate acestea au fost rezolvate, insa, de cresterea cantitativa a livrarilor in cadrul a numeroase segmente de afaceri, cu un impact general de +1,4% la vanzarile corporatiei.
Totodata, in perioada de referinta, pentru divizia de materiale inovatoare, care coordoneaza activitatea SGG, s-a raportat un progres LFL de +4,8% sau o sporire pe baze reale (+1,4%) a incasarilor ori de +0,9% in termeni comparabili (pana la 10,524 miliarde euro), dar progresul respectiv se datoreaza si activitatii mult mai bune a sectiei de sisteme de inalta performanta (High Performance Materials - HPM), ce promoveaza produse din material plastic, abrazive si ceramice, care a avut un aport de 4,92 miliarde euro (+7,2% LFL, +3,8% in mod real si +2,8% in termeni comparabili). In aceste conditii, sectia de sisteme de inalta performanta (HPM) a reusit sa-si majoreze vanzarile (LFL) mai ales ca urmare a continuarii cresterii cantitatilor de materiale ceramice comercializate, in toate regiunile globului (la un nivel ce s-a ponderat insa fata de 2017), dar in special a fost nominalizata contributia tuturor afacerilor acestei divizii la cresterea organica.
Masuri de restructurare pentru cresterea operativitatii
La finele lui 2018, s-au pus bazele noii organizatii, cu cinci unitati (divizii) de raportare, patru regionale si unitatea globala High Performance Solutions (HPS), care, de la 1 ianuarie a.c., au inlocuit cele trei sectoare de business si 14 delegatii, rezultand astfel o structura mult mai flexibila a grupului, orientata spre digitalizare, ceea ce va duce si la cresterea operativitatii.
In ceea ce priveste previziunile, pentru intregul exercitiu financiar in curs, desi acestea continua sa nu fie, pentru moment, detaliate la nivelul diviziei HPS (ce reuneste si afacerile cu vitraje) sau pentru fiecare noua regiune in parte, se estimeaza o continuare a trendului de crestere a profitabilitatii pe segmentul de sticla float si rate optime de rentabilitate operationala pentru HPS, iar pe regiuni, pentru Europa de Est (inclusiv Romania), cuprinsa in noua zona Europa de Sud, Orientul Mijlociu si Africa, se estimeaza o sporire organica robusta a afacerilor corporatiei, in general, cu un accent deosebit asupra pietei franceze. Astfel, linia strategica generala a grupului nu se modifica, focalizandu-se pe inca o crestere LFL a profitului operational (cel putin in parametrii din 2018) si pe implementarea in continuare a programului de investitii, cel putin la nivelul din precedentele 12 luni (aproape 4% din cifra de afaceri a grupului), pentru a fi in linie cu obiectivele stabilite – cresterea productivitatii, capitalizare a afacerilor din afara Europei de Vest, implementarea conceptelor de Industrie 4.0 si transformare digitala si, nu in ultimul rand, consolidarea afacerilor diviziei de distributie a materialelor de constructii. In plus, pentru 2019, in Europa de Nord va avea loc un progres, in pofida incertitudinilor legate de fenomenul Brexit, cu un risc suplimentar privind neincheierea unei intelegeri referitoare la iesirea Marii Britanii din structurile UE. Pentru cele doua Americi (de Nord si de Sud) se estimeaza cresteri atat in constructii, cat si in industrie, iar Asia se va caracteriza cel putin printr-o continuare a ritmului actual de majorare.
In perioada de raportare, constituita de anul 2018, Saint-Gobain a consemnat la nivel de grup o cifra de afaceri ajustata de 41,774 miliarde euro (+4,4% LFL, +2,4% in termeni reali sau +1,5% in termeni comparabili), cu un aport pozitiv dat de majorarea cu +1,4% a cantitatilor comercializate. Diversele schimbari in structura holdingului, prin achizitii strategice in Asia, statele emergente – si nu numai (cu un impact de +0,9%) si sporirea pretului (+3%), contracarate intrucatva de implicatiile nefavorabile ale cursului de schimb valutar (-2,9%) au fost in masura sa sustina, la randul lor, cresterea LFL a vanzarilor consolidate, la nivelul mentionat anterior.
***
La nivelul lui 2014, cifra de afaceri rectificata a Saint-Gobain s-a situat la circa 38,35 miliarde euro (fata de 41,05 miliarde euro, cat s-a publicat anterior), iar vanzarile raportate pentru 2013 au fost recalculate, la randul lor, in sens negativ (ajungand la 41,76 miliarde euro), ca urmare a obligativitatii aplicarii noilor amendamente impuse prin standardul de raportare IFRS 11. De asemenea, in 2015, corporatia a raportat o majorare LFL de +0,4%, pana la 39,62 miliarde euro, iar in 2016 s-a ajuns la 39,09 miliarde euro (sau +2,6% LFL), dupa care in 2017 s-au evidentiat vanzari totale de 40,81 miliarde euro (+4,7% LFL). Pe segmentul de sticla float, in 2014 s-au consemnat 4,893 miliarde euro (comparativ cu 4,818 miliarde euro in precedentele 12 luni), reprezentand o crestere LFL de +3,4%, iar divizia de materiale inovatoare a raportat un salt LFL de +3,9%, la 9,11 miliarde euro. De asemenea, datele pentru 2015 indica o crestere LFL de +5,1% al vanzarilor de sticla float, pana la aproape 5,22 miliarde euro, in timp ce departamentul de materiale inovatoare s-a evidentiat printr-o sporire LFL de +2,2%, la 9,7 miliarde euro, pentru ca in 2016 livrarile de sticla float sa ajunga la 5,36 miliarde euro (+6,5% LFL), iar divizia de materiale inovatoare sa se distinga printr-un rulaj de 9,85 miliarde euro (+4,5% LFL). In fine, dar nu in ultimul rand, pentru 2017, sectia de sticla float a raportat un salt LFL de +5,2%, pana la 5,67 miliarde euro, ceea ce a insemnat ca divizia de materiale inovatoare, din care face parte, a fost capabila sa obtina o crestere LFL de +5,3%, la 10,38 miliarde euro (ceea ce a insemnat si o depasire a unui prag psihologic important). In plus, in 2018, sectia de sticla float a consemnat o crestere LFL de +2,8%, cu vanzari ce au ajuns la 5,63 miliarde euro, in timp ce divizia de materiale inovatoare s-a remarcat printr-o majorare LFL de +4,8%, pana la 10,52 miliarde euro. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|