Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 22 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SAINT-GOBAIN: Crestere LFL de 3,4% a vanzarilor de sticla float
SAINT-GOBAIN: Crestere LFL de 3,4% a vanzarilor de sticla float
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 26 Oct 2018 07:51
In cadrul raportului financiar ce evidentiaza situatia din ianuarie-septembrie 2018, oficialii grupului Saint-Gobain au anuntat ca vanzarile departamentului de sticla float (Saint-Gobain Glass - SGG) au consemnat o crestere organica de +3,4%, daca se ia in considerare baza de comparare like-for-like - LFL (ce presupune analiza cresterii ajustate a vanzarilor pentru companiile nou-integrate sau ce au fost preluate de alte societati). In principiu, sporirea se bazeaza mai ales pe livrarile de seturi vitrate pentru industria auto (foarte dinamice in Asia si tarile emergente, in pofida unor probleme legate de introducerea noilor regulamente privind emisiile de noxe pe plan european), pentru ca vanzarile de sticla arhitecturala au fost ceva mai slabe, aspect evidentiat de stabilizarea acestora la o baza de calcul in termeni reali. Totusi, a fost mentionat un efect benefic, dat de sporirea valorica a livrarilor in toate tarile Europei (unde au avut loc majorari usoare ale pretului sticlei float si ascensiuni in cazul vitrajelor speciale - sticla transformata), pe fondul majorarii pietelor de constructii. Dupa repornirea productiei la fabrica de sticla float din Romania, a urmat reluarea fabricatiei in Polonia si Egipt, in luna septembrie, cum s-a estimat initial, in timp ce unitatea din India a inaugurat cea de-a cincea linie float proprie. Astfel, dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al corporatiei, cresterea organica de +3,4%, combinata cu activitatile operationale ce au fost mult imbunatatite in anii anteriori, a determinat, printre altele, ca ponderea vanzarilor de sticla float in totalul cifrei de afaceri din perioada analizata sa fie relativ substantiala. In acest context, conducerea grupului sustine si in continuare ca aceasta sectie reprezinta, actualmente, „motorul” diviziei de materiale inovatoare (ce o integreaza), precum si a Saint-Gobain, situatie ce s-a observat cu precadere incepand cu ultimii doi ani. Tinand cont de o analiza regionala a activitatii pe segmentul vitrajelor float, rezulta ca, in Europa, comenzile provenite de pe piata de constructii s-au mentinut intr-un ritm satisfacator, chiar si in contextul practicarii unui pret mai mare al sticlei float/cu acoperiri speciale. In acelasi timp, livrarile de sticla arhitecturala in Asia si pietele emergente (ce integreaza si zona Europei de Est, respectiv Romania, unde SGG detine o unitate de productie) au avansat fata de intervalul corespunzator din 2017, fara sa compenseze insa diminuarea globala a comenzilor. In consecinta, in exercitiul financiar de referinta (respectiv, primele noua luni ale anului 2018), cifra de afaceri pe segmentul de sticla float s-a plasat la 4,229 miliarde euro (-0,4% in termeni reali, comparativ cu 4,247 miliarde euro din ianuarie-septembrie 2017), reflectand, astfel, o situatie ceva mai precara sau, de fapt, o scadere de -0,6% la o baza de calcul comparabila ca structura (daca se elimina operatiunile comerciale intre divizii) ori o majorare de +3,4% ca baza structurala comparabila si fara efectul cursului de schimb valutar (raportare tip LFL).
Divizia de materiale inovatoare s-a dezvoltat cu +5,2% pe baze LFL
Comentand aceasta situatie, managerii corporatiei au explicat ca, desi in principiu s-a constatat o stagnare a afacerilor cu vitraje arhitecturale sau sticla pentru constructii (din motive obiective, cum ar fi opririle temporare ale fabricarii, in general pentru reparatii, mentionate anterior), perioada analizata a fost relativ favorabila, mai ales daca se are in vedere impactul pozitiv asupra rezultatelor financiare al schimbarilor in structura grupului, de +1,1%. De asemenea, a fost raportat un impact pozitiv al pretului, care s-a majorat cu +3,5%, fiind evidentiat, in acelasi timp, un aport complet nefavorabil al ratei de schimb dintre euro si alte monede (-3,6%), pe fondul unei tendintei de depreciere a valutei unor tari emergente, contracarata usor de o apreciere a USD in raport cu euro. Toate acestea au fost rezolvate, insa, de cresterea cantitativa a livrarilor in cadrul a numeroase segmente de afaceri, cu un impact general de +1,4% la vanzarile corporatiei.
Totusi, in perioada de referinta, pentru divizia de materiale inovatoare, care coordoneaza activitatea SGG, s-a raportat un progres LFL de +5,2% sau o sporire pe baze reale (+0,9%) a incasarilor ori de +0,4% in termeni comparabili (pana la 7,859 miliarde euro), dar progresul respectiv se datoreaza si activitatii mult mai bune a sectiei de sisteme de inalta performanta, ce promoveaza produse din material plastic, abrazive si ceramice, care a avut un aport de 3,646 miliarde euro (+7,3% LFL, +2,4% in mod real si +1,5% in termeni comparabili). In aceste conditii, sectia de sisteme de inalta performanta (HPM) a reusit sa-si majoreze vanzarile (LFL) mai ales ca urmare a continuarii cresterii cantitatilor de materiale ceramice comercializate, in toate regiunile globului (la un nivel ce s-a ponderat insa fata de 2017), dar in special a fost nominalizata contributia tuturor afacerilor acestei divizii la cresterea organica.
Continuare a cresterii actuale in tarile emergente
In ceea ce priveste previziunile, pentru intregul exercitiu financiar in curs, desi acestea continua sa nu fie, pentru moment, detaliate la nivelul fiecarei divizii in parte, se estimeaza o continuare a trendului de crestere a profitabilitatii pe segmentul de sticla float si rate optime de rentabilitate operationala pentru HPM, iar pe regiuni, pentru Europa de Est (inclusiv Romania), cuprinsa in regiunea Asia si tarile emergente, se estimeaza o sporire organica robusta a afacerilor corporatiei, in general. Astfel, linia strategica generala a grupului nu se modifica, focalizandu-se pe inca o crestere LFL a profitului operational (cel putin in parametrii din 2017) si pe implementarea in continuare a programului de investitii, in valoare de circa 1,7 miliarde euro (aproape 4% din cifra de afaceri a grupului, pentru a fi in linie cu obiectivele stabilite - cresterea productivitatii, capitalizare a afacerilor din afara Europei de Vest, implementarea conceptelor de Industrie 4.0 si transformare digitala si, nu in ultimul rand, consolidarea afacerilor diviziei de distributie a materialelor de constructii). In plus, pentru ultimul trimestru din 2018, piata franceza de constructii ar putea sa ramana robusta (dar este marcata de lipsa fortei calificate de munca), in restul Europei de Vest asteptandu-se un progres (cu toata incertitudinea Brexit si cu schimbarile privind emisiile poluante). Pentru America de Nord se estimeaza cresteri atat in constructii, cat si in industrie, iar Asia si tarile emergente se vor caracteriza printr-o continuare a ritmului actual de majorare.  
In perioada de raportare, constituita de primele noua luni ale acestui an, Saint-Gobain a consemnat la nivel de grup o cifra de afaceri ajustata de 31,13 miliarde euro (+4,3% LFL, +1,8% in termeni reali sau +0,7% in termeni comparabili), cu un aport pozitiv dat de majorarea cu +1,4% a cantitatilor comercializate. Diversele schimbari in structura holdingului, prin achizitii strategice in Asia, statele emergente - si nu numai (cu un impact de +1,1%) si sporirea pretului (+3,5%), contracarate intrucatva de implicatiile nefavorabile ale cursului de schimb valutar (-3,6%) au fost in masura sa sustina, la randul lor, cresterea LFL a vanzarilor consolidate, la nivelul mentionat anterior.
***
La nivelul lui 2014, cifra de afaceri rectificata a Saint-Gobain s-a situat la circa 38,35 miliarde euro (fata de 41,05 miliarde euro, cat s-a publicat anterior), iar vanzarile raportate pentru 2013 au fost recalculate, la randul lor, in sens negativ (ajungand la 41,76 miliarde euro), ca urmare a obligativitatii aplicarii noilor amendamente impuse prin standardul de raportare IFRS 11. De asemenea, in 2015, corporatia a raportat o majorare LFL de +0,4%, pana la 39,62 miliarde euro, iar in 2016 s-a ajuns la 39,09 miliarde euro (sau +2,6% LFL), dupa care in 2017 s-au evidentiat vanzari totale de 40,81 miliarde euro (+4,7% LFL). Pe segmentul de sticla float, in 2014 s-au consemnat 4,893 miliarde euro (comparativ cu 4,818 miliarde euro in precedentele 12 luni), reprezentand o crestere LFL de +3,4%, iar divizia de materiale inovatoare a raportat un salt LFL de +3,9%, la 9,11 miliarde euro. De asemenea, datele pentru 2015 indica o crestere LFL de +5,1% al vanzarilor de sticla float, pana la aproape 5,22 miliarde euro, in timp ce departamentul de materiale inovatoare s-a evidentiat printr-o sporire LFL de +2,2%, la 9,7 miliarde euro, pentru ca in 2016 livrarile de sticla float sa ajunga la 5,36 miliarde euro (+6,5% LFL), iar divizia de materiale inovatoare sa se distinga printr-un rulaj de 9,85 miliarde euro (+4,5% LFL). In fine, dar nu in ultimul rand, pentru 2017, sectia de sticla float a raportat un salt LFL de +5,2%, pana la 5,67 miliarde euro, ceea ce a insemnat ca divizia de materiale inovatoare, din care face parte, a fost capabila sa obtina o crestere LFL de +5,3%, la 10,38 miliarde euro (ceea ce a insemnat si o depasire a unui prag psihologic important). Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
rehau
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left