Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 19 Martie 2025
BUCINMOB
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SAINT-GOBAIN: Vanzarile de sticla float au sporit cu 5,8%, pe baze LFL
SAINT-GOBAIN: Vanzarile de sticla float au sporit cu 5,8%, pe baze LFL
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 07 Mai 2015 18:06
In cadrul raportului financiar ce evidentiaza situatia din primul trimestru al anului 2015, oficialii grupului Saint-Gobain au anuntat ca vanzarile departamentului de sticla float (Saint-Gobain Glass - SGG) s-au majorat cu 5,8% pe baze de comparare like-for-like  - LFL (ce presupun analiza cresterii ajustate a vanzarilor pentru companiile nou-integrate sau ce au fost preluate de alte societati), insa cresterea se datoreaza preponderent dinamizarii livrarilor de seturi vitrate pentru industria auto, de vreme ce piata globala a constructiilor, unde se folosesc elementele transparente arhitecturale, a fost in continuare fluctuanta. Astfel, in Europa de Vest, cererea de pe piata de constructii s-a restrans, in pofida practicarii unui pret relativ stabil al sortimentelor float. In acelasi timp, livrarile de sticla arhitecturala in Asia si pietele emergente (ce integreaza si zona Europei de Est, respectiv Romania, unde SGG detine o unitate de productie) au fost deficitare. Majorarea s-a reflectat, astfel, in ceea ce priveste produsele pentru industria auto, pe toate pietele de referinta, cu exceptia unor dificultati consemnate in America de Sud (mai ales in Brazilia si in industria auto activa pe acest continent). In consecinta, cifra de afaceri pe segmentul de sticla float s-a plasat la 1,285 miliarde euro (+10,9% in termeni reali, comparativ cu 1,159 miliarde euro din ianuarie-martie 2014), reprezentand astfel o situatie pozitiva sau, de fapt, o majorare de +10,8% la o baza de calcul comparabila ca structura (daca se elimina operatiunile comerciale intre divizii) ori de +5,8% ca baza structurala comparabila si fara efectul negativ al cursului de schimb valutar (raportare tip LFL).
Comentand aceasta situatie, managerii corporatiei au explicat totusi ca, in pofida dezvoltarii afacerilor cu vitraje, perioada analizata a fost, totusi, dificila, avand in vedere impactul negativ asupra rezultatelor financiare, in general, al schimbarilor in structura grupului (-3,2%), care nu a putut fi contrabalansat de aportul pozitiv al ratei de schimb dintre euro si alte monede (+4,2%). Totodata, intrucat trimestrul intai a.c. a marcat o atenuare a ascensiunii comenzilor, cantitatile de produse comercializate s-au redus intr-un ritm ponderat (-1,5%). In perioada analizata, pentru divizia de materiale inovatoare, care coordoneaza activitatea SGG, s-a raportat un progres LFL de +2% sau o majorare pe baze reale (+9,7%) a incasarilor (pana la 2,38 miliarde euro), insa aceasta se datoreaza si activitatii sectiei de sisteme de inalta performanta, ce promoveaza produse din material plastic, abrazive si ceramice, care a avut un aport de 1,1 miliarde euro (-2,2% LFL si +8,4% in mod real).
Pe termen scurt si mediu, Saint-Gobain implementeaza un plan ambitios de afaceri, care presupune continuarea procesului de crestere a preturilor de vanzare, pentru a contracara fluctuatia cotatiei materiilor prime si inflatia costurilor energetice. In plus, se are in vedere intensificarea programului de restructurare care va genera, in 2015, economii suplimentare de 400 milioane de euro fata de cele realizate in 2014. De asemenea, investitiile vor fi ajustate in asa fel incat sa se plaseze sub un prag estimat la 1,6 miliarde euro.
In linie cu noua strategie de afaceri, corporatia va urmari cu fermitate planul de renuntare la afacerile Verallia si, de asemenea, intentioneaza sa finalizeze achizitia pachetului de control al Sika in ultimele sase luni ale anului in curs. Mai mult, in ceea ce priveste strict activitatea SGG, masurile de redresare vor continua sa aiba efectul scontat. In perioada de raportare, constituita de primul trimestru a.c., Saint-Gobain a consemnat la nivel de grup o cifra de afaceri de 9,859 miliarde euro (-1,2% LFL sau -0,2% in termeni reali), cu diminuari cantitative de -1,5% si un aport dat de modificarea preturilor de +0,3%. Modificarile in structura holdingului, prin renuntarea completa la afacerile Verallia North America si vanzarea anumitor afaceri neprofitabile de pe segmentele de solutii pentru exterior si distributie a materialelor de constructii (evaluate la -3,2%), precum si impactul cursului de schimb valutar (+4,2%) au generat stabilizarea cifrei de afaceri consolidate.
***
La nivelul lui 2014, cifra de afaceri a Saint-Gobain s-a situat la 41,05 miliarde euro (+2,2% LFL sau -1,7% in termeni reali), intrucat vanzarile raportate pentru 2013 au fost recalculate in sens negativ (ajungand la 41,76 miliarde euro), ca urmare a obligativitatii aplicarii noilor amendamente impuse prin standardul de raportare IFRS 11.  Pe segmentul de sticla float, anul trecut s-au consemnat 4,893 miliarde euro (comparativ cu 4,818 miliarde euro in precedentele 12 luni), reprezentand o crestere LFL de +3,4%, iar divizia de materiale inovatoare a raportat un salt LFL de +3,9%, la 9,11 miliarde euro. Cele mai recente informatii disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice indica faptul ca Saint-Gobain Glass Romania, societate cu 274 de salariati, a avut o cifra de afaceri neta in cuantum de 317,7 milioane de lei, iar in precedentele 12 luni acest indicator a fost de 265,7 milioane de lei, ceea ce denota o evolutie de +19,57%. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
TSV
REYNAERS
rehau
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE-FEBRUARIE 2025!
- pe site -
 

Autentificare

simonswerk left
hospice doneaza