INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
VBH ROMCOM SRL |
Adresa: Str. Gheorghe Doja nr. 177, Targu-Mures, Judet MURES |
Telefon: 0265/219.140 |
Fax: 0265/269.983 |
E-mail: vbh@vbh.ro |
Web site: www.vbh.ro |
Domenii: Sisteme de feronerie | Accesorii & sisteme de fixare |
Descriere activitate feronerie si accesorii pentru ferestre si usi din PVC, lemn si aluminiu.
|
Prezentare companie/institutie VBH - un simbol al profesionalismului in distributia de feronerie pentru tamplaria termoizolanta
greenteQ, brandul de succes ce reuneste concepte de performanta ecologica, tehnica si calitativa
Roto, Siegenia, GEZE, Simonswerk, Giesse - Schlegel, GUTMANN, OTLAV, HOPPE, KFV, FUHR, ELZETT, alaturi de marcile proprii greenteQ, profiteQ si systeQ reprezinta tot atatea argumente pe care distribuitorul international de sisteme de feronerie pentru tamplarie termoizolanta VBH le are pentru a-si sustine pozitia competitiva solida pe care o detine pe piata mondiala de profil. Prezent in Romania pe acest segment de doua decenii si jumatate, grupul german si-a convins deja partenerii - producatori de ferestre si usi - prin nivelul ridicat de calitate al sistemelor promovate si, mai ales, prin profesionalismul abordarii echipelor de experti in vanzari, aflate la interfata cu clientii. Parte a holdingului austriac Ascalon, VBH, alaturi de celelalte companii din cadrul concernului,domina in mod autoritar piata europeana a distributiei de feronerie si accesorii. Compania are in prezent reprezentante comerciale in 26 de state, iar la nivel national activeaza prin intermediul a sase depozite (situate in Targu Mures, Timisoara, Bucuresti, Brasov, Piatra Neamt si Baia Mare), cu o suprafata totala de peste 3.000 mp.
O jumatate de miliard de euro la nivel global si 17 milioane de euro in Romania
Performanta financiara a VBH se materializeaza printr-o cifra totala de afaceri cumuland mai mult de 500 de milioane de euro. Pe plan autohton vanzarile din anul fiscal 2021 s-au cifrat la aproximativ 17 milioane de euro, reconfirmand capacitatea companiei de a gestiona in mod judicios chiar si cele mai complexe provocari, cum au fost, de exemplu, cele generate de pandemia de Covid-19. Incepand cu anul precedent, sucursala din Romania a demarat un program de adaptare la noua paradigma comerciala, marcata de digitalizare, constand in dezvoltarea unei platforme web-shop (www.vbh24.ro), care va deveni disponibila incepand cu luna martie 2022. Aceasta constituie o solutie destinata clientilor profesionisti din domeniul tamplariei termoizolante. De asemenea, tot intr-un orizont temporal apropiat, este planificata relocarea centrului logistic din Capitala, in prezent fiind facute demersurile pentru identificarea unei solutii adecvate in vederea amplasarii acestuia.
Recunoastere internationala pentru inovatie si sustenabilitate
Intr-o perioada in care profesionistii din intreaga lume pun un accent deosebit pe calitatea montajului tamplariei termoizolante, care, alaturi de performanta produselor propriu-zise, constituie singura garantie pentru atingerea caracteristicilor menite sa asigure incadrarea imobilelor in clasele recomandate de eficienta energetica, VBH continua promovarea intensiva a solutiilor proprii, distribuite sub marca greenteQ. Gama include, in principal, sisteme pentru lucrari unde performanta constituie o cerinta primordiala, fiind disponibila in intreaga lume. Semnificatia numelui brandului VBH este complexa, Q reflectand calitatea, in deplin echilibru cu pretul de livrare si in totala conformitate cu standardele internationale si normele unanim recunoscute de montaj profesionist al tamplariei. "Green" face trimitere la culoarea traditionala a brandului VBH, simbolizand conceptul de ecologie si, implicit, sustenabilitate, iar "Te" abreviaza tehnologia, avand in vedere complexitatea solutiilor promovate. Alaturi de solutiile de montaj (folie cu functie de bariera impotriva vaporilor, banda adeziva, spuma poliuretanica, silicon etc.), greenteQ mai include sisteme de feronerie pentru ferestre/usi (manere, balamale, conectori, sisteme tip "broasca", garnituri, opritoare etc.), tehnologii pentru rulouri, profile si sigilanti, glafuri de interior, scule, elemente de fixare etc. Produsele inovatoare si, in acelasi timp, unice pe piata, precum si politicile sustenabile de fabricatie si livrare adoptate in cadrul VBH au asigurat grupului german recunoasterea internationala, in prezent acesta fiind unul dintre cei mai apreciati competitori activi pe piata de profil.
Sisteme complexe si multidisciplinare, incluse in gama proprie de produse
Strategia de dezvoltare implementata pe piata din Romania este o reflexie fidela a politicii la nivel de grup, care se axeaza, printre altele, pe promovarea unei game extinse de produse si servicii, care se imbogateste in mod permanent, inclusiv prin actuala expansiune in mediul virtual. Acesta din urma asigura partenerilor modalitati convenabile si eficiente de realizare a comenzilor. Sistemul VBH acopera toate metodele posibile, incepand cu conexiunile EDI (schimb electronic de date pentru comunicarea intre companii in formate standard ale documentelor), continuand cu metodele de scanare si terminand cu comanda prin intermediul aplicatiilor smartphone. De asemenea, serviciile digitale vor fi implementate treptat la nivel international in perioada urmatoare. In fine, gama complexa de servicii diferentiaza in mod net VBH de principalii sai competitori, incluzand, alaturi de solutiile digitale complexe, sisteme de certificare a conformitatii CE si baze de date pentru optiuni de comanda prin iPhone sau scanner. Toate acestea au fost in asa fel proiectate incat sa asigure clientilor o experienta placuta si confortabila in relatia cu furnizorul international. In perioada urmatoare, obiectivele majore ale strategiei de dezvoltare se refera la expansiunea portofoliului de servicii, consolidarea comertului electronic, majorarea cotei pe care solutiile greenteQ o are in portofoliul de produse al VBH. Referitor la acest din urma obiectiv, el este justificat de faptul ca in ultima perioada produsele greenteQ s-au dovedit a fi un veritabil motor de crestere pentru grup. Cuprinzand mai mult de 3.000 de repere, gama respectiva a ajuns la o cota medie de 15%, pe unele piete atingand chiar 40%. De mentionat faptul ca focalizarea, din acest punct de vedere, nu vizeaza articolele individuale, ci oferta unor sisteme complexe inter- si multidisciplinare. De asemenea, pentru perioada urmatoare un obiectiv major este acela de uniformizare a platformei de vanzari si de perfecta coordonare internationala a intregii game de produse si servicii.
Partener de incredere pentru clientii din Romania
Inclusiv pe piata din Romania, oficialii VBH isi asuma o orientare spre viitor si un angajament ferm pentru sustinerea partenerilor, in vederea consolidarii competitivitatii acestora. Obiectivul major al echipei active pe plan national este acela de a contribui efectiv la controlul costurilor si, implicit, la promovarea eficientei operationale. "Ne dorim sa oferim un pachet complet de produse si servicii. Suntem un partener de incredere pentru clientii si furnizorii nostri, datorita angajamentului personal, a vastei experiente cumulate de-a lungul anilor de specialistii nostri si a proximitatii fata de parteneri. Un avantaj major este acela al cunoasterii profunde a pietei din Romania, insotite de o buna intelegere a nevoilor producatorilor de tamplarie termoizolanta. Alaturi de pachetul cuprinzator de solutii promovate, punem la dispozitia acestora cataloage complete, ce includ datele tehnice necesare, referitoare la fiecare articol. Astfel, ne sustinem clientii in demersurile lor de dezvoltare si de abordare a provocarilor cotidiene", mai afirma oficialii VBH.
John Smits , CEO VBH Holding:
"Privim mereu inainte si ne angajam sa asiguram competitivitatea partenerilor din Romania. Avantajul nostru major este legat de cunoasterea profunda a unei piete pe care o deservim de 25 de ani, la care se adauga faptul ca, in prezent, depunem eforturi sustinute pentru crearea si dezvoltarea unei platforme performante de comert electronic. Prin ofertele noastre inovatoare de servicii, asiguram tot suportul necesar intr-o perioada plina de provocari, care au perturbat in mod vizibil operatiunile curente din domeniu si probabil ca vor mai exercita efecte vizibile pentru o perioada destul de lunga. Noi insa nu am abdicat de la principiile strategice consacrate, punand in continuare un accent deosebit pe consolidarea portofoliului de produse si servicii livrate sub marcile proprii greenteQ, profiteQ si systeQ. Trebuie precizat inca o data ca accentul nu se pune pe marketingul articolelor sau produselor individuale, ci pe promovarea atotcuprinzatoare a unor sisteme puternic interconectate".
greenteQ V-FIXX, profil de montaj pentru zidarie dubla si fatade ventilate
Performante optime de termoizolare si grad ridicat de reciclabilitate
Sistemul profesional de montaj greenteQ V-FIXX a fost special dezvoltat pentru fi utilizat la instalarea ferestrelor si usilor pentru care se solicita un nivel ridicat de izolare la jonctiunea cu golul din zidarie cu dubla carcasa sau cu fatadele ventilate. O caracteristica speciala a sistemului greenteQ V-FIXX este aceea ca ofera posibilitatea de realizare rapida si economica a montajului, chiar si in conditiile unui spatiu restrans de lucru. Profilele V-FIXX care fac parte din gama greenteQ se monteaza direct pe structura si formeaza un cadru perimetral, avand caracteristici optime de termoizolare. Ca urmare, profilul V-FIXX contribuie direct la imbunatatirea performantei termice de ansamblu, chiar si in cazul in care grosimea termosistemelor de fatada este foarte mare. Ferestrele sunt instalate folosind sistemul de profil V-FIXX si sablonul de gaurire aferent, precum si suruburile asociate necesare pentru fixarea ramei ferestrei.
Simplificarea procedurilor de reabilitare termica a cladirilor existente
Etansarea imbinarilor de legatura poate fi adaptata la situatia de pe santier si cerintele specifice fiecarei constructii. Sistemul greenteQ V-FIXX are capacitatea de a prelua sarcinile statice ale ferestrei, precum si incarcarile din vant sau pe cele utile, ce apar in structura de suport. Profilele sunt lipite prin intermediul unor adezivi si apoi fixate suplimentar prin intermediul unor organe mecanice de asamblare. Rapoartele de testare realizate de MPA Braunschweig demonstreaza caracteristicile superioare de securitate a sistemului. GreenteQ SYSTEM V-FIXX a fost dezvoltat tinand cont de principiile constructiilor sustenabile si simplifica in mod semnificativ procesele ulterioare de reabilitare a cladirilor prin inlocuirea ferestrelor.
Fara punti termice, fara condens
Avantajele majore ale sistemului greenteQ V-FIXX sunt legate de:
• Izolatia termica excelenta si rezistenta mecanica sporita; • Anduranta la umiditate si inghet, eliminandu-se riscul variatiilor dimensionale; • Masa redusa si manevrabilitatea facila; • Gradul ridicat de reciclabilitate, indeplinind toate cerintele economiei circulare; • Rezistenta sporita la depreciere in timp si la actiunea distructiva a microorganismelor; • Adaptarea la cerintele de pe santier; • Prelucrarea simpla, prin intermediul unor instrumente standard; • Pierderile minime, prin utilizarea decupajelor; • Utilizarea atat la constructii noi, cat si la lucrari de reabilitare; • Optimizare din punct de vedere al costurilor. Specificatii tehnice:
• Lungime de baza: 2.350 mm
• Rezistenta la compresiune de 10%, conform pe EN 826: 1,40 N/mm² • Rezistenta la compresiune de 2% conform EN 826: 0,80 N/mm² • Extractie surub la 40 mm lungime de ancorare, diametru 4.5 mm - 7.5 mm: 505 N - 837 N • Efort admisibil (N/mm²) la 2% deformare pe termen lung si sarcina permanenta: 0,56 N/mm² • Valoarea nominala a conductibilitatii termice, conform EN 12667: 0,0387 (W/mK) • Reactie la foc, conform DIN 4102-1: Clasa B1. "Pe termen lung, sistemele premium vor fi preferate de utilizatori"
Consolidare a parteneriatelor cu clientii loiali ai VBH
Succesul pe piata din Romania inregistrat de VBH in ultimul deceniu a fost inclusiv o consecinta a abilitatii manageriale a directorului general Daniel Gavris, care a reusit, printr-o abordare deschisa si prin exploatarea optima a avantajelor oferite de marca germana, sa consolideze pozitia competitiva a companiei si sa stabileasca relatii solide de parteneriat cu o serie de companii importante de pe segmentul de tamplarie termoizolanta. Desi provocarile din ultimii doi ani au fost deosebite inclusiv pentru reprezentanta locala, care a trebuit sa se confrunte, pe rand, cu toate problemele legate de lanturile de aprovizionare, disponibilitatea limitata a materialelor, volatilitatea preturilor la materiile prime, presiunile foarte mari venite din partea clientilor etc., managerul VBH a reusit sa gestioneze cu inteligenta toate situatiile respective si sa asigure companiei stabilitatea atat de necesara intr-o conjunctura economica deosebit de dificila. In continuare, Daniel Gavris se refera la provocarile intampinate, precum si la perspectivele de dezvoltare pe termen mediu si lung ale unui domeniu favorizat de actuala legislatie de protectie climatica si eficienta energetica.
- Cum caracterizati evolutia financiara a companiei din ultimul an?
- Anul 2021 a fost unul plin de provocari. Daca realizam o scurta analiza a acestuia, putem lesne identifica probleme diverse, legate, de exemplu, de cresterea costurilor logistice si mai ales a tarifelor de transport maritim, feroviar si rutier. Ele au ajuns astfel la niveluri ce nu puteau fi imaginate in perioada pre-pandemica. De asemenea, a fost vorba despre scumpirile operate la materiile prime de baza pentru productia de feronerie si accesorii, corelate cu extinderea termenelor de fabricatie si livrare. Toate acestea au generat o nevoie de majorare a comenzilor pe care VBH le-a transferat catre furnizorii sai. In contextul respectiv, toti producatorii la nivel mondial s-au confruntat cu o dublare sau chiar o triplare a cererii, pe de-o parte justificata prin incercarea de implementare la nivelul producatorilor de tamplarie a unor stocuri de siguranta (strategie diferita de practicile de aprovizionare din ultimii 10 ani, care erau "just in time") si, pe alta parte, incurajata de sentimentul de incertitudine a distribuitorilor din domeniu, care, confruntati cu intarzieri masive la livrarile anterioare, au procedat la realizarea unor comenzi exagerate catre toti furnizorii de profil. Avand in vedere elementele mentionate anterior, evolutia financiara din 2021 a fost una total atipica, scumpirile operate de catre producatori influentand direct volumul valoric al vanzarilor si profitabilitatea (mai ales daca se ia in calcul modul de gestiune FIFO - First In First Out - si, de asemenea, cresterile vanzarilor aferente marfurilor "depreciate moral", existente in stocul VBH, pentru care anterior s-au alocat provizioane si au generat o anumita profitabilitate, total disproportionata insa fata de realitate). Astfel, am inregistrat un profit istoric, fara o corespondenta in realitate. Din pacate, estimam ca in 2022 vom vedea reversul medaliei .
- Cati parteneri aveti pe segmentul de tamplarie termoizolanta si cum decurg relatiile de afaceri cu acestia? Ati dezvoltat colaborari noi?
- Strategia de afaceri a VBH in 2021 a fost orientata spre deservirea stricta a clientilor loiali companiei noastre, cu toate ca disponibilitatea limitata a marfurilor pe piata de profil ar fi generat o crestere masiva a cotei produselor distribuite de noi daca am fi acceptat comenzile masive venite de la clienti deserviti, in mod normal de firmele concurente. Am preferat insa sa nu dam curs acestor solicitari pentru a fi siguri ca putem derula in mod optim parteneriatele curente. Conform prognozelor proprii, anul 2022 va fi guvernat de aceeasi disponibilitate a marfurilor, astfel incat politicile de distributie din anul precedent vor fi implementate si in continuare. Ne asiguram partenerii loiali ca eforturile noastre sunt orientate exclusiv spre consolidarea relatiilor cu acestia.
- Realizati o scurta trecere in revista a noutatilor din ultima perioada in ceea ce priveste portofoliul de produse.
- Suntem in plin proces de dezvoltare a unor alternative la marfurile oferite traditional de VBH, pentru a accesa o varietate de produse utilizabile ca solutii de inlocuire, in aceste momente in care producatorii se confrunta cu dificultati generate de disponibilitatea marfurilor, iar livrarile intarzie in mod constant. Din acest punct de vedere, putem aminti gamele aditionale de manere si balamale pentru ferestre si usi, sistemele de inchidere pentru usi manuale, automate, motorizate, solutiile de digitalizare si interconectare la Smart Home etc. Bineinteles, cele mai multe dintre acestea sunt incluse in gama aferenta marcii proprii greenteQ.
- Care sunt perspectivele de dezvoltare a sectorului in care activati, in contextul accentului care se pune pe sustenabilitate, reducerea amprentei de carbon, digitalizare etc.?
- In prezent, consideram ca avem o oportunitate imensa pentru a contribui in mod direct la reducerea amprentei de carbon, prin promovarea unor sisteme de top pentru montajul profesional, dezvoltate pentru utilizarea la case pasive, cum ar fi banda precomprimata greenteQ Omnia si solutiile de pre-cadre, din programul greenteQ Climate Conformal System.
- Cum a evoluat in ultimul timp cererea in ceea ce priveste sistemele de montaj profesional al ferestrelor si usilor?
- Suntem extrem de multumiti sa constatam accelerarea utilizarii acestor solutii, cum ar fi banda precomprimata greenteQ Vario 3, foliile de montaj greenteQ si foliile EPDM greenteQ, spuma cu celule moi (elastica ), burghiele multicon greenteQ si suruburile de montaj greenteQ, gama diversa de burghie si suruburi pentru fixarea feroneriei in profilele armate si seturile de accesorii destinate montatorilor. Sprijinim in continuare echipele de montaj inclusiv prin oferirea de training profesional.
- Care considerati ca vor fi principalele efecte pe termen scurt, mediu si lung ale pandemiei asupra sectorului de tamplarie termoizolanta?
- Pe termen scurt, termenele de livrare posibile pentru elementele de tamplarie termoizolanta sunt deja extinse si vor fi in continuare prelungite, din cauza disponibilitatii limitate atat a profilelor necesare, cat si a sistemelor de feronerie si accesorii. Pe termen mediu, credem ca situatia se va imbunatati considerabil, datorita investitiilor in derulare operate de toti producatorii din domeniu atat in optimizare, cat si in cresterea capacitatilor de productie. Intr-un orizont temporal mai indepartat, pe fondul orientarii vizibile spre sustenabilitate, reducerea amprentei de carbon si digitalizare, ne asteptam la o modificare semnificativa a paletei de produse oferite de companiile de tamplarie beneficiarilor, cu accent masiv pe solutiile de top disponibile deja, dar evitate datorita unei perpetuate promovari a produselor ieftine, pentru a face fata competitiei directe dintre producatorii de pe piata.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Ianuarie/Februarie 2022) |