Primul trimestru din 2020 s-a incheiat pentru Somfy Group cu rezultate financiare de 291,3 milioane de euro, in crestere cu 2,9% fata de perioada similara a anului precedent (avans determinat dupa eliminarea influentelor generate de fluctuatiile cursului de schimb valutar). La finele lunii februarie, avansul era de 11,7%, insa acesta a fost compensat in martie de efectele negative ale pandemiei. Practic, criza sanitara a mascat progresele deosebite pe care grupul le-a inregistrat in toate regiunile geografice. Cel mai mult de pe urma Covid-19 au avut de suferit subsidiarele din America Latina (-1,1%), Asia-Pacific (-5,2%), Franta (6,7%) si Europa de Sud (-10,9%). In aceasta din urma zona, in luna martie a fost luata decizia suspendarii temporare a activitatii la cateva unitati de productie si de distributie, pentru a asigura un nivel optim de protectie angajatilor si celorlalte parti interesate si pentru o aliniere la recomandarile administratiilor locale. In ceea ce priveste celelalte regiuni de pe mapamond, performantele acestora au fost in general bune, fapt valabil in special pentru Europa de Est (+35,5%), Europa Centrala (+11,2%), America de Nord (+5,4%) si Europa de Nord (+4,5%). Referitor la activitatea subsidiarei Dooya, aceasta a consemnat vanzari de 34,8 milioane de euro, ceea ce reprezinta un declin de 17,3% in termeni reali fata de intervalul de referinta. Recent, grupul a anuntat reluarea activitatilor operationale, in mod partial si gradual, la unitatile sale din Franta, Italia si Tunisia, precum si la centrul logistic din Bonneville, considerandu-se ca o revenire completa ar pune in pericol sanatatea angajatilor. Fabricile din China si Polonia isi continua activitatea, dar sunt monitorizate zilnic pentru evaluarea corecta a situatiei reale. In Romania, Somfy are o subsidiara in Brasov, care pentru 2018 a raportat vanzari de peste 9 milioane de lei, cu 18% mai mari fata de anul anterior.