SOMFY: Vanzari in crestere cu 2,7% in termeni reali, in primele trei luni din 2018 |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 13 Iun 2018 07:06 |
Managerii corporatiei Somfy au confirmat, recent, ca veniturile consolidate consemnate in primul trimestru din 2018 s-au majorat cu +2,7% in termeni reali (sau cu +5,8% pe baze de comparare tip LFL - like-for-like), pe fondul sporirii afacerilor in toate regiunile globului, ceea ce reprezinta o situatie remarcabila, date fiind efectele fluctuatiei cursului de schimb valutar. „Practic, vanzarile Somfy din ianuarie-martie 2018 au depasit 302,5 milioane de euro, iar in acelasi interval din 2017 s-au consemnat 294,6 milioane de euro, astfel incat consideram ca rata de majorare a rulajului a fost optima, cu un indicator LFL de +5,8%. Totusi, incetinirea ritmului de crestere (fata de cel specific trimestrelor anterioare din 2017) s-a datorat unei baze comparative mai puternice, precum si unor probleme ce au atenuat ascensiunea achizitiilor, pe fondul unui efect calendaristic nefavorabil in Europa si al unor conditii dificile in diverse tari importante pentru grup (efecte meteo adverse in Germania si Europa de Nord, instabilitate politico-economica in Orientul Mijlociu, Argentina si Brazilia) ”, se arata intr-un comunicat al societatii.
Potrivit documentelor financiare, cele mai notabile performante in cele trei luni analizate (calculate in premiera din 2018 pe baza locului de efectuare a comenzilor si, implicit, pe baza destinatiei vanzarilor) au fost raportate de subsidiarele din Europa Centrala si de Est (+15,4% pe baze LFL), precum si cele din Franta (+11,9% LFL), America de Nord (+10,9% LFL), Asia-Pacific (+10,5% LFL) si China (+8,2% LFL). Aceste performante au fost afectate de factorii mentionati anterior, care au determinat fluctuatii in Europa de Sud, cu +2,1% LFL, America de Sud si Centrala (+1,8% LFL), Germania (+1,7% LFL), Europa de Nord (-0,8% LFL) si, mai ales, in ceea ce priveste activitatea filialelor din Africa si Orientul Mijlociu (-14,7% LFL).
Comentand aceste rezultate, presedintele consiliului director, Jean Guillaume Despature, a anuntat ca „desi, in general, primul trimestru din 2018 a fost marcat de diverse probleme, la care s-au adaugat si fluctuatiile valutare cu impact asupra ratei de crestere a cifrei de afaceri si, intr-o masura mai mica, asupra profitabilitatii operationale (ca rezultat al aprecierii continue a euro fata de alte valute importante), cele mai recente produse inovatoare ale Somfy s-au dovedit a avea un mare succes, la cel putin doua evenimente majore din industrie la care am luat parte (expozitiile CES din Las Vegas - SUA si R+T din Stuttgart - Germania). Astfel, nu numai clientii finali, ci si profesionistii domeniului valideaza justetea strategiei de inovare adoptate de Somfy, focalizata pe digitalizare, precum si politica pe care am adoptat-o la nivel de grup, in vederea expansiunii internationale”.
***
Corporatia Somfy - lider global in sectorul de automatizari pentru elemente de inchidere destinate cladirilor rezidentiale si comerciale, respectiv un operator-cheie al noii piete a «caselor conectate» - a confirmat, inclusiv prin cele mai recente rapoarte de activitate (intitulate „Better Living”), faptul ca nivelul cifrei de afaceri aferente anului 2015 s-a plasat la 1,06 miliarde euro, in crestere cu +8,1% fata de 2014, cand s-au evidentiat 981,7 milioane de euro, in timp ce in 2013 rulajul s-a cifrat la 922,8 milioane de euro. Totodata, pentru 2016, s-au raportat vanzari consolidate de 1,1317 miliarde euro. In acelasi timp, rezultatele consolidate confirma actualmente, pentru 2017, un rulaj de 1,2466 miliarde euro. Holdingul (aflat in proprietatea familiei Despature, care controleaza minimum 65% din actiuni) este prezent in 58 de tari din intreaga lume si are 125 de filiale, ce promoveaza trei solutii de automatizare pentru mediul rezidential (Home & Building, solutii conectate si acces), respectiv produse pentru cinci aplicatii distincte: obloane si copertine, solutii de interior, management al accesului, securitate si domotica.
Grupul francez este reprezentat si in tara noastra printr-o subsidiara proprie, cu sediul in Brasov, ce are opt angajati (cu unul mai mult in 2017 ca in anul anterior), iar societatea este clasificata (conform CAEN) in categoria „comert cu ridicata de componente si echipamente electronice si de telecomunicatii”. Conform situatiei financiare depuse la Ministerul Finantelor Publice, care cuprinde cele mai recente informatii referitoare la bilantul societatii, cifra de afaceri neta a Somfy Romania s-a plasat in 2017 la mai mult de 7,69 milioane de lei, consemnandu-se un profit net de 495.454 lei, in 2016 s-au raportat 6,57 milioane de lei si 692.160 de lei, in timp ce in 2015 aceste cifre au indicat peste 4,97 milioane de lei (in conditiile unui profit net de 562.917 lei), in 2014 s-au evidentiat 3,62 milioane de lei (si o pierdere de -17.492 lei), in 2013 rulajul s-a plasat la 3,26 milioane de lei (intr-un context de profitabilitate), iar in 2012 incasarile au fost de 3,37 milioane de lei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|