TERAPLAST: Credit de 2,85 milioane de lei pentru Teraglass |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 20 Apr 2015 14:48 |
Tamplaria termoizolanta conteaza cu 10% la cifra de afaceri
Potrivit conducerii societatii, vanzarile de tamplarie termoizolanta au in prezent o contributie de 10% in cifra de afaceri totala a Teraplast (mai precis 23,25 milioane de lei in 2014), restul business-ului fiind generat de instalatii, granule si profile destinate fabricarii de tamplarie. Momentan, peste 75% din cifra de afaceri din domeniul tamplariei termoizolante (circa 17,5 milioane de lei in 2014) reprezinta cota vanzarilor de pe pietele externe, din Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Italia sau Belgia. Pe aceste piete se colaboreaza in principal cu marile magazine de bricolaj, insa, incepand cu anul trecut, s-a decis extinderea portofoliului de clienti externi prin intermediul unor retele locale de distribuitori. Pe plan national, ferestrele si usile Teraplast se comercializeaza in centrele specializate Dedeman, Praktiker, Ambient si Baumax.
Transferul de activitate in domeniul productiei de tamplarie presupune inchirierea imobilelor in care se desfasoara activitatea de productie (teren si cladiri), iar utilajele de fabricatie – cu o capacitate evaluata la 120.000 de unitati de fereastra pe an – vor fi vandute catre Teraglass Bistrita la pretul de 4,68 milioane de lei. Teraplast va pastra dreptul de proprietate al activelor vandute, pana la plata integrala a pretului. Fabrica de tamplarie termoizolanta este localizata in Bistrita, a fost construita in anul 2004 si nu a facut parte din planul de mutare in Parcul Industrial Teraplast din Saratel.
***
De asemenea, ca parte a noii strategii de repozitionare pe piata, la inceputul anului in curs, Teraplast a accesat un credit pentru investitii (de la Unicredit Tiriac Bank SA), in valoare de doua milioane de euro, pentru achizitionarea de utilaje si echipamente. In plus, in luna martie a.c. Teraplast a decis sa participe, in calitate de asociat (cu 51% din capital), la constituirea unei societati cu raspundere limitata in Republica Moldova. Scopul acestei actiuni este dezvoltarea prezentei Teraplast pe piata din Republica Moldova si face parte din strategia companiei de a creste valoarea exporturilor. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|