Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 20 Martie 2025
BUCINMOB
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - TERAPLAST: Majorare a rentabilitatii pe noi baze strategice
TERAPLAST: Majorare a rentabilitatii pe noi baze strategice
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 18 Feb 2015 07:32
Managerii grupului Teraplast SA – Bistrita au anuntat, in cadrul unui document cu date preliminare aferente anului trecut, faptul ca indicatorii de profitabilitate s-au imbunatatit vizibil, marcand o sporire de 72% a rezultatului net (cu mult peste valoarea planificata pentru acest indice in 2014), iar in perioada de referinta a avut loc o crestere usoara, de circa 3%, a cifrei de afaceri, trendul ascendent datorandu-se in totalitate noii strategii de afaceri, in timp ce contextul pietei constructiilor a avut un impact negativ. Astfel, conducerea societatii considera ca nivelul efectiv al vanzarilor a fost in mare masura afectat de involutia sectorului de constructii, mai ales ca, potrivit Institutului National de Statistica (INS), in primele zece luni din 2014 volumul lucrarilor specifice s-a redus cu aproape 11% fata de perioada similara a anului anterior, iar volumul constructiilor ingineresti (lucrari de infrastructura) a scazut cu mai mult de 26,6%, in timp ce avansul de +34,5% de pe segmentul rezidential nu a avut un impact semnificativ pe piata.  In consecinta, in intervalul ianuarie-decembrie 2014, societatea a realizat o cifra de afaceri de 232,48 milioane de lei, comparativ cu 226,61 milioane de lei in 2013 (reprezentand un salt de 2,52%), iar profitul net a ajuns la 8,94 milioane de lei, fiind mai mare cu 72,02% fata de cele 5,2 milioane de lei din precedentele 12 luni. Comentand aceste rezultate, Alexandru Stanean, directorul general al Teraplast SA, a explicat ca „imbunatatirea indicatorilor de profitabilitate a fost principalul angajament luat fata de actionarii si investitorii Teraplast. Faptul ca am reusit sa ne imbunatatim semnificativ acesti indicatori se datoreaza in totalitate noii strategii de business, nu contextului pietei constructiilor. Piata a scazut in 2014 si, in plus, au existat multe situatii in care performantele financiare ale potentialilor clienti nu ne-au permis sa le acordam credit comercial, conform politicii noastre de credit, situatii in care am preferat sa pierdem vanzari decat sa ne asumam riscuri exagerate de neincasare. Teraplast ofera sisteme performante si de calitate, investind semnificativ in ultimii ani in noi tehnologii de fabricatie, astfel ca strategia noastra actuala presupune dezvoltarea de parteneriate comerciale care sa valorizeze ceea ce oferim noi pe piata. Ne concentram pe dezvoltarea portofoliului de clienti atat pe piata interna, cat si pe plan extern. Suntem optimisti ca, pe termen mediu, beneficiarii nostri vor intelege ca, in cazul sistemelor de instalatii, constructii sau amenajari, inclusiv in ceea ce priveste profilele pentru tamplarie termoizolanta, trebuie sa primeze caracteristicile tehnice ale produsului, nu pretul acestuia”.
Gradul de indatorare s-a redus cu aproape 13%
In ceea ce priveste evolutia de 72% a rezultatului net, conducerea firmei precizeaza ca aceasta a fost sustinuta, pe de o parte, de activitatea operationala si strategia de comerciala adoptata, iar pe de alta parte, de imbunatatirea rezultatului financiar. Acesta din urma a fost mai bun cu aproximativ 42% in anul 2014, pe fondul reducerii cheltuielilor cu dobanzile, ca urmare a diminuarii valorii datoriilor si a renegocierii contractelor de credit existente. „In perioada analizata, datoriile companiei catre institutiile de credit s-au diminuat cu 13%, fata de 2013. In structura, datoriile pe termen lung sunt mai mici cu aproape 5 milioane de lei, comparativ cu anul anterior, iar valoarea datoriilor pe termen scurt este redusa cu 1,5 milioane de lei. In total, gradul de indatorare a Teraplast a scazut de la 29%, cat se inregistra la data de 31 decembrie 2013, la 25% spre finalul anului 2014. Mai mult, compania a continuat in 2014 proiectele de dezvoltare si modernizare, realizand investitii de 6 milioane de lei, care au vizat, pe de-o parte, completarea gamei de produse, ca urmare a cererii de pe piata, iar pe de alta parte, inlocuirea unor utilaje”, se arata intr-un comunicat al grupului. In acelasi scop, in ianuarie 2015 Consiliul de Administratie al grupului a mandatat conducerea executiva sa contracteze un nou credit de investitii, in valoare de doua milioane de euro – sau echivalentul acestei valori in lei – de la Unicredit Tiriac Bank SA, pentru cumpararea de echipamente, avand o scadenta de cinci ani de la data semnarii documentelor de imprumut. In ceea ce priveste evenimentele importante consemnate anul trecut, se remarca unele modificari in structura actionariatului, Dorel Goia achizitionand in luna martie participatia detinuta de SIF Banat-Crisana la Teraplast, in cota de 11,34%. In plus, in luna august 2014, societatea KJK FUND II, SICAV – SIF a notificat Teraplast cu privire la depasirea pragului de 10% din capitalul social al companiei, iar drepturile de vot detinute de compania respectiva depasesc in prezent pragul de 10% din totalul acestora. In aceeasi luna, Adunarea Generala a Actionarilor a aprobat desemnarea companiei Ernst & Young Assurance Services, in calitate de auditor financiar al Teraplast si numirea General Consulting MGI, in calitate de auditor intern. In septembrie, Gheorghe Grosan si-a inaintat demisia din functia de administrator al societatii, cu efect de la data de 1 octombrie 2014. Ulterior, in cadrul Adunarii Generale Extraordinare si Ordinare a Actionarilor din luna octombrie 2014 s-a hotarat reducerea numarului de administratori de la sapte membri la cinci membri, fiind aprobata si noua structura a Consiliului de Administratie. Conform hotararii respective, din actuala componenta a Consiliului de Administratie al Teraplast fac parte Dorel Goia (presedinte), Magda-Eugenia Palfi-Tirau, Emanoil Viciu, Razvan Stefan Lefter si Teofil-Ovidiu Muresan. In luna noiembrie, Consiliul de Administratie a aprobat incetarea, prin acordul partilor, a mandatului de director general acordat lui Traian Simion. Atributiile acestuia au fost preluate de Alexandru Stanean, fostul director general adjunct al Teraplast SA. Ca urmare a preluarii mandatului de director general, atributiile de director general adjunct ale lui Alexandru Stanean inceteaza pe perioada interimatului.
Cota de piata de 10% pe segmentul sistemelor din PVC pentru tamplarie
Cu o traditie de peste 115 ani, compania Teraplast reprezinta cea mai mare entitate a grupului cu acelasi nume, care isi desfasoara activitatea in cadrul platformei industriale din Saratel – Bistrita-Nasaud, unde a investit peste 26 de milioane de euro in ultimii sase ani si unde sunt functionale capacitati de productie dezvoltate pe o suprafata de peste 200.000 mp, din care 143.500 mp revin companiei Teraplast, 29.000 mp se afla in proprietatea subsidiarei Plastsistem si 27.500 apartin firmei Politub. Unitatile Teraplast sunt impartite in fabrica de produse din PVC (cu sectiile de tevi PVC, lambriuri PVC, profile de tamplarie din PVC si granule din PVC) si fabrica de poliolefine (cu sectiile de camine de polietilena si rezervoare, de fitinguri PVC si PP, respectiv de tevi PP). Separat, functioneaza si fabrica de tamplarie din PVC cu geam termoizolant, astfel incat unitatile respective constituie baza celor patru linii de business ale societatii – Instalatii & Amenajari, Profile de Tamplarie, Granule si Tamplarie Termoizolanta. Filialele grupului la care Teraplast detine participatii directe sunt reprezentate de firmele Politub SA (cu o cota de 50% din actiuni), Plastsistem SA (78,71%) si Teraglass Bistrita (100%). Cu 464 de angajati, Teraplast SA dispune de un sistem de vanzari ce include o retea de depozite proprii sau inchiriate, deschise in Bucuresti, Brasov, Galati, Deva si Iasi, precum si de parteneriate cu distribuitorii din toata tara. Teraplast realizeaza, de asemenea, activitati de export, principalele piete externe vizate fiind cele din Germania, Serbia, Ungaria, Republica Moldova, Austria, Slovenia si Bulgaria. In opinia managerilor sai, Teraplast este cel mai mare procesator de PVC din Romania si detine pozitii de top pe pietele de tevi din PVC (cota de 42%), de granule din PVC (cota de 31%) si de lambriuri din PVC (cota de 31%). Teraplast este, de asemenea, al doilea mare producator de tubulatura din polipropilena (PP), cu o cota estimata la 30% din piata. In 2013, cifra neta de afaceri a grupului a scazut cu 5,4% fata de 2012, de la 239,54 milioane de lei la 226,61 milioane de lei, fiind influentata negativ de involutia pietei constructiilor, in ansamblul sau, pentru ca anul trecut sa ajunga la 232,48 milioane de lei (+2,52%). Ca structura, principalele venituri din 2013 au fost realizate ca urmare a livrarilor efectuate pe piata de instalatii (117,82 milioane de lei), urmate de incasarile din sectorul profilelor pentru tamplarie (42,5 milioane de lei), de comercializarea granulelor din PVC (40,98 milioane de lei si de vanzarile Teraglass (24,9 milioane de lei), in timp ce 0,38 milioane de lei s-au consemnat la rubrica altor venituri. Structura vanzarilor pentru 2014 ar urma sa fie comunicata in momentul publicarii rezultatelor financiare definitive, insa directorul general al Teraplast a precizat, recent, ca ponderea activitatii de furnizare a profilelor pentru tamplarie se plaseaza la 20% din cifra totala de afaceri, in contextul in care compania ar detine o cota de piata de 10%, lucrand cu peste 200 de producatori de ferestre si vizand inclusiv operatiuni de export. Incepand cu anul 2009 (intr-un moment de maxima intensitate a recesiunii) si pana in prezent, societatea a investit peste 27 milioane de lei in dezvoltarea capacitatilor de productie si pentru lansarea de noi serii de profile. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
rehau
REYNAERS
TSV
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE-FEBRUARIE 2025!
- pe site -
 

Autentificare

simonswerk left
hospice doneaza