AGB: Dezvoltare permanenta a gamei sortimentale |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 05 Oct 2011 09:20 |
Dana Comsa (28 de ani)
Functia/Firma: agent AGB - Alban Giacomo SpA pentru Romania;
Experienta profesionala: 7 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Reprezentanta autohtona a companiei AGB - Alban Giacomo SpA, specializata in furnizarea unei game complete de feronerie, folosita la realizarea de obloane, ferestre și usi (precum elemente tip broasca, balamale, cilindri, sisteme culisante sau pivotante, feronerie speciala pentru obloane etc.), si-a focalizat anul acesta strategia in ceea ce priveste produsele promovate pe menținerea unui nivel scazut al prețurilor, prin intermediul unor oferte speciale si prin lansarea de inovatii in sisteme constructive de inalta calitate si cu finisaje deosebite.
Prezentati evolutia financiara a firmei.
In 2010, am inregistrat o cifra de afaceri de peste un milion de euro, iar pentru 2011 previzionam o crestere de pana la 20% a acesteia. Estimarea se bazeaza pe faptul ca, in primul semestru din 2011, am inregistrat o creștere de 20% fata de perioada similara a anului trecut.
Cum este asigurata distributia produselor specifice?
AGB este prezenta la nivel international in peste 70 de tari din intreaga lume. In Romania, activeaza prin intermediul reprezentantilor de specialitate si al distribuitorilor autorizati Euro Wood si W-Tech. In 2011, vanzari preponderente au fost consemnate in zonele de est, nord-est, vest, nord-vest si in Capitala. Nivelul de informare a clientilor este mai ridicat decat in anii trecuți, cerintele actuale ale utilizatorilor profesionisti fiind calitate, finisaje și funcționalitate. Ca urmare a strategiei comerciale specifice AGB, in primele sase luni a.c. am scazut sau am menținut preturile la majoritatea sortimentelor livrate.Seturile de feronerie pe care le punem la dispozitia beneficiarilor se adreseaza unui segment distinct de piata (cu exigente speciale) si asigura un raport optim calitate-pret.
Ce masuri ati adoptat pentru stabilizarea activitatii?
Incepand din 2010, am adoptat diverse proceduri de combatere a efectelor recesiunii, cum ar fi extinderea portofoliului de clienti si incurajarea partenerilor mici/mijlocii. De asemenea, pe termen lung, intentionam sa dezvoltam și sa lansam pe piața produse noi, sa aplicam oferte speciale, furnizand asistența tehnica și de specialitate.
Care sunt principalele probleme din bransa?
Societatile care activeaza in domeniul furnizarii feroneriei s-au confruntat in 2011 cu o lipsa acuta de lichiditati, dificultatea incasarii creantelor si solicitarile preponderente pentru sortimente ieftine reprezentand alte caracteristici ale perioadei actuale. Pe termen scurt, luand in considerare obligativitatea aplicarii marcajului CE la ansamblurile termoizolante, speram ca se va pune mai mult accent pe calitate. Pentru intervalul urmator, asteptarile noastre reflecta un optimism moderat, deși opinia generala este aceea ca, in curand, ne vom confrunta cu o accentuare a crizei economice. Relatiile dintre furnizorii de materii prime si producatori s-au modificat in ultima perioada, in sensul ca tranzacțiile se fac cu mai multa atenție, datorita riscului ridicat de neincasare a creantelor. Piata fortei de munca este momentan instabila și opinia publica nu pare sa intrevada un trend pozitiv, urmand ca, pana in 2012, numarul disponibilizarilor sa creasca. Gradul de influenta a factorilor de decizie politico-economici asupra mediului de afaceri specific este foarte important și se resimte din ce in ce mai puternic. Atat piata interna, cat și cele externe se confrunta cu o scadere masiva a volumului de lucrari, ca urmare a diminuarii volumului investitiilor.
|