AGC: Strategie de marketing orientata spre produs si piata |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 10 Apr 2011 10:17 |
Compania AGC Flat Glass Romania este subsidiara locala a unuia dintre cei mai mari producatori si distribuitori de sticla float, la nivel international. Cu o cifra medie de afaceri in valoare de aproximativ 13 miliarde USD, corporatia japoneza Asahi Glass Corporation (AGC) s-a impus pe piata mondiala in acest domeniu. Reprezentanta din Romania este subordonata diviziei AGC Glass Europe, cu sediul central in Bruxelles. In cele ce urmeaza, directorul firmei din tara noastra isi expune opinia cu privire la evolutia acestui domeniu de activitate, precum si la perspectivele de dezvoltare.
Dragos Matei, director general AGC Flat Glass Romania: "Daca ne referim strict la situatia financiara a reprezentantei locale a producatorului japonez de sticla float AGC, se poate afirma ca am inregistrat aceleasi rezultate ca si clientii nostri - fabricanti de geam termoizolant si fatade cortina. Astfel, o crestere, in conditiile in care piata, in ansamblu sau, se situeaza pe un trend descendent, este posibila doar in cazul firmelor mici sau a celor care s-au lansat recent in aceasta activitate. Pentru anul precedent, AGC a raportat majorari de circa 10% la nivel european, datorita unei evolutii optime a cererii in regiune. Subsdiara din Romania a consemnat, in 2010, o diminuare de circa 10% a vanzarilor, diferentiata in functie de tipul de produse. De asemenea, am remarcat o polarizare a solicitarilor. Astfel, unii beneficiari s-au orientat preponderent in functie de pret (in detrimentul performantelor), in vreme ce altii au preferat sortimentele de inalta calitate, promovate la preturi competitive. Pentru 2011, avem mai multe scenarii, rezultatele fiind strans legate de evolutia economica si chiar politica a Romaniei. In varianta optimista, anticipam o sporire cu aproximativ 7% a incasarilor. In ceea ce priveste dificultatile intampinate de AGC in ultima perioada, acestea sunt legate, in mod indisolubil, de problemele colaboratorilor nostri. Este vorba despre intarzieri la incasarea banilor pentru produse livrate, inclusiv de creante ale autoritatile publice. Pentru a preintampina eventuale derapaje si a asigura o dezvoltare optima a companiei, am incercat sa oferim un mix de marketing complet, constand in comercializarea de produse cu performante sporite, la un pret competitiv si disponibile pe cat mai multe canale de distributie. Trebuie mentionat ca, desi a fost un an dificil, bugetul grupului AGC pentru cercetare-dezvoltare a fost de peste 300 milioane de euro, iar in 2011 acesta a fost chiar suplimentat. Rezultatul este vizibil, concernul lansand recent mai multe produse inovatoare, in timp ce altele urmeaza sa fie propuse partenerilor in intervalul imediat urmator. Din aceasta categorie fac parte: gama Stopray, cu un coeficient de transfer termic de 0,9 W/mpK (obtinut in urma utilizarii vitrajului in structura unui geam termoizolant realizat din doua foi de sticla), care poate ajunge la doar 0,5 W/mpK la sortimentele triple; Sun Ewat - panouri fotovoltaice integrate in fatade sau ferestre; Lacobel T, reprezentand un model de sticla vopsita securizabila, care constituie un produs revolutionar pentru domeniul nostru de activitate. Consideram ca se impune promovarea pe piata, in principal, a unor produse de inalta calitate, care sa aduca beneficii reale utilizatorului final. Referitor la piata din Romania, proiectele de mari dimensiuni au fost, cu siguranta, mai putine in 2010, fata de anul anterior, iar cele mai multe au avut fatade cu suprafete de maximum 2.000 mp. Dintre principalele obiective pentru care am livrat produse, putem mentiona Biblioteca Nationala din Bucuresti (circa 30.000 mp de sticla Sunergy Green de 8 mm si 10 mm), Nusco Tower (circa 10.000 mp de sticla Stopray Vision 50T), ansamblul Palas, din Iasi si sediul administrativ al societatii Hidroelectrica, din Piatra Neamt. Reluarea cresterii in sectorul constructiilor pe parcursul lui 2011 este posibila, insa aceasta depinde de deciziile politice, precum si de strategiile de creditare implementate de institutiile financiare. In acest moment, numerosi beneficiari au reluat studiile cu privire dezvoltarea unor noi proiecte, ceea ce ne face sa fim relativ optimisti in ceea ce priveste perspectivele pe termen scurt si mediu".
|