Furnizori de sisteme
Publicat de AG&F
27 Oct 2009 11:30
|
Potrivit informatiilor furnizate de conducerea firmei Rehau Polymer, situatia pe piata din Romania incepe sa se imbunatateasca vizibil, in comparatie cu prima jumatate a acestui an. "Astfel, din luna august, comenzile adresate companiei noastre pe segmentul sistemelor destinate executiei de tamplarie termoizolanta au reluat tendinta ascendenta, evolutie ce a continuat si in urmatorul interval, ceea ce ne indreptateste sa fim optimisti. Totusi, in primele trei trimestre a.c., cifra de afaceri s-a situat la numai 65% din cuantumul perioadei corespunzatoare din 2008, desi din punct de vedere cantitativ ponderea este de 70% - 75% (diferenta se datoreaza, in principal, reducerilor de preturi aplicate). Evident, strategia de imbunatatire a ofertei generale a fost dictata - in principal - de scaderea consumului, pe fondul crizei economice internationale. Rehau Polymer a trebuit sa se adapteze rapid la noile conditii si sa adopte urgent toate masurile pentru mentinerea profitabilitatii la un nivel acceptabil, care va putea fi asigurat prin atingerea unei cifre de afaceri cuprinsa intre 30 de milioane de euro si 32 de milioane de euro (valoare corespunzatoare exclusiv departamentului de sisteme din PVC). Tot in aceasta perioada tumultoasa, am ales sa lansam in Romania si profilul Geneo, din clasa premium, cu 6 camere de izolare si o latime constructiva de 86 mm. Decizia respectiva nu a fost legata in niciun fel de conditiile actuale ale pietei, ci s-a datorat exclusiv unor considerente de strategie generala a companiei. In acest moment, sub marca Rehau mai sunt disponibile seriile Euro-Design 60 (tricamerale), Euro-Design 70 (cu 5 camere) si Brillant-Design (repere pentacamerale incadrate in clasa A). Astfel, incercam sa ne adresam tuturor tipurilor de solicitari, indiferent de gradul de complexitate al acestora. Nu consideram ca in Romania va functiona sistemul aplicat in Germania, unde producatorii de tamplarie au optat exclusiv pentru sortimentele economice si premium, eliminand varianta standard, intrucat niciun semnal primit pana in prezent nu releva o asemenea tendinta. Problemele specifice perioadei actuale sunt de alta natura si rezida, in principal, in cresterea substantiala a presiunilor pe care partenerii nostri le fac asupra pretului de livrare, precum si in vederea extinderii termenelor de plata. In pofida acestor obstacole, pozitia noastra este suficient de solida, una dintre cauzele principale fiind si aceea ca majoritatea colaboratorilor a evitat zona proiectelor rezidentiale sau comerciale de mari dimensiuni, orientandu-se spre cererea solvabila venita din partea beneficiarilor de lucrari mici si medii. Pentru a sintetiza, noi ne pastram atitudinea pozitiva si estimam ca piata de profil se va repozitiona pe un trend ascendent incepand cu a doua jumatate a anului 2010. Aceasta nu va insemna o crestere spectaculoasa ale cifrelor de afaceri, dar va indica o reluare a procesului de crestere durabila", a declarat Adin Tabacu, director al departamentului de profile PVC din cadrul Rehau Polymer. Informatii suplimentare, la www.rehau.ro (O.V.S.)
|