DOOR PANELS: Accesarea pietelor externe - un obiectiv prioritar |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 14 Oct 2011 15:38 |
Mikola Peter (33 de ani)
Functia/Firma: administrator, Door Panels;
Experienta profesionala: 9 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Compania Door Panels, din Carei, specializata in comercializarea de profile din PVC Avantgarde (unic distribuitor in Romania), feronerie si accesorii (precum glafuri din PVC, pervazuri de aluminiu, accesorii tip plase de protectie impotriva insectelor) activeaza in acest moment la nivel national si international. Livrarea panelurilor decorative (preponderent, la comanda) are o cota de aproximativ 30% din vanzarile totale. Capacitatea de fabricatie se situeaza la aproximativ 1.800 unitati/luna, aceasta fiind acoperita, in prezent, in proportie de 40%.
- Reliefati strategia de afaceri adoptata in ultimul timp, prezentand obiectivele pe care le aveti in vedere in intervalul urmator.-
- Dintre obiectivele pe care le-am stabilit pentru 2011, am putea indica mentinerea activitatii la cote optime si stabilizarea preturilor de comercializare a produselor specifice. La nivel intern, in ultimul interval de timp, am redus termenele de plata stabilite cu partenerii si, totodata, am extins grupele de produse promovate. Pentru viitor avem in vedere sa achizitionam utilaje prin proiecte finantate din fonduri europene si sa ne extindem pe piata internationala, sa majoram capacitatea de fabricatie a altor produse, precum si sa extindem aria de distributie si paleta de servicii catre clienti. In ceea ce priveste rezultatele financiare preliminare, putem mentiona ca acestea s-au situat la acelasi nivel ca in perioada similara din 2010. Pana la finalul anului in curs ne-am planificat o majorare a cifrei de afaceri.
- Cum se caracterizeaza piata de feronerie?
- Segmentul de piata in care ne desfasuram activitatea este, in acest moment, marcat de o tendinta de crestere, in comparatie cu 2010. Potrivit datelor furnizate de Institutul National de Statistica (INS), in primele noua luni din 2010 importurile de feronerie au inregistrat o sporire de 3,49% fata de cele 25,8 milioane de euro (respectiv 4.830 de tone) consemnate in ianuarie-septembrie 2009. Astfel, valorile totale atinse au fost de 26,7 milioane de euro (5.841 de tone). In al treilea trimestru a intervenit, totusi, o usoara scadere fata de intervalul similar din 2009 (de -1,08%), importurile insumand 11,8 milioane de euro (2.790 de tone). Astfel, procesul de recuperare a pierderilor a fost periclitat. Totodata, a fost observata o diminuare puternica a pretului mediu declarat la punctele vamale, de la 5.352 euro/tona in primele noua luni din 2009 la 4.582 euro/tona in perioada similara din 2010 (-14,39%). Aceasta situatie a influentat si activitatea firmei noastre, insa – la nivelul lui 2011 – trendul este in mod clar pozitiv in raport cu precedentele 12 luni.
- Care este situatia segmentului de panouri ornamentale?
- In sectorul panourilor ornamentale, cerintele partenerilor de afaceri se caracterizeaza prioritar prin solicitarea produselor de calitate, in timp ce atribute ca profesionalismul, promptitudinea si personalizarea (referitoare la vitralii si sticla tip cristal) sunt apreciate pozitiv si fac diferenta pe piata. Consideram ca nivelul de influenta a factorilor de decizie din sfera economica asupra mediului de afaceri este major, iar exigentele investitorilor ar putea determina, in continuare, o crestere accentuata a livrarilor de paneluri decorative. Principalele dificultati pe care le intampina firmele care activeaza in acest domeniu sunt reprezentate de recuperarea dificila a creantelor neachitate de cumparatori. In ceea ce ne priveste, pentru contracararea efectelor negative ale recesiunii, am luat masura reducerii termenelor de plata, desi acest aspect se afla printre cele mai mari dificultati pe care le intampinam in acest moment. Relatiile dintre furnizorii de materii prime si producatori s-au modificat in ultima perioada, intrucat termenele de livrare au devenit mult mai flexibile.
|