Compania Dorma Romania a consemnat, in acest an, o crestere a incasarilor de 25%, cele mai solicitate produse fiind feroneria pentru usi din sticla si cea destinata echiparii peretilor glisanti vitrati. De asemenea, s-a inregistrat o majorare importanta a cererii pentru elemente de actionare automata (in special pe segmentul de usi rotative), precum si pentru amortizoare. "Portofoliul de lucrari, la care am avut colaborari pe aceste segmente, s-a imbunatatit cu obiective semnificative, cele mai relevante fiind: stadionul National Arena, ambasada SUA, hotel International - Sinaia, centrul comercial de tip mall din Arad, precum si numeroase cladiri de birouri, amplasate in toata tara. Cresterea pronuntata a comenzilor nu a constituit o surpriza pentru noi, foarte multe dintre lucrarile mentionate fiind, de fapt, deblocate (in acest moment, dezvoltatorii au reusit sa identifice resursele financiare necesare finalizarii lor). Conform calculelor initiale, cresterea putea fi si mai mare, atingand nivelul de 50%, dar aceasta ar fi insemnat asumarea unor riscuri de neplata, fapt care nu este in concordanta cu strategia Dorma Romania. Un element care a contribuit intr-o masura destul de mare la obtinerea performantelor mentionate anterior a fost reprezentat de politica de marketing adoptata de factorii de decizie de la nivel central, care au optat pentru acordarea unui credit mai mare partenerilor din regiunea Europei de Est, prin practicarea unor discounturi (fara a face, insa, rabat de la calitate). Aceasta s-a datorat faptului ca piata din regiune este deosebit de interesanta si pare sa detina un potential care nu este de neglijat. Pentru optimizarea rezultatelor, produsele au fost, de asemenea, adaptate la exigentele specifice zonei, astfel incat, prin proiectarea sistemelor in functie de cerintele specifice a fost posibila o diminuare a costurilor de productie si, implicit, a pretului de livrare. In planul distributiei, in 2011 am facut un pas important, prin deschiderea unui showroom propriu amplasat in Bucuresti, conceput in asa fel incat sa faca posibila prezentarea, intr-o maniera cat mai atractiva, a principalelor inovatii ale Dorma. Pe termen scurt, estimam ca situatia se va imbunatati, desi exista inca anumite pericole care pot translata din zona financiara si care pot afecta intr-o anumita masura cererea pe piata constructiilor. Optimismul nostru se bazeaza pe faptul ca investitorii au dat semnale serioase ca intentioneaza sa aloce fonduri in dezvoltarea de proiecte in Romania, deciziile respective fiind luate in urma unor analize atente a rentabilitatii pe care aceasta regiune o prezinta", a declarat Gabriel Gavrilescu, director general al societatii. Informatii suplimentare, la
www.dorma.com